یارانه ۸۰۰ نشریه ۲.۵ میلیارد؛ یارانه ۲ نشریه نورچشمی مدیران ارشاد یک میلیارد!

یکی از موارد اعتراض و سوال نمایندگان مجلس به وزیر ارشاد نحوه تخصیص یارانه استانی بود که مستندات آن توسط نماینده سوال کننده در مجلس ارائه شد.  اعتدال پرس/ رسایی در سوال خود پرسیده بود که آیا این نشانه اعتدال است که روزنامه های استانی آذری زبان، نشریات مازندران و گیلان،‌ نشریات خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی […]

image_pdfimage_print

یکی از موارد اعتراض و سوال نمایندگان مجلس به وزیر ارشاد نحوه تخصیص یارانه استانی بود که مستندات آن توسط نماینده سوال کننده در مجلس ارائه شد.

 اعتدال پرس/ رسایی در سوال خود پرسیده بود که آیا این نشانه اعتدال است که روزنامه های استانی آذری زبان، نشریات مازندران و گیلان،‌ نشریات خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و شمالی و جنوبی و نشریات دیگر استان ها برای هر شش ماه، هر کدام ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان یارانه دریافت کنند و روزنامه استانی “خبر جنوب” با حداکثر تیراژ ۳۰۰۰۰ نسخه، یارانه ۶۳۴میلیون تومانی دریافت کند؟!

این در حالی است که مبالغ اختصاص داده شده به اکثر نشریات در فهرست اعلام شده وزارت ارشاد بسیار ناچیز است. جدا از نحوه محاسبه کمک های اعلام شده که حتما فرمول خاصی برای خود دارد، آنچه که شائبه ها را بیشتر می کند ارتباط صاحب امتیاز این روزنامه، غلامحسین واحدی پور تبریزی و آقای حسین انتظامی، معاون محترم مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت “توسعه مکتب خبر ایرانیان” است که در ذیل آگهی رسمی تاسیس این شرکت نام این دو نفر آورده می شود.

جالب تر آنکه در شناسنامه روزنامه خبر جنوب مشخصات صاحب امتیاز به صورت کامل آورده نشده است و تنها به ذکر نام حسین واحدی پور اکتفا شده در حالی که تا مدتی قبل در اسناد اداری معاونت مطبوعاتی صاحب امتیاز شرکت توسعه مکتب خبر ایرانیان ثبت شده است.

آیا مضحک نیست که روزنامه سراسری و کثیر الانتشار اطلاعات ۳۰۰ میلیون تومان، روزنامه سراسری و کثیرالانتشار کیهان ۳۴۰ میلیون تومان و در مقابل روزنامه خبر جنوب که فقط در سه استان های جنوب کشور با تیراژ ۳۰ هزار نسخه توزیع می شود، به دلیل شراکت مدیر آن با معاون مطبوعاتی در شرکت مطبوعاتی “مکتب خبر ایرانیان” به اندازه مجموع دو روزنامه اطلاعات و کیهان یارانه بگیرد؟

این در حالی است که یارانه دیگر نشریات سه استان جنوبی کشور نیز بسیار ناچیز است. عجیب است که آقای معاون مطبوعاتی به روزنامه زرد “خبر ورزشی” که خودش شریک و مدیر عامل شرکت صاحب امتیاز آن (مؤسسه مکتب خبر ایرانیان) است، هم در جایی دیگر ۴۶۵ میلیون یعنی بیش از همه روزنامه های معتبر و کثیر الانتشار کشور یارانه داده است.

این در واقع به این معناست که آقای معاون وزیر محترم در ۱۰۰ روز اول فعالیتش، از مجموع ۵ میلیارد تومان یارانه مطبوعاتی کشور که حدود ۵/۲ میلیارد تومان آن متعلق به بیش از ۸۰۰ نشریه استانی است، مبلغ ۱میلیارد تومان را برای دو روزنامه استانی شرکت “مکتب خبر ایرانیان” که خودش مدیر عامل آن است، کنار گذاشته است!

البته از یارانه سایر نشریات مسئولان این شرکت یعنی روزنامه سیاسی “خبر” و خبرگزاری “خبر آنلاین” هنوز اطلاعاتی به دست نیامده است. چرا معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در برابر اعتراض رسانه ها سکوت کرده و هیچ پاسخی در این خصوص نمی دهد و موضوع را به گذر زمان و فراموشی واگذار کرده است؟

چرا وزیر محترم ارشاد هیچ برخورد اصلاحی با این رفتار تبعیض آمیز از خود نشان نمی دهد؟

منبع: جهان

انتهای خبر