سایه سنگین لجاجت و بی تدبیری بر حیثیت محبوبترین تیم آسیا/ باخت خانگی تراکتور مقابل الشباب/جعفری هو شد+حاشیه های جنجالی بازی

تیم تراکتورسازی تبریز سرانجام چوب لجاجت و حاشیه ها را خورد و با شکست تحقیر آمیز در زمین خود، آرزوی چند ساله صعود به مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا را کم رنگ کرد. به گزارش اعتدال پرس، تراکتورسازی در دیدار حساس خود در مرحله گرهی لیگ قهرمانان آسیا یک بر صفر مقابل میهمان عربستانی اش الشباب […]

image_pdfimage_print

تیم تراکتورسازی تبریز سرانجام چوب لجاجت و حاشیه ها را خورد و با شکست تحقیر آمیز در زمین خود، آرزوی چند ساله صعود به مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا را کم رنگ کرد.

به گزارش اعتدال پرس، تراکتورسازی در دیدار حساس خود در مرحله گرهی لیگ قهرمانان آسیا یک بر صفر مقابل میهمان عربستانی اش الشباب شکست خورد.

این دیدار که از ساعت ۲۰:۱۵ با حضور نزدیک به ۵۲ هزار نفر در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد در خاتمه با تک گل مهاجم آرژانتیتی عربستانی ها به اتمام رسید تا سرخ پوشان تبریزی به دومین باخت پیاپی خود در لیگ قهرمانان آسیا و مقابل یک تیم دست یابند.

تراکتورسازی تبریز که مدتی است بخاطر بروز برخی حواشی و عدم تدبیر مناسب مدیریت باشگاه روند موفقیت آمیز ماههای اخیر را از دست داده با این شکست از رده دوم جدول به رده سوم سقوط کرد تا امیدها برای صعود این تیم در اولین حضور آسیایی اس از گروه خود دشوار به نظر برسد.

در این دیدار تراکتورسازی در حالیکه به علت عملکرد ضعیف اش در فصل خرید بازیکن با کمبود بازکنان باتجربه و گلزن مواجه است با محروم کردن دوباره ابراهیمی مهاجم محبوب تیم و دهنوی هافبک هجومی خود از همان ابتدا با یک ترکیب شکننده و ضعیف وارد میدان شد. این در شرایطی بود که حواشی اخیر و تنش ایجاد شده در تیم، نشاط و سرزندگی دیگر بازکنان تیم را هم گرفته بود و بازیکنان در طول ۹۰ دقیق نتوانستند بازی خوب و با برنامه ای را پیاده کنند.

سردرگمی مربی برای پیاده کردن تاکتیک مناسب از دیگر علل اصلی شکست تیم تلقی می شد.

به عبارتی سه گانه بازیکن، مربی و مدیریت دست به دست هم داد تا تراکتور همچون دو بازی حساس خود مقابل سپاهان و استقلال در این بازی حساس نیز طعم تلخ شکست را بچشد تا کام هوادارانش بازهم تلخ شود. بطوریکه هواداران نیز که دیگر کاسه صبرشان لبریز شده است در انتهای بازی با شعار علیه مدیرعامل باشگاه وی را مقصر اصلی این ناکامی ها شناختند و حتی خواستار استعفای وی شدند.

شاید گفت برجسته ترین نکته این بازی واکنش گسترده تماشگران به مدیریت مدیرعامل باشگاه و شعارهای تند هوادارن ناراضی علیه جعفری در دقایق پایانی بازی بود که بعد از دریافت گل در نیمه دوم شدت بیشتری یافت و این در حالیست که در سال های قبل با وجود باخت مقابل تیم های داخلی در تبریز در مقابل ۱۲۰ هزار هوادار کسی شعاری علیه دیگری نمیداد و این می تواند زنگ خطر جدی برای لجبازانی باشد که در ایجاد و شیوع حاشیه های اخیر موثر بودند .

گفتنی است نکته جالب توجه دیگر این بازی استعفای یک عضو هیئت مدیره تیم بود. سردار غزنوی، عضو هیئت‌مدیره باشگاه تراکتورسازی پیش از بازی از سمت خود استعفا داد. با این حساب باید دید آیا جعفری همچنان امیدوار به حضور در شورای شهر با استفاده از محبوبیت تیم تراکتور را خواهد داشت! یا با اتفاقات پیش آمده امروز، استعفا از تیم را تنها شانس باقیمانده اش در انتخابات شورای شهر خواهد دید.

عدم استقبال بالای هواداران از دیگر نکات قابل توجه بازی بود که البته با توجه به زمان نامناسب بازی در ساعات شب و مشکل بودن حضور تماشگران شهرهای دور تقریبا قابل پیش بینی بود . در این دیدار بر عکس بازی با الجزیره امارات حدود ۵۰ هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند.

تراکتورسازی در این مسابقه با ترکیب مهدی ثابتی،‌ محمد نصرتی،‌ مرتضی اسدی،‌ محمد ایرانپوریان،‌ مهدی کریمیان، مسعود ابراهیم‌زاده،‌ مصطفی اکرامی (۶۴ قاسم دهنوی)، فلاویو لوپز، مهدی کیانی (۹۱ سید محسن حسینی)، جواد کاظمیان (۸۱ گیلسون)، مهدی سید صالحی به میدان رفت.

تیم میزبان هم با مربیگری میشل پرودوم و ترکیبولید عبدالله، احمد الستا، عمر القدمی، فرناندو منگازو، مارسلو کاماچو، احمد اتیف، عبدالمالک، حسن فلاته، کواک تاعفی، ولید جهدلی، نصیر الشریمانی بازی را شروع کرد.

داور ازبکستانی بازی به مرتضی اسدی و مسعود ابراهیم‌زاده از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد.

الشباب با این پیروزی ۱۰ امتیازی شد و توانست به جایگاه خود در صدر جدول استحکام ببخشد. الجیش نیز با کسب ۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفت تا تراکتورسازی در پایان هفته چهارم مرحله گروهی با همان ۴ امتیاز به رده سوم جدول سقوط کند. الجزیره هم تنها با کسب ۲ امتیاز در قعر جدول جای گرفته است.

در دیگر دیدار این گروه الجزیره امارات و الجیش قطر همزمان با این بازی و از ساعت ۲۰:۱۰ به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

 

انتهای خبر