سخنگوی فراکسیون زنان مجلس: ازدواج سرپرست و فرزندخوانده مخالف شرع و قانون نیست

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: ازدواج سرپرست و فرزندخوانده مخالف شرع و قانون نیست. به گزارش اعتدال پرس، لاله افتخاری در گفت‌وگو با فارس در خصوص بخشنامه جدید دولت در حذف مشاور امور بانوان دستگاه‌ها گفت:‌ این اختیار رئیس جمهور است تا بتواند بخش‌هایی از دستگاه‌ها و ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها را حذف و یا اضافه کند […]

image_pdfimage_print

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: ازدواج سرپرست و فرزندخوانده مخالف شرع و قانون نیست.

به گزارش اعتدال پرس، لاله افتخاری در گفت‌وگو با فارس در خصوص بخشنامه جدید دولت در حذف مشاور امور بانوان دستگاه‌ها گفت:‌ این اختیار رئیس جمهور است تا بتواند بخش‌هایی از دستگاه‌ها و ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها را حذف و یا اضافه کند اما به اعتقاد ما وجود جایگاهی برای خانم‌ها در وزارتخانه‌ها ضرورت دارد تا در جهت ارتقای جایگاه زنان و خانواده گام برداشته شود.

وی ادامه داد: باید در وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی در کنار برنامه‌هایی که برای سایر امورشان در نظر گرفته می‌شود برنامه‌هایی نیز برای تحکیم بنیان خانواده و برنامه‌هایی برای ارتقای آگاهی‌های دینی و فرهنگی‌ آنان وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس افزود: درخواست ما از معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده این است که اقدامی را انجام دهد تا این جایگاه حفظ و تقویت شود.

افتخاری در خصوص جلسه‌ای که ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با فراکسیون زنان مجلس داشت، اظهار کرد:‌ وی هم‌فکری خوبی را در خصوص مسائل زنان با فراکسیون داشت و انتظار می‌رود که وی قبل از تمام دستگاه‌ها در خصوص رفع مشکلات زنان اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهد.

وی ادامه داد: در خصوص بخشنامه جدید دولت نیز اعضای فراکسیون زنان از وی خواستند تا اجازه ندهند اقداماتی که در دولت‌های قبل برای ارتقای زنان انجام شده است، کمرنگ شود چرا که باعث افتخار کشور ما است که زنان در عرصه داخلی و بین‌المللی حضور فعال داشته باشند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس افزود: قانون ازدواج سرپرست با فرزندخوانده چیز جدیدی نیست و شورای نگهبان نیز آن را مخالف شرع و قانون اساسی ندانسته است و اگر نیاز به اصلاحاتی باشد مدتی زمان می‌برد تا این اصلاحات انجام شود.

افتخاری ادامه داد: فراکسیون زنان و صاحب‌نظران نظرات خود را در خصوص این قانون قبل از تصویب آن ارائه کرده بودند هرچند شاید اگر این قانون تصویب نمی‌شد بهتر بود اما هم‌اکنون که این قانون تصویب شده است می‌تواند مراحل اجرایی خود را آغاز کند.

انتهای خبر