آخرین خبرها از زلزله ۶.۱ ریشتری بوشهر و تصاویر آن: افزایش تعداد کشته ها/ تخلیه ساختمانها در کشورهای حاشیه خلیج فارس

ساعت ۱۶:۲۲ سه شنبه ۲۰ فروردین ۹۲، زلزله ای به قدرت ۶٫۱ ریشتر کاکی در استان بوشهر را لرزاند. به گزارش اعتدال پرس،  مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زلزله را در ۱۶ کیلومتری کاکی، ۲۷ کیلومتری خورموج در استان بوشهر و ۸۰۱ کیلومتری تهران اعلام کرده است. کانون […]

image_pdfimage_print

ساعت ۱۶:۲۲ سه شنبه ۲۰ فروردین ۹۲، زلزله ای به قدرت ۶٫۱ ریشتر کاکی در استان بوشهر را لرزاند.
به گزارش اعتدال پرس،  مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زلزله را در ۱۶ کیلومتری کاکی، ۲۷ کیلومتری خورموج در استان بوشهر و ۸۰۱ کیلومتری تهران اعلام کرده است.
کانون زلزله در نزدیکی کنبد نمکی جاشک و در نزدیکی روند گسل برازجان واقع است. این زلزله در عمق ۱۲ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

آثار زمین لرزه در شهر شنبه در استان بوشهر
البته مرکز زمین شناسی آمریکا شدت این زلزله را ۶٫۳ ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین ثبت کرده است.
۱۲ دقیقه پس از زلزله ۶٫۱ ریشتری، پس لرزه شدیدی هم به قدرت ۵٫۳ ریشتر به مرکز کاکی ثبت شد که در عمق ۱۶ کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوست.
پس لرزه دیگری هم به قدرت ۴٫۴ ریشتر در ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه در کاکی به وقوع پیوست.
همچنین پس لرزه ای به قدرت ۴٫۲ ریشتر ساعت ۱۶:۴۸ دقیقه در همان محدوده و در خورموج ثبت شد.

آثار زمین لرزه در شهر شنبه در استان بوشهر

آخری ن خبرها حاکی است تلفات این زلزله به ۳۷ تن رسیده و ۸۰۰ نفر نیز زخمی شده اند که اکثرا بعد از مداوا مرخص شده اند.

زلزله بوشهر سه کشور حاشیه خلیج فارس را لرزاند

دفتر شبکه خبری سی ان ان در دوبی اعلام کرد: زلزله ۶٫۱ ریشتری بوشهر در کشورهای امارات متحده عربی، قطر و بحرین در حاشیه خلیج فارس نیز احساس شد.
به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، خبرنگار شبکه خبری سی ان ان در دفتر دوبی از تخلیه چندین ساختمان در ابوظبی پس از وقوع این زلزله خبر داد.شبکه خبری بی بی سی نیز گزارش داد که شدیدترین پس لرزه این زلزله ۵٫۴ ریشتر بوده است.خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز تاکید کرد که تاکنون کارگران چندین ساختمان مرتفع در قطر و امارات و بحرین این ساختمان ها را تخلیه کرده و گروهی هراسان به خیابان ها هجوم آورده‌اند.پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی وقوع زلزله در استان بوشهر

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه تلخ زلزله در استان بوشهر با صدور پیامی برای خسارت دیدگان و بازماندگان این حادثه صبر و اجر مسالت کردند.
به گزارش اعتدال پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تاسف و اندوه خبر زلزله در استان بوشهر و تلفات و خسارتهای انسانی آن را دریافت کردم.
با دعا و درخواست رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و شفای آسیب دیدگان و صبر و اجر برای بازماندگان، از نماینده ی محترم ولی فقیه و مسئولان محترم در استان و نیز مسئولان ذیربط در مرکز و غیره میخواهم که همه ی کوشش خود را برای نجات آسیب دیدگان و پشتیبانی خسارت یافتگان بکار برند و امیدوارم مردم عزیز از همه جای کشور نیز مانند همیشه نقش درخشان خود را در کاستن از رنج مصیبت دیدگان ایفا کنند.
والسلام علیکم و رحمه الله
سید علی خامنه ای
۲۰/فروردین ماه/۱۳۹۲
آثار زمین لرزه در شهر شنبه در استان بوشهر
آثار زمین لرزه در شهر شنبه در استان بوشهر
آثار زمین لرزه در شهر شنبه در استان بوشهر
آثار زمین لرزه در شهر شنبه در استان بوشهرآثار زمین لرزه در شهر شنبه در استان بوشهر
انتهای خبر