تسهیلات بانکی به متقاضیان بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در منطقه آزاد ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در گفتگو با خبرنگاران گفت: بزودی ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان مجتمع گلخانه ای ارس توسط بانک کشاورزی در منطقه آزاد ارس آغاز می شود. به گزارش اعتدال پرس، علیار راستگو با اعلام این خبر گفت: طبق آخرین توافق بین مسولان منطقه آزاد ارس، جهاد کشاورزی […]

image_pdfimage_print

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در گفتگو با خبرنگاران گفت: بزودی ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان مجتمع گلخانه ای ارس توسط بانک کشاورزی در منطقه آزاد ارس آغاز می شود.

به گزارش اعتدال پرس، علیار راستگو با اعلام این خبر گفت: طبق آخرین توافق بین مسولان منطقه آزاد ارس، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی درخصوص نحوه اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان مجتمع ۱۴۰ هکتاری گلخانه ارس بزودی واجدین شرایط می توانند از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.
راستگو افزود: طبق اختیاراتی که منطقه آزاد ارس از وزارت خانه های کشور برای صدور کلیه مجوزها اعم از مجوز سرمایه گذاری، تاسیس شرکت، ساخت و ساز و سایر مجوزها دارد، مجوزهای مجتمع گلخانه ای نیز مورد تائید جهادکشاورزی بوده و طبق توافق و براساس ماده ۱۴ آئین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در منطقه آزاد ارس، بانک کشاورزی حمایتهای لازم برای عملیاتی شدن این مجتمع را انجام خواهد داد.
علیار راستگو گفت: اشتغالزایی این طرح بطور مستقیم حداقل ۷۰۰ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم این پروژه نیز ۵۰۰ نفر بوده و ظرفیت جذب سرمایه گذاری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی داخلی و خارجی را دارد.
وی تاکید کرد: این مجتمع گلخانه ای با ۱۰۱ واحد گلخانه ای با سیستم هیدروپونیک می تواند بخش بزرگی از بازار ۳۰۰ میلیونی کشورهای آسیای میانه را هدف قرار دهد.

انتهای خبر