عضو شورای شهر تهران در واکنش به حادثه خیابان جمهوری و جان باختن ۲ شهروند: باید شهردار تهران استعفا دهد/ به آتش‌نشانی قبلاً تذکر داده بودیم ولی توجه نکرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید برخورد شدیدی با متخلفان حادثه آتش‌سوزی در خیابان جمهوری شود، گفت: متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری نیروهای آتش‌نشانی در استفاده از تجهیزات(تشک و نردبان) دو نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس محسن سرخو در آغاز سی […]

image_pdfimage_print

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید برخورد شدیدی با متخلفان حادثه آتش‌سوزی در خیابان جمهوری شود، گفت: متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری نیروهای آتش‌نشانی در استفاده از تجهیزات(تشک و نردبان) دو نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس محسن سرخو در آغاز سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه اخیر در تهران و مرگ دو شهروند (دو بانو) اظهار داشت: دو روز پیش در تهران شاهد یک حادثه دلخراش بودیم که طی این حادثه آتش‌سوزی دو شهروند (دو بانو) که دو کارگر زحمتکش بودند جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: دو ماه پیش شورای شهر تذکراتی را به سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در خصوص تامین تجهیزات داده بود که از آن تاریخ تا به امروز اقدام قابل قبولی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه آتش‌سوزی تجهیزات آتش‌نشانی در محل به درستی کار نکرده و تشک و نردبان که دو تجهیز مهم در آتش‌نشانی محسوب می‌شود خراب بوده‌ است.

وی گفت: از زمانی که این حادثه رخ داده است نیروی آتش‌نشانی اقدام به استفاده از تجهیزات کرده‌ است.

وی تصریح کرد:‌ متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری نیروهای آتش‌نشانی در استفاده از تجهیزات (تشک و نردبان) دو نفر از شهروندان جان خود را از دست داده‌اند.

سرخو با انتقاد از سخنگوی سازمان آتش‌نشانی که اعلام کرده بود نیروی آتش‌نشانی تنها چند دقیقه تاخیر برای کمک در محل داشته‌اند گفت: این حرف بسیار قابل تامل است چرا که در زمان حادثه زمان بسیار تعیین‌کننده است.

عضو شوری اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه شهردار منطقه باید استعفا دهد گفت: باید با متخلفین برخورد شدیدی شود.

سرخو با توجه به شرایط تهران که در معرض بحران زلزله و … قرار دارد گفت: اگر قرار است به اینگونه تجهیزات سازمان آتش‌نشانی بسنده کنیم واویلا!

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: امروز روز ختم این دو شهروند محترم است که تقاضا می‌کنم اعضای شورای شهر تهران برای التیام خانواده‌های این دو شهروند در این مراسم شرکت کنند و بنده برای بازماندگان این دو خانواده آرزوی صبر و طلب مغفرت برای این دو بانو دارم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، در ادامه جلسه امروز شورای شهر اعضا به حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری و مرگ ۲ تن از شهروندان اشاره کردند و در ادامه سرخو گفت که باید قالیباف شهردار تهران استعفا دهد.

وی ادامه داد:دو ماه پیش شورای شهر تذکراتی را به سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در خصوص تامین تجهیزات داده بود که از آن تاریخ تا به امروز اقدام قابل قبولی انجام نشده است.

این عضو شورای شهر یادآور شد: متاسفانه در این حادثه آتش‌سوزی تجهیزات آتش‌نشانی در محل به درستی کار نکرده و تشک و نردبان که دو تجهیز مهم در آتش‌نشانی محسوب می‌شود خراب بوده‌ است.

وی تصریح کرد:‌ متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری نیروهای آتش‌نشانی در استفاده از تجهیزات (تشک و نردبان) دو نفر از شهروندان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، همچنین محسن سرخو در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص آتش‌سوزی که روز یکشنبه جان دو نفر از شهروندان را گرفت، اظهار داشت: حدود دو ماه گذشته در شورای شهر تذکری به سازمان آتش‌نشانی درباره روند نوسازی تجهیزات آتش‌نشانی و آموزش پرسنل داده‌ایم.

وی ادامه داد: در پی این تذکر، آتش‌نشانی اعلام کرد که بروز هستیم ولی گزارش‌هایی به ما رسیده است که برخی از آتش‌نشانان زحمت‌کش به علت نقص تجهیزات جان خود را از دست داده‌اند.

سرخو افزود: حادثه دلخراشی که در روز یکشنبه اتفاق افتاد و موجب شد دو نفر از زنان زحمت‌کش جان خود را از دست بدهند، این موضوع را تایید می‌کند که تجهیزات سازمان آتش‌نشانی باید بروز شود و این بی‌توجهی‌ها به مسائل جان مردم را در خطر می‌اندازد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: دقیقه‌ها و ثانیه‌ها در حوادث بسیار مؤثر است و با مشاهده فیلمی که از نحوه عملیات آتش‌نشانان در روز یکشنبه مشاهده کرده است، نشان می‌دهد نردبان خراب بوده است و تشک نجات نیز به موقع برپا نشده است.

سرخو بیان داشت: اینکه آن دو زن از ترس آتش به پائین پرتاب شده‌اند، صحیح نیست،  آنها بر روی دیواره‌ای که در پائین پنجره وجود داشت، استقرار داشتند که ناگاه آن دیواره تحمل آنها را نداشته و سقوط می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پاسخ سازمان آتش‌نشانی درباره حادثه اخیر قانع‌کننده نیست، گفت: در جلسه آینده شورای شهر با حضور مسئولان سازمان آتش‌نشانی شهر تهران برگزار می‌شود و این موضوع را بررسی می‌کند.

سرخو تاکید کرد: با متخلفین برخورد می‌شود و هیئتی نیز انتخاب شدند تا پیگیر این حادثه و وضعیت تجهیزاتی سازمان آتش‌نشانی شوند.

انتهای خبر