استاندار در نشست مشترک با اعضای شورا و شهردار تبریز مطرح کرد: هیچ مدیری به خاطر مسائل سیاسی عزل نمی‌شود/ شرط عزل مدیران از زبان جبارزاده

جبارزاده با تاکید بر اینکه همه مدیران باید با حرکت تیمی دستگاه‌های اجرایی هماهنگ باشند، افزود: هیچ مدیری به خاطر مسایل سیاسی عزل نمی‌شود، اما هر مدیری که در حرکت تیمی کارشکنی کرده یا در مقابل تصمیمات مدیریت استان تمکین نکند کنار گذاشته خواهد شد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج، اسماعیل جبارزاده […]

image_pdfimage_print

جبارزاده با تاکید بر اینکه همه مدیران باید با حرکت تیمی دستگاه‌های اجرایی هماهنگ باشند، افزود: هیچ مدیری به خاطر مسایل سیاسی عزل نمی‌شود، اما هر مدیری که در حرکت تیمی کارشکنی کرده یا در مقابل تصمیمات مدیریت استان تمکین نکند کنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج، اسماعیل جبارزاده امروز در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در محل استانداری ، با تاکید بر اینکه نباید مصوبات شورا به خاطر مغایرت با قانون رد شود، اظهار کرد: باید قانون‌مداری را از خود آغاز کنیم، بنابراین اعتقادم این است که باید در کنار شورا، حقوقدانان قوی حضور داشته باشند تا هیچ مصوبه‌ای برخلاف قانون تصویب نشود.

در جلسات شورا حضور خواهم یافت

وی با بیان این که در برخی از جلسات شورا حضور خواهم یافت، افزود: البته حضور بنده به عنوان یک شهروند خواهد بود نه استاندار، چون بنای دخالت در کار شورا را نداریم.

جبارزاده با بیان اینکه دولت به استقلال شوراها اعتقاد دارد، اظهار داشت: البته نظارت دقیق و کافی بر عملکرد تمام شوراها انجام خواهد شد و این به معنی دخالت در کار شورا نیست.

صحن شورای شهر باید آموزشگاه مدنیت باشد

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: صحن شورای شهر باید آموزشگاه مدنیت باشد و مباحثی در جلسات شورا مطرح شود که مردم بتوانند نکاتی از اداره شهر و قوانین و مقررات بیاموزند.

وی در ادامه با اشاره به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراها، گفت: دولت و شوراها هم‌سرنوشت هستند و باید در این دوره کارهای ماندگار و اثرگذاری انجام دهند.

جبارزاده با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به شورای شهر تبریز داریم، افزود: به توانمندی شهردار محترم و تک‌تک اعضای شورای تبریز ایمان دارم و این توانمندی باید در قالب کارهای ماندگار برای حل مشکلات مردم متجلی شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تمام کارها باید پشتوانه علمی داشته باشد، افزود: بنده هیچ طرحی را بدون مطالعه و اعلام نظر متخصصان و کارشناسان امضا نخواهم کرد و از اعضای شورای شهر هم می‌خواهم برای اداره و توسعه تبریز از نظرات کارشناسان امر استفاده کنند.

وی با اشاره به این که فضای همدلی بین دستگاه‌های استانی حاکم است، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف به پیشبرد امور و اجرای مصوبات شورای شهر تبریز هستند، اما شورا هم باید قبل از تصویب هر طرح یا اجرای هر کاری با دستگاه‌ها هماهنگی کند.

هیچ مدیری به خاطر مسائل سیاسی عزل نمی‌شود

جبارزاده با تاکید بر اینکه همه مدیران باید با حرکت تیمی دستگاه‌های اجرایی هماهنگ باشند، افزود: هیچ مدیری به خاطر مسایل سیاسی عزل نمی‌شود، اما هر مدیری که در حرکت تیمی کارشکنی کرده یا در مقابل تصمیمات مدیریت استان تمکین نکند کنار گذاشته خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت فرهنگی شورای شهر، خاطرنشان کرد: انتظار دارم که تمام اهل فرهنگ و هنر تبریز، چه در گذشته و چه در حال، در شورای شهر شناسنامه داشته باشند و در واقع شورای شهر باید خط مقدم حمایت از اهل فرهنگ باشد.

بودجه فرهنگی شهرداری نباید در جای دیگر هزینه شود

وی با تاکید بر اینکه بودجه فرهنگی شهرداری نباید در جای دیگر هزینه شود، افزود: رسیدگی به مشکلات اهل فرهنگ وظیفه همه ماست و در این میان نمایندگان مردم در شورا می‌توانند بهترین حلقه وصل مدیریت استان با اهالی فرهنگ و هنر باشند.

جبارزاده همچنین با اشاره به مشکل بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی شهر تبریز، اظهار داشت: باید از ظرفیت انبوه‌سازان برای ساماندهی و حل این مشکلات استفاده کنیم تا در هنگام وقوع حادثه شاهد خسارات جبران‌ناپذیر نباشیم.

فروش تراکم توسط شهرداری مانند فروش نفت توسط دولت است

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه ، فروش تراکم توسط شهرداری را مانند فروش نفت توسط دولت دانست و گفت: همان‌طور که تحریم نفت بسیاری از استعدادهای کشور را شکوفا کرد، شهرداری‌ها هم باید خود را از فروش تراکم تحریم کنند.

وی با بیان این که تراکم‌فروشی به راحت‌ترین راه کسب درآمد در شهرداری‌ها تبدیل شده است، افزود: تا زمانی که عمده درآمد شهرداری از این طریق تامین می‌شود نمی‌توان از ظرفیت‌های نهفته شهر استفاده کرد، لذا از شورای شهر تبریز می‌خواهم در بودجه سال آینده سهم تراکم‌فروشی از درآمدها را تعمدا کاهش دهند.

تغییر کاربری ۳۷۵ هکتار فضای سبز تبریز

جبارزاده با اشاره به تغییر کاربری ۳۷۵ هکتار فضای سبز تبریز در طول سال‌های گذشته، گفت: همین امروز هم تبریز کمبود فضای سبز دارد، آیا به همین مقدار فضای سبز جدید در تبریز ایجاد شده است و اگر نشده باشد چه جوابی به مردم داریم؟

وی افزود: قرار نیست توسعه تبریز را در همین فضای محدود داخل شهر انجام دهیم، بلکه می‌توان از زمین‌های پیرامون شهر استفاده کرد و بنده نیز در مقابل هرگونه تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی در کمیسیون ماده ۵ مقاومت خواهم کرد.

جبارزاده با تاکید بر اینکه باید در کمیسیون ماده ۵، اصول و مبانی شهرسازی رعایت شود، گفت: باید در جلسات این کمیسیون موارد خاص مطرح شود و نباید به خاطر مسایل جزیی و کوچک جایگاه این کمیسیون را پایین آورد.

شهردار تبریز هم در این نشست با بیان اینکه صداقت در کار و خدمت به مردم، میثاق شهرداری با شورای شهر است، گفت: اولین حرکتی که در شهرداری شروع کرده‌ایم تکریم ارباب رجوع است و برای این منظور تمام اختیارات شهرداری مرکز به مناطق و سازمان‌های زیرمجموعه تفویض شده است.

صادق نجفی افزود: تصمیم گرفته‌ایم که هیچ طرحی را بدون مطالعه اجرا نکنیم، لذا مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری برای پشتیبانی علمی و پژوهشی از طرح‌های شهرداری فعال شده است.

شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم با تاکید بر این که اعضای این شورا، متحد و همدل هستند، افزود: همکاری و هماهنگی در عین اختلاف سلیقه، نگرش علمی و کارشناسی به مسایل شهر، تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری و تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهری از جمله برنامه‌های شورای تبریز در دوره چهارم است.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز هم در این نشست دیدگاه‌های خود را درخصوص مسایل مختلف شهر تبریز بیان کردند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–    ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تبریز، بازسازی آثار تاریخی و ایجاد امکانات رفاهی

–    پرهیز از موازی‌کاری در حوزه فرهنگ شهر و حرکت هدف‌دار و منسجم در این حوزه

–    برنامه‌محوری در مدیریت شهری و حمایت از برنامه پنج‌ساله شهرداری

–    حمایت مدیریت استان و دستگاه‌های اجرایی از اجرای پروژه‌های شهری

–    توسعه شهر بر اساس طرح تفصیلی و متناسب با نیازهای آینده

–    توجه به مشکل حاشیه‌نشینی شهر تبریز و سکونت‌گاه‌های غیررسمی

انتهای خبر