بازتاب سخنرانی امروز دکتر روحانی درباره مذاکرات ژنو در رسانه های خارجی

پس از آنکه تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پس از ۳ روز مذاکره فشرده با مقامات عالی ۶ قدرت جهان بدون توافق هسته‌ای به ایران بازگشت، گویا نگاه تمام جوامع بین المللی به تهران و واکنش مقامات ارشد کشورمان از جمله دکتر حسن روحانی به این مساله بود.  به گزارش اعتدال پرس به نقل […]

image_pdfimage_print

پس از آنکه تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پس از ۳ روز مذاکره فشرده با مقامات عالی ۶ قدرت جهان بدون توافق هسته‌ای به ایران بازگشت، گویا نگاه تمام جوامع بین المللی به تهران و واکنش مقامات ارشد کشورمان از جمله دکتر حسن روحانی به این مساله بود.

 به گزارش اعتدال پرس به نقل از شبکه ایران ، سخنرانی امروز دکتر حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی که در آن به موضوع مذاکرات ژنو نیز اشاره شده بود، به سرعت مورد توجه ویژه محافل خبری دنیا قرار گرفته و در صدر اخبار برتر این رسانه ها جای گرفت. گویی تمام جوامع بین المللی در انتظار واکنش رئیس جمهور ایران به اتفاقاتی که در ژنو رخ داد، بودند.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران، شبکه خبری اسکای نیوز برای انعکاس سخنرانی دکتر روحانی، با عنوان “خبر فوری” به نقل از دکتر روحانی نوشت: “ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف نخواهد کرد.”
وی در ادامه به نقل از رئیس جمهور کشورمان نوشت: “حقوق ملت ایران و منافع ملی ما جزو خط قرمزهاست و از آنجا که حقوق هسته ای ما در چارچوب قوانین بین المللی است و این قوانین اجازه غنی سازی در خاک ایران را به ما می دهد ما از حقوق خود دست برنمی داریم.”
آسوشیتد پرس نیز با انعکاس سخنان روحانی در مجلس شورای اسلامی نوشت: “روحانی گفت غنی سازی اورانیوم خط قرمز ایران است.”
این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود آورد: “رئیس جمهور ایران گفت: تهران به دنبال یک توافق هسته ای بین المللی است اما هرگز غنی سازی اورانیوم را متوقف نخواهد کرد.”
رویترز، شبکه خبری ای.بی.سی نیوز و پایگاه خبری دبلیو.اس.ال.اس نیز آن بخش از سخنان رئیس جمهور کشورمان را که غنی سازی را جزو خط قرمزهای ایران اعلام کرد به عنوان تیتر برگزیدند.
رویترز همچنین به سخنان دکتر روحانی درباره روند مذاکرات اشاره کرد و نوشت: روحانی گفت: ما به طرف های مذاکره کننده اعلام کرده بودیم که ایران به هیچ تهدید، تحریم، تحقیر و یا تبعیضی پاسخ نمی دهد و جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدهای هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نخواهد آورد.
رویترز به نقل از روحانی ادامه داد: ” ما خط قرمزهایی داریم که عبور از آنها ممکن نیست و غنی سازی هم جزو آنهاست زیرا با طبق قوانین و چارچوب بین المللی ما این حق را داریم و از حقوق ملی و منافع خود دست برنمی داریم.

انتهای خبر