وزیر اسبق آموزش و پرورش فوت کرد/درگذشت دومین عضو ارشد موتلفه در ۲ ماه گذشته+سوابق و زندگی نامه

استاد پرورش در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان دار فانی را وداع گفت. به گزارش اعتدال پرس، علی‌اکبر پرورش صبح امروز پس از طی دوران طولانی بیماری در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان درگذشت. وی از چند وقت پیش به دلیل عفونت خونی و گسترش عفونت در بدن در بیمارستان بستری بود. وی از یاران دیرین امام خمینی(ره) و […]

image_pdfimage_print

استاد پرورش در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش اعتدال پرس، علی‌اکبر پرورش صبح امروز پس از طی دوران طولانی بیماری در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان درگذشت. وی از چند وقت پیش به دلیل عفونت خونی و گسترش عفونت در بدن در بیمارستان بستری بود.

وی از یاران دیرین امام خمینی(ره) و وفاداران به انقلاب اسلامی بود که خدمات بسیار زیادی را در عرصه انقلاب و نظام و کشور در اصفهان به یادگار گذاشت.

علی اکبر پرورش در سال ۱۳۲۱ در زرین شهر اصفهان متولد شد و از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت‌های محمد جواد باهنر، دولت موقت محمد رضا مهدوی کنی و دولت میرحسین موسوی فعالیت می‌کرد؛ پرورش لیسانس ادبیات دانشگاه اصفهان است که بعدها مدرک فوق لیسانس خود را در دانشسرای عالی تهران در رشته کارآموزی دبیری دریافت کرد.

محوریت در مبارزات قبل از انقلاب اصفهان که منجر به دستگیری شد، عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های اول، سوم و چهارم، دو دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری، عضویت شورای مرکزی موتلفه اسلامی از سال ۱۳۷۲ تاکنون و قائم‌مقامی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۸۰ از سوابق علی‌اکبر پرورش است.

* پرورش قبلا از فعالین انجمن حجتیه بود که بعد از افشاگری امام خمینی(ره) از این تشکیلات اعلام برائت کرده و بعدا نیز با پیوستن به حزب موتلفه جزو نیروهای ارشد و با سابقه این حزب به شمار می آمد.

انتهای خبر