پاسخ ظریف به کری و افشای نقش تخریبی فرانسه

وزیر امور خارجه کشورمان بدون نام بردن مستقیم، فرانسه را متهم کرده که با نیمی از پیش‌نویس پیشنهادی آمریکا مخالفت کرده و در این باره با خبرنگاران گفت‌وگو کرده است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بدون نام بردن مستقیم، فرانسه را متهم کرده که با […]

image_pdfimage_print

وزیر امور خارجه کشورمان بدون نام بردن مستقیم، فرانسه را متهم کرده که با نیمی از پیش‌نویس پیشنهادی آمریکا مخالفت کرده و در این باره با خبرنگاران گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بدون نام بردن مستقیم، فرانسه را متهم کرده که با نیمی از پیش‌نویس پیشنهادی آمریکا مخالفت کرده و در این باره با خبرنگاران گفت‌وگو کرده است.

ظریف در واکنش به کلیک اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مورد دلیل به توافق نرسیدن طرفین در مذاکرات اخیر ژنو گفت: «بازی با کلمات نمی‌تواند واقعیات بین پنجشنبه ساعت ۶ بعدازظهر تا شنبه ساعت ۵:۴۵ بعدازظهر را تغییر دهد.»

جان کری وزیر خارجه آمریکا، ساعاتی پیش از واکنش ظریف، در امارات متحده عربی به خبرنگاران گفته بود این ایران بوده که از پذیرفتن توافقنامه پیشنهادی گروه ۵+۱ در جریان مذاکرات هسته‌ای ژنو خودداری کرده است.

وزیر امور خارجه ایران در یک پیام توییتری دیگر بدون نام بردن مستقیم، فرانسه را متهم کرده که پنجشنبه‌ شب با نیمی از پیش‌نویس پیشنهادی آمریکا مخالفت کرده و جمعه صبح هم در این باره با خبرنگاران گفت‌وگو کرده است.

محمد جواد ظریف نوشته است: «آقای وزیر، آیا این ایران بود که پنجشنبه شب، نصف پیش‌نویس آمریکا را زیر و رو کرد و جمعه صبح، علنا علیه آن صحبت کرد؟»

وزیر خارجه کشورمان افزوده است: ما به تعامل سازنده متعهدیم. حرکت بر مبنای برداشتن گام‌های همسان، کلید دستیابی به اهداف مشترک است.

انتهای خبر