ایران، غنی‌سازی ۲۰ درصد را تعلیق کرد

تولید اورانیوم ۲۰ درصد با جداسازی سیلندرهای خوراک‌های زنجیره و قطع خطوط ارتباطی در تاسیسات نطنز تعلیق شد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از شبکه خبر، «محمد امیری»، مدیرکل پادمان انرژی اتمی کشور خبر داد با مشارکت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، تولید اورانیوم ۲۰ درصد با جدا سازی سیلندرهای خوراک‌های زنجیره و قطع خطوط […]

image_pdfimage_print

تولید اورانیوم ۲۰ درصد با جداسازی سیلندرهای خوراک‌های زنجیره و قطع خطوط ارتباطی در تاسیسات نطنز تعلیق شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از شبکه خبر، «محمد امیری»، مدیرکل پادمان انرژی اتمی کشور خبر داد با مشارکت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، تولید اورانیوم ۲۰ درصد با جدا سازی سیلندرهای خوراک‌های زنجیره و قطع خطوط ارتباطی در تاسیسات نطنز تعلیق شده است.

وی با اعلام اینکه ایران در نخستین گام به تعهدات خود عمل کرد، افزود: اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند فعالیت هسته‌ای ایران به سرعت به حالت قبل بازمی‌گردد.

همچنین تیم بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی سایت هسته‌ای نطنز را به مقصد سایت فردو قم ترک کردند.

این در حالی است که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان صبح امروز در گفتگو با فارس با اشاره به اینکه گفت‌وگوهای فنی بین بازرسان آژانس و کارشناسان فنی سازمان انرژی اتمی همچنان ادامه دارد،‌ تصریح کرد که این گفت‌وگوها در خصوص اقدامات داوطلبانه ایران است که در حال نهایی شدن است.

وی با بیان اینکه پس از این مرحله (گفت‌وگوهای فنی) فرایند تعلیق داوطلبانه غنی سازی ۲۰ درصد آغاز خواهد شد،‌ گفت: احتمالاً نقطه آغاز عملیات تعلیق غنی سازی و اکسید سازی و رقیق سازی ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد با تاخیر خواهد بود و پیش بینی می‌شود «در اولین ساعات ظهر امروز» این اقدام انجام شود.

انتهای خبر