انفجارتروریستی در بیروت/ وزیر دارایی پیشین دولت لبنان در میان کشته ها

در انفجار شدید تروریستی صبح امروز(جمعه ) در نزدیکی هتل فنیسیا در شهر بیروت پایتخت لبنان وزیر دارایی پیشین دولت لبنان کشته شد. به گزارش اعتدال پرس، نشریه فرانسوی لوپوئن طی گزارشی در باره انفجار مهیب صبح امروز در بیروت نوشت که بر اثر انفجار مهیب صبح امروز، فواد محمد شطح، یکی از مشاوران نزدیک […]

image_pdfimage_print

در انفجار شدید تروریستی صبح امروز(جمعه ) در نزدیکی هتل فنیسیا در شهر بیروت پایتخت لبنان وزیر دارایی پیشین دولت لبنان کشته شد.

به گزارش اعتدال پرس، نشریه فرانسوی لوپوئن طی گزارشی در باره انفجار مهیب صبح امروز در بیروت نوشت که بر اثر انفجار مهیب صبح امروز، فواد محمد شطح، یکی از مشاوران نزدیک سعدحریری، نخست وزیر سابق این کشور کشته شد.

« سمیر حمود» دادستان کل لبنان اعلام کرد که بمب بکارگرفته شده در انفجار تروریستی امروز جمعه بیروت بین ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم وزن داشته است.

 قاضی حمود با بیان اینکه در این انفجار از خودرو بمب گذاری شده استفاده شده است، تاکید کرد که نمی تواند به جزییات بیشتری اشاره کند.

وی تصریح کرد: در مرحله تحقیقات اولیه هستم و تاکنون کسی در رابطه با این انفجاربازداشت نشده است.

برخی منابع بیمارستانی اعلام کرده اند که شمار کشته های انفجار تروریستی بیروت به ۸ تن رسیده است.

براساس این گزارش قرار است صبح فردا ( شنبه) شورای عالی دفاع به ریاست «میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان برای بررسی حوادث تروریستی اخیر در این کشور تشکیل شود.

« نجیب میقاتی» نخست وزیر موقت لبنان هم که در مرخصی بسر می برد، مرخصی خود را لغو و عازم بیروت شده است.

وی تلفنی با میشل سلیمان در باره انفجار تروریستی امروز گفت وگو و بر اتخاذ تدابیر شدیدتر امنیتی در لبنان تاکید کرد.

این گزارش حاکی است که سران گروه ۱۴ مارس قرار است تا دقایقی دیگر نشستی فوق العاده برای بررسی این انفجار تروریستی برگزار کنند.

در پی انفجار تروریستی صبح جمعه بیروت که به کشته شدن بیش از ۵ تن از جمله وزیر دارایی پیشین لبنان و زخمی شدن ۷۰ تن منجر شد، «امین جمیل» رییس جمهوری اسبق لبنان و رییس حزب مسیحی الکتایب خواستار خویشتن داری تمام مردم لبنان و ایستادگی در برابر اینگونه جنایات شد.

«علی حسن خلیل» وزیر بهداشت لبنان و از اعضای برجسته جنبش امل نیز این اقدام تروریستی را محکوم و آن را در راستای هدف قرار دادن ثبات و نقاط قدرت لبنان ارزیابی کرد.

«علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان نیز این اقدام تروریستی را محکوم کرد و گفت: اولین طرفی که از اینگونه جنایات بهره می برد، اسراییل است.

وی با متهم ساختن عربستان سعودی به دست داشتن در اینگونه جنایات تاکید کرد: «بندر بن سلطان» رییس دستگاه اطلاعاتی عربستان و دیگر حامیان تروریسم در لبنان و سوریه، اینگونه حوادث و عملیات ها را برنامه ریزی می کنند.

در این انفجار که در نزدیکی هتل فنیسیا در شهر بیروت پایتخت لبنان رخ داد محمد شطح وزیر دارایی پیشین دولت لبنان و مشاور امور بین الملل سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان و رییس جریان المستقبل از اعضای گروه ۱۴ مارس کشته شد.

در این انفجار تروریستی ؛ خودرو حامل وزیر دارایی در دولت اسبق لبنان به نخست وزیری « فواد سنیوره » و وابسته به جریان المستقبل هدف گرفته و او به همراه راننده اش کشته شده است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر