سخنان مهم علی مطهری در تبریز: اتفاقات روز عید غدیر منزل موسوی قضیه ای طرفینی بود/ کسانی که در دفتر کار من شنود گذاشته بودند مشخص شده اند

مطهری، در بحث مقاومت هسته ای از دولت احمدی نژاد تشکر کرد و گفت: باید از دولت قبل تشکر کنیم که در این ده سال رشد چشمگیری در بحث هسته ای داشتند و امروز به نقطه ای رسیده ایم که جای بازگشت ندارد. اگر ما در آن سالها مقاومت نمی کردیم امروز به این توافق […]

image_pdfimage_print

مطهری، در بحث مقاومت هسته ای از دولت احمدی نژاد تشکر کرد و گفت: باید از دولت قبل تشکر کنیم که در این ده سال رشد چشمگیری در بحث هسته ای داشتند و امروز به نقطه ای رسیده ایم که جای بازگشت ندارد. اگر ما در آن سالها مقاومت نمی کردیم امروز به این توافق نمی رسیدیم.

به گزارش گروه دریافت خبر اعتدال پرس، علی مطهری در ابتدای سخنانش در دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مناسبت روز داتشجو، دانشگاه را محل علم و ایمان خواند و گفت: علم از مقوله روشنایی و ایمان از مقوله حرارت است.

 نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تضاد علم و ایمان در غرب تاکید کرد: ریشه این اختلاف در غرب از کتاب مقدس ناشی شده است. وی با اشاره به داستان خلقت انسان و طریقه اخراجش از بهشت در کتاب مقدس گفت: درختی که آدم و حوا از آن استفاده کردند درخت آگاهی بوده است و این ریشه تمام اختلافات و تضاد میان علم و ایمان شده است ولی در اسلام دقیقا برعکس این است، ایمان و علم وقتی در کنار یکدیگرند کامل هستند. مطهری ادامه داد: در زمان جنگ های صلیبی مسیحیان شیفته قوانین اسلام شدند و همین جذب شدن به قوانین اسلامی باعث پیشرفت آنان گردید.

جنبش دانشجویی بخش دیگری از سخنان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص  داد که مطهری با طرح یک سوال سخنانش را آغاز کرد: آیا بعد از انقلاب به جنبش دانشجویی نیاز داریم یا نه؟ مطهری در پاسخ به سوال خود گفت: حکومت همیشه به جنبش دانشجویی دارد، جامعه همیشه نیازمند نقد است. وی با ذکر حدیثی از حضرت امیر المومنین (ع) گفت: حکومت همیشه نیازمند نقد است و یکی از بهترین نقد کنندگان دانشجویان هستند.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سه دلیل ، وارد زندگی نشدن  دانشجو ، دارا بودن روحیه حق خواهی و مبارزه با ظلم و انصاف در رقابت را از ویژگی های دانشجو دانست که سبب ارجحیت نقد دانشجویان می گردد. البته وی در ادامه سخنانش به نکات آسیب پذیری دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: غلبه احساسات بر عقل یکی از مهمترین نقاط آسیب پذیری دانشجویان است.

 مطهری تاکید کرد: دوره جوانی دوره خشم و شهوت است . وی یکی دیگر از نکات  آسیب پذیری دانشجو را ابزار واقع شدن دانشجو عنوان کرد و با ذکر خاطراتی از دوران مجلس در تصویب قانونی درباره دانشگاه آزاد گفت: بسیاری از کارها از جای دیگری کنترل می شود.

 نماینده مجلس شورای اسلامی برداشت های غلط از برخی واژه ها و جایگاه ها را مشکل اصلی کشور دانست و گفت: تلقی های متفاوتی از واژه هایی مانند آزادی بیان و ولایت فقیه وجود دارد.

 وی ادامه داد: یکی از ریشه های فته ۸۸ برداشت غلط از اصل ولایت فقیه بود، وقتی از چند ماه قبل از انتخابات عنوان می شود حضرت آقا روی فلان فرد نظر دارند همین باعث ایجاد مشکل می شود در صورتی که در مساله انتخابات حتی اگر خود رهبری نظام اعلام کند از فرد خاصی حمایت می کند ما نیز می توانیم نظر خودمان را داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اصل ۲۷ قانون اساسی به مسئله نحوه اعتراض به قانون اشاره کرد و گفت: اصل ۲۷ قانون اساسی اعلام می کند مردم می توانند راهپیمایی کنند در صورتی که مخالف اسلام نباشد ولی برای موضوعات اجتماعی اینگونه نیست،  اگر برای موضوع اجتماعی راهپیمایی انجام شود ولی ۱۰ متر حرکت نکرده این افراد دستگیر شوند و اعلام کنیم این افراد از قبل برنامه داشتند، کار درستی نیست. وی ادامه داد: خبرنگار ما در کشور خارجی می رود کنار پلیس درباره ضعف آمریکا و انگلیس با شهروندانی که در حال تظاهرات هستند مصاحبه می کند و این نشانگر قدرت آنهاست که مردمشام می توانند اعتراض کنند ولی آیا در کشور ما یک خبرنگار خارجی می تواند در کنار پلیس بایستد و با مردم مصاحبه کند؟

مطهری گریزی نیز به بحث شنود از دفتر کارش زد و گفت: با وزیر اطلاعات در این مورد دیدار داشته ام و اعلام کرده اند که چه کسانی در این عمل دست داشته اند.

 پاسخ به سوالات آخرین بخش از جلسه سخنرانی مطهری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود.

 مطهری در پاسخ به سوالی درباره اقداماتش برای اجرای اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی گفت: وضعیت نسبت به قبل از انقلاب بهتر شده است و تلویزیون های استانی ما به زبان محلی برنامه دارند و این نشانه خوبی است. در مورد انتخاب وزیران معتقد به شایسته سالاری هستیم و ملاک همیشه ایمان است ولی در بحث استانداران اینگونه به قضیه نگاه نمی کنم و معتقدم می بایست از همان استان استاندار انتخاب شود و حتی در استان های سنی نشین باید استاندار سنی مذهب انتخاب شود. وی افزود: سالهاست سنی مذهب های تهران درخواست یک مسجد برای خودشان را دارند که با آن مخالفت می شود ولی من معتقدم باید به آنها احترام بگذاریم و درخواستشان را اجرا کنیم.

 فیسبوک و سخنان حداد عادل مبنی بر اینکه مجلس باید تکلیف فیسبوک را حل کند سوال دیگری بود که مطرح شد و مطهری پاسخ داد: فیلتر شدن فیس بوک با حکم شورای عالی امنیت ملی بوده است و این درست است که مجلس باید در این مورد نظر بدهد. وی افزود: اینکه شورای عالی امنیت ملی اقدام به قانون گذاری کند اشتباه است و برای مدت کوتاهی می توانست قانون وضع کند. مطهری دو مشکل سیاسی و اخلاقی را عوامل فیلتر شدن فیسبوک دانست و گفت: در این زمینه در حال تحقیق هستم تا بدانم منافع فیسبوک برای ما بیشتر است یا ضرر هایش، مطهری گفت: فیلتر کردن باعث نشده است تا دسترسی به این شبکه از بین برود و حتی پسر من هم یک صفحه در فیسبوک دارد.

 مطهری در پاسخ به این سوال که آیا مجلس برنامه ای برای آزادی زندانیان سیاسی دارد یا نه؟ گفت: بعید می دانم مجلس چنین برنامه ای داشته باشد، مجلس از وزیر علوم به خاطر بازگرداندن ۱۲۰ دانشجو ستاره دار به دانشگاه توضیح خواسته و معتقد است این افراد باید محروم از تحصیل باشند.

 وی درباره احتمال آزادی زندانیان سیاسی گفت: تلاشهایی در جریان است و بعید نیست این اتفاق بیفتد.

 مطهری درباره اینکه اعلام کرده بود به خاطر اتفاقات روز عید غدیر وزیر اطلاعات را به مجلس فراخواهد خواند گفت:درباره این موضوع تحقیق کردیم و دختران موسوی توضیح دادند قضیه طرفینی بوده است. یک نوشته از مهندس موسوی خطاب به همسرش بوده است که به یکی از دخترانش داده است و آنها قصد خارج کردن آن را از منزل موسوی داشتند. به هر نحوی این قضیه مشخص می شود، و در زمان خروج مامورین این کاغذ را می خواهند و اینها امتناع می کنند و  به قول خودشان نیم ساعت با همدیگر کتک کاری کرده اند، به دلیل اینکه قضیه طرفینی بوده است ما دیگر نیازی به سوال از وزیر ندیدیم، ولی  ما قضیه را کلا پیگیری می کنیم.

 مطهری در پاسخ به سوالی مبنی بر علت به نتیجه رسیدن مذاکرات با غرب را  در تغییر  نگاه دو طرف دانست و گفت: طرف غربی احساس کرد که یک گروه عاقل تری روی کار آمده اند .

 نماینده مجلس شورای اسلامی در بحث مقاومت هسته ای از دولت احمدی نژاد تشکر کرد و گفت: باید از دولت قبل تشکر کنیم که در این ده سال رشد چشمگیری در بحث هسته ای داشته ایم و امروز به نقطه ای رسیده ایم که جای بازگشت ندارد. اگر ما در آن سالها مقاومت نمی کردیم امروز به این توافق نمی رسیدیم.

انتهای خبر