اقدام قاطع مدیرعامل منطقه آزاد ارس/ اراضی واگذار شده بلا استفاده در ارس پس گرفته شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: طی چهار ماه گذشته، بخشی از اراضی واگذار شده به سرمایه گذاری که پس از اتمام زمان تعهد شده قانونی معطل و بدون اقدام مانده بود پس گرفته شده در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار می گیرد. به گزارش اعتدال پرس، محسن عرب باغی در دیدار مردمی در مسجد […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: طی چهار ماه گذشته، بخشی از اراضی واگذار شده به سرمایه گذاری که پس از اتمام زمان تعهد شده قانونی معطل و بدون اقدام مانده بود پس گرفته شده در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار می گیرد.

به گزارش اعتدال پرس، محسن عرب باغی در دیدار مردمی در مسجد امام زمان (عج) جلفا در جمع پرشور اقشار مختلف منطقه آزاد ارس گفت: در همین راستا ۵۰ مورد واگذاری انجام یافته در طول سالهای اخیر که منجر به سرمایه گذاری نگردیده است لغو و به سرمایه گذاران واقعی که توان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در منطقه را دارند واگذار می شود.

وی افزود: ایجاد شهرک های صنعتی و استقرار صنایع نیازمند رعایت استانداردها و اصول مهمی است که عدم انجام کار کارشناسی در واگذاری اراضی صنعتی در شهرک های صنعتی و عدم رعایت استقرار صنایع همگن در کنار یکدیگر، عواقب شدیدی در پی دارد.
وی با اشاره به لزوم تامین نیروی متخصص برای نیاز صنایع در حال احداث در شهرک های صنعتی ارس، گفت: علاوه بر دانشگاه های مستقر، جهت ارتقاء سطح فنی و علمی و تربیت متخصصان بومی، بزودی دو دانشگاه جدید در این منطقه فعالیت خود را آغاز خواهند نمود.
عرب باغی توجه به مسائل اجتماعی پیرامون جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به تحصیل بیش از هفت هزار دانشجو در منطقه آزاد ارس و ورود دو دانشگاه جدید نیاز به احداث خوابگاه های دانشجویی است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده و مسایل اجتماعی فعالیت این دانشگاهها باید مورد توجه قرار گیرد.


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس گردشگری سلامت را یکی از مزیت های موقعیت خاص ارس دانست و اعلام کرد: توسعه این موضوع در ارس و ایجاد بیمارستان بین المللی در ارس موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتر و جلوگیری از مسائل اجتماعی در شهر تبریز خواهد شد.
رئیس هیأت مدیره منطقه آزاد ارس با انتقاد از اختلافات موجود میان شهرداری ها و سازمان های مناطق آزاد گفت: ما شهرداری و شورای اسلامی شهر جلفا را همراه منطقه آزاد ارس می دانیم و با تعامل و همکاری از ظرفیت شورا و شهرداری برای پیشبرد سریعتر اهداف و سیاست های کلان اقتصادی و عمرانی و اجتماعی بهره مند خواهیم شد.
وی با اشاره به مشکلات موجود در سایت حمل و نقل ۴۰۰ هکتاری ارس اذعان داشت: این منطقه در گذشته با کاربری مسکونی واگذار شده و با برنامه ریزی برای تبدیل به بارانداز و مسیر حمل و نقل مشکلاتی را برای مردم فراهم آورده که با یک تصمیم کارشناسی که منافع مردم و منطقه را در بر داشته باشد بزودی مرتفع خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه با بررسی های انجام شده بیش از ۷۰ درصد از افراد شاغل در سازمان منطقه آزاد ارس بومی این منطقه می باشند گفت: خواسته بومیان برای بهره مندی از فرصتهای اشتغال در این منطقه بجا و طبیعی است و با توجه به عدم امکان جذب نیرو در سازمان منطقه آزاد، با فعال شدن اداره کار و ساماندهی تامین نیروی انسانی در بخش های سرمایه گذاری در منطقه بومیان جویای کار به واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی منطقه معرفی و هدایت می گردند.
وی در پاسخ به انتقاد مردم نسبت به اخذ عوارض ورودی در گیت های ورود و خروج ارس و بازرسی های انجام شده هنگام خروج از منطقه گفت: این مسئله اصلا رضایت بخش نبوده و موجب ناراحتی و اتلاف وقت می شود که تیم کارشناسی در حال بررسی قانونی این موضوع هستند که در صورت عدم ممانعت های قانونی این امر اصلاح می گردد.
عرب باغی اعلام کرد: منطقه آزاد ارس به جهت موقعیت ویژه و استراتژیک خود مورد توجه دولت می باشد و نباید به نگاه های خاص محدود شده و مرکزی برای دستیابی به منافع شخصی برخی افراد تبدیل شود.
وی با بیان اینکه جای جای این منطقه زیبا و زرخیز، ارزشمند است و باید به نحو احسن مدیریت و برنامه ریزی شود، افزود: مزیت های ارس شگفتی ساز است و ارس می تواند پایگاه تحولات بزرگی در اقتصاد منطقه و حتی کشور باشد.
رئیس هیأت مدیره ارس ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما برای ارتقاء سطح اقتصاد و معیشت ارس وندان است و در این مسیر به هیچ عنوان کوتاهی نخواهیم کرد.
محسن عرب باغی خاطرنشان کرد: قوانین وضع شده برای ارس در سطح یک کلان شهر با امکانات و استانداردهای بین المللی است و در این راستا می بایست انرژی، برنامه، سرمایه و نگاه جدیدی برای تأمین زیرساخت ها در تمامی حوزه ها صرف کرد.
وی گفت: ورود و اجرای قوانین سرزمین اصلی به منطقه آزاد مانع از اجرای فرآیندهای قانونی آسان برای سرمایه گذاری می شود و در این راستا برخی از قوانین از جمله قوانین شهرسازی نیازمند اصلاح هستند که این موضوع در حال بررسی است.نی معطل و بدون اقدام مانده بود پس گرفته شده در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار می گیرد.

انتهای خبر