تبدیل مس سونگون به شرکت مستقل مس آذربایجان/ مدیرعامل شرکت مس آذربایجان معرفی شد

مدیرعامل شرکت مس آذربایجان معرفی شد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تاسیس شرکت مس آذربایجان، حسین نجاتی به عنوان مدیر عامل این شرکت منصوب شده است. وی از مراد علیزاده به عنوان رییس هیئت مدیره شرکت مس آذربایجان نام برد و افزود: علی مرتضی […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت مس آذربایجان معرفی شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تاسیس شرکت مس آذربایجان، حسین نجاتی به عنوان مدیر عامل این شرکت منصوب شده است.

وی از مراد علیزاده به عنوان رییس هیئت مدیره شرکت مس آذربایجان نام برد و افزود: علی مرتضی مجدفر، محمدتقی پاکزاد و علی حاجی آقازاده دیگر اعضای هیات مدیره هستند.

دهقان یادآوری کرد: با تاسیس شرکت مس آذربایجان، مجتمع مس سونگون از مجموعه مس کرمان جدا و به عنوان شرکتی مستقل فعالیت می کند.

وی با اشاره به این که طرح توسعه مس سونگون با وقفه مواجه شده است، افزود: برای حل این مشکل با وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسوولان شرکت ملی مس ایران مذاکراتی انجام شد و تاسیس شرکت مس آذربایجان برای پیگیری و اجرای طرح های توسعه ای مس سونگون از جمله ذوب، تغلیظ و پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت.

دهقان گفت: شرکت مس آذربایجان بر اساس تفاهم نامه ای بین استانداری آذربایجان شرقی و شرکت ملی مس ایران تاسیس می شود.

وی اظهار کرد: جدا شدن مجموعه مس سونگون از شرکت مس کرمان امتیازات فراوانی را از جمله در بحث های اقتصادی و تولیدی نه تنها برای آذربایجان شرقی بلکه شمالغرب کشور بدنبال خواهد داشت.

نجاتی سابقه ریاست سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای خبر