ویژه اعتدال پرس/ مدیران اتوبوسی بدون بلیط استان که در ایستگاه روحانی پیاده می شوند، کدامند؟

مدیران اتوبوسی بدون بلیطی که در دولت احمدی نژاد وارد عرصه های مدیریت شده بودند، با روی کار آمدن دولت جدید در نوبت پیاده شدن در ایستگاه روحانی قرار گرفته اند. به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، به رسم معمول دولتهای گذشته در ایران، با تغییر هر دولت، تغییرات گسترده ای در سطوح مدیریتی مختلف به وقوع می پیوندد […]

image_pdfimage_print

مدیران اتوبوسی بدون بلیطی که در دولت احمدی نژاد وارد عرصه های مدیریت شده بودند، با روی کار آمدن دولت جدید در نوبت پیاده شدن در ایستگاه روحانی قرار گرفته اند.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، به رسم معمول دولتهای گذشته در ایران، با تغییر هر دولت، تغییرات گسترده ای در سطوح مدیریتی مختلف به وقوع می پیوندد که البته هرچند سنت نامعقول و زیانباری است ولی رسمی است که تمام دولتهای قبل بدان روی آورده اند و لذا دولت یازدهم را هم شاید گریزی از این رسم غلط نباشد.

بر این اساس و در استان آذربایجان شرقی هم کلید تغییرات مدیرتی با انتصاب استاندار جدید زده شد و دکتر جبارزاده بجای سردار بیگی سکان استان را به دست گرفت هرچند که باید تغییر مدیرعامل منطقه آزاد ارس و جابجایی نجفی با عرب باغی را اولین تحول مدیرتی مهم در استان به حساب آورد که کمی زودتر از تغییر استاندار کلید زده شد.(البته غیر از تغییر فرمانده سپاه استان که هرچند نشات گرفته از انتخابات ریاست جمهوری بود ولی خارج از تغییرات دولتی محسوب می شود)

انتصاب معاون منابع انسانی استاندار و روسای جدید دانشگاه علوم پزشکی، پتروشیمی تبریز و جهاد دانشاهی استان و همچنیین تغییر معاونین و مدیران زیر مجموعه منطقه ارس، سیر بعدی تغییر مدیران دولت قبل بود که در روزهای اخیر به وقوع پیوسته است.

ال fdvfuuurte  13920614212003582_PhotoL

شنیده ها و گمانه زنی های منابع مختلف حاکی است، پیاده شدن تعدادی از مدیران استان از اتوبوس دولت دهم تقریبا قطعی شده و تحقق برکناری آنها منوط به نهایی شدن گزینه جانشین این مدیران است.

ضمن اینکه بسیاری از مدیران نیز هستند که اتوبوسی ولی با بلیط نمایندگان مجلس آمده اند که این دسته نیز کم و بیش در لیست تغییرات مدیریتی دولت جدید قرار گرفته اند.

 گزارش اعتدال پرس حاکی است، در کنار مدیران اتوبوسی،  مدیرانی هم هستند که علاوه بر بدون بلیط بودن، کارنامه بسیار ضعیفی از خود بجای گذاشته اند که این امر پروسه برکناری آنها را تسریع می کند. همچنین مدیرانی هستند که شاید اتوبوسی نیامده اند ولی آنچنان ضعیف بوده اند که سوای خط و ربط سیاسی شان در لیست تغییر قرار دارند.

مدیران احمدی نژاد در همایش دولت روحانی 2

مدیران کل بهزیستی(صادقی)، جهاد کشاورزی(محمدیان)، آموزش و پرورش(رضایی)، گردشگری و میراث فرهنگی(محمدی)، فنی و حرفه ای(سیابانی)، تامین اجتماعی(فضل زاده)، کار و امور اجتماعی(فاتح)، دانشگاه تربیت معلم آذربایجان(اکرمی)، راه و ترابری(علیزاده)، فرهنگ و ارشاد اسلامی(داننده)، آب منطقه ای(هاشمی)، مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند(روستایی)، دانشگاه فرهنگیان(پیرسمساری)، محیط زیست(رئیسی) و اغلب فرمانداران و تنی چند از معاونین و مدیران کل استانداری و … از جمله مدیرانی هستند که این روزها منتظر پیاده شدن از اتوبوس دولت هستند.

همچنین، تغییرات در زیر مجموعه هر یک از این سازمانها نیز در زمره تحولات مدیریتی  استان در روزهای آینده قرار دارد.

البته ذکر این نکته ضروری است که، امید است حداقل در دولت تدبیر و امید، روند جابجایی ها و تغییرات مدیریتی، اتوبوسی نبوده و شایستگی و تخصص ملاک انتصابات باشد غیر این صورت لاجرم همین مدیران بدون بلیط می بایست در ایستگاه دولت بعدی خود نیز پیاده شوند و قس علی هذا…

لیست تغییرات مدیریتی دیگر در استان که سوای مسایل سیاسی و به علت کارنامه ضعیف و یا در شرف بازنشستگی بودن شان، نقل محافل مختلف و تصمیم گیر استان است، در گزارشات بعدی اعتدال پرس منتشر خواهد شد.

انتهای خبر