یکه‌تازی «رسانه‌ غربی» در نبود پوشش «رسانه ملی»/ پوشش ناقص شبکه‌های ملی در روستاهای آذرشهر

متأسفانه هنوز برخی از روستاهای شهرستان آذرشهر به دلیل عدم پوشش شبکه‌های رسانه ملی، از ماهواره استفاده می‌کنند.  پیشرفت‌های چشمگیر در تجهیزات و سامانه‌های دیجیتال در رسانه ملی، متأسفانه هنوز برخی از روستاهای شهرستان آذرشهر از جمله جراغیل، مجارشین و کرد آبالد به دلیل عدم پوشش شبکه‌های رسانه ملی، از ماهواره استفاده می‌کنند. این روستاها به […]

image_pdfimage_print

متأسفانه هنوز برخی از روستاهای شهرستان آذرشهر به دلیل عدم پوشش شبکه‌های رسانه ملی، از ماهواره استفاده می‌کنند.

 پیشرفت‌های چشمگیر در تجهیزات و سامانه‌های دیجیتال در رسانه ملی، متأسفانه هنوز برخی از روستاهای شهرستان آذرشهر از جمله جراغیل، مجارشین و کرد آبالد به دلیل عدم پوشش شبکه‌های رسانه ملی، از ماهواره استفاده می‌کنند.

این روستاها به دلیل کوهستانی بودن و موقعیت خاص جغرافیایی، امکان دریافت هیچ یک از شبکه‌های تلویزیونی در این روستاها امکانپذیر نبوده و این امر بهانه‌ای برای استفاده مردم از ماهواره شده است.

با توجه به حضور و نقش پررنگ این « جعبه به اصطلاح جادویی» در زندگی مردم، امروزه به یکی از ملزومات اصلی زندگی بشری است بنابراین در سایه خلاء و نبود شبکه‌های رسانه میهنی در برخی مناطق بویژه روستاها، زمینه را برای جولان شبکه‌های بیگانه فراهم می‌کند.

با وجود تأکیدات و هشدارهای مقام معظم رهبری در این خصوص، متأسفانه در سایه غفلت و کوتاهی مسئولان و متولیان امر، ماهواره به عنوان پایگاه اصلی دشمن در کانون گرم خانواده‌ها خودنمایی می‌کند.

اما نکته قابل تأمل اینکه فرماندار شهرستان آذرشهر در آذر ماه سال جاری و در مراسم افتتاح سامانه فرستنده‌های پرقدرت دیجیتال صداو سیما در این شهرستان، چنین اظهار داشته است که با افتتاح این سامانه تمام روستاهای شهرستان از پوشش برنامه‌های رسانه ملی برخوردار شده‌اند.

شهرستان آذرشهر با وسعت ۸۴۰ کیلومتر مربع (۱٫۸ درصد مساحت استان) در ۳۰ کیلومتری تبریز واقع شده است و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۳۴۰ متر می‌باشد. این شهرستان از سمت شمال و شرق با شهرستان اسکو، از سمت غرب با دریاچه ارومیه و از سمت جنوب با شهرستان عجب‌شیر هم‌مرز است.

انتهای خبر