عراقچی: اقدام آمریکا خلاف روح توافقنامه ژنو است/ ایران مذاکرات مشورتی با ۱+۵ را قطع کرد

معاون وزیر خارجه کشورمان ضمن انتقاد شدید از اقدام آمریکا در افزودن ۱۹ فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ایران این اقدام را خلاف روح توافقنامه ژنو دانست و گفت: عکس‌العمل مناسبی اتخاذ می‌کنیم. به گزارش اعتدال پرس، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست […]

image_pdfimage_print

معاون وزیر خارجه کشورمان ضمن انتقاد شدید از اقدام آمریکا در افزودن ۱۹ فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ایران این اقدام را خلاف روح توافقنامه ژنو دانست و گفت: عکس‌العمل مناسبی اتخاذ می‌کنیم.

به گزارش اعتدال پرس، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد شدید از اقدام آمریکا در افزودن ۱۹ فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ضد ایرانی این اقدام را خلاف روح توافقنامه ژنو دانست و گفت: در حال ارزیابی شرایط و اتخاذ عکس‌العمل مناسب هستیم.

خبرگزاری فارس: عراقچی: اقدام آمریکا خلاف روح توافقنامه ژنو است/ عکس‌العمل مناسب اتخاذ می‌کنیم

به گزارش خبرنگار فارس، تیم مذاکره‌کننده ایرانی در نشست کارشناسی با ۱+۵ در وین، دیشب این مذاکرات را که قرار بود امروز نیز ادامه یابد، متوقف کرد و برای مشورت به تهران بازگشت.

این مذاکرات از روز دوشنبه به مدت ۴ روز در وین برپا بود و حمید بعیدی‌نژاد مدیر کل سیاسی وزارت خارجه ریاست هئیت ایران را برعهده داشت.

برخی کارشناسان بر این باورند که قطع این مذاکرات توسط هیئت ایرانی در واکنش به این اقدام آمریکا صورت گرفته است.

خبرگزاری رویتر نیز از طرح قریب‌الوقوع تحریم‌های جدید ضد ایرانی در سنای آمریکا خبر داده بود.

هیئت ایرانی شرکت کننده در وین، با قطع مذاکرات برای مشورت به تهران بازگشت.

خبرگزاری فارس: ایران مذاکرات کارشناسی با ۱+۵ را قطع کرد/هیئت ایرانی برای مشورت به تهران بازگشت
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست کارشناسی ایران و ۱+۵ از روز دوشنبه با حضور ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی ۴ روز در شهر وین برگزار شد.

هیئت مذاکره کننده ایرانی به سرپرستی حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه در این نشست حضور داشت.

هیئت ایرانی شرکت کننده مذاکرات را قطع کرد و برای مشورت به تهران بازگشت. هنوز هیچ مقام رسمی از جزئیات مذاکرات و دلایل ادامه نیافتن مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ توضیحی نداده است.

این در حالی است که برخی از خبرگزاری‌های خارجی از ادامه مذاکرات در روز جمعه خبر داده بودند.

انتهای خبر