اصلاح‌طلبان وعده‌ای به عارف نداده بودند/ اصلاح‌طلبان می‌توانند اکثریت مجلس دهم را تشکیل دهند

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به اینکه چرا اصلاح طلبان در قبال عارف از خود انفعال نشان می‌دهند و به وعده‌های خود در قبال او عمل نکرده‌اند، متذکر شد: هیچ وعده‌ای به آقای عارف داده نشده بود. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در حاشیه مراسم بزرگداشت حبیب‌الله […]

image_pdfimage_print

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به اینکه چرا اصلاح طلبان در قبال عارف از خود انفعال نشان می‌دهند و به وعده‌های خود در قبال او عمل نکرده‌اند، متذکر شد: هیچ وعده‌ای به آقای عارف داده نشده بود.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در حاشیه مراسم بزرگداشت حبیب‌الله عسکر اولادی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صحبت از انتخابات مجلس دهم زود است، به موضع‌گیری اخیر کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران که ناطق نوری را به عنوان سرلیست نهایی اصلاح‌طلبان و کارگزاران برای انتخابات مجلس دهم معرفی کرده بود اشاره و افزود: نظر ایشان این است که ناطق نوری می‌تواند گزینه مناسبی به عنوان نقطه اتصال اصلاح‌طلبان باشد اما در صورتی که وی حاضر باشد در این عرصه حضور یابد که بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سایر احزاب اصلاح‌طلب نیز با این پیشنهاد کرباسچی موافق هستند یا خیر خاطرنشان کرد: نظرات متفاوت است اما ما نیز معتقدیم اگر ناطق نوری حضور یابد مفید و موثر خواهد بود. اما زمانی که خودش تمایلی برای حضور ندارد نمی‌توان در این باره سخن گفت.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در رابطه با برنامه اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم تصریح کرد: اگر همه چیز بر اساس قانون پیش برود، اصلاح‌طلبان می‌توانند اکثریت مجلس دهم را تشکیل دهند.

کواکبیان در خصوص موضع گیری نمایندگان درباره انتصابات اخیر وزیر علوم نیز گفت: این نکته در آئین‌نامه مجلس وجود دارد که نمایندگان می‌توانند در مورد وظایف و عملکرد وزرا نظر دهند اما قانون این اجازه را به نمایندگان نمی‌دهد که اختیارات وزیر را زیر سوال ببرند و در هیچ بندی از قانون نیز اشاره نشده است که اگر فردی نتوانست برای منصب وزارتخانه‌ای از مجلس رای اعتماد بگیرد در هیچ پست دیگری حضور نیابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که چرا اصلاح طلبان در قبال عارف از خود انفعال نشان می‌دهند و به وعده‌های خود در قبال او عمل نکرده‌اند، متذکر شد: هیچ وعده‌ای به آقای عارف داده نشده بود. ابتدا صحبت حضور ایشان در مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد که پس از مدتی آقای ولایتی برای این پست برگزیده شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: بحث بر سر سرلیستی عارف یا ناطق در انتخابات مجلس دهم بسیار زود است چرا که باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این افراد آمادگی حضور در عرصه سیاست را دارند یا خیر.

انتهای خبر