ویژه اعتدال پرس: آغاز تحرکات انتخاباتی در استان دو سال مانده به پایان مجلس نهم/ تکاپوی گروهها و چهره های سیاسی برای مجلس دهم+اسامی

مجلس نهم هنوز به نیمه نرسیده است که خبرهای مختلفی از رایزنی های انتخاباتی طیفهای سیاسی و بالاخص تحرکات تبلیغاتی غیرمحسوس و بعضا مشهود برخی چهره های سرشناس برای حضور احتمالی در انتخابات مجلس دهم در آذربایجان شرقی به گوش می رسد. به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، هرچند این موج همچون دوره های قبل از […]

image_pdfimage_print

مجلس نهم هنوز به نیمه نرسیده است که خبرهای مختلفی از رایزنی های انتخاباتی طیفهای سیاسی و بالاخص تحرکات تبلیغاتی غیرمحسوس و بعضا مشهود برخی چهره های سرشناس برای حضور احتمالی در انتخابات مجلس دهم در آذربایجان شرقی به گوش می رسد.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، هرچند این موج همچون دوره های قبل از تهران و راس طیفهای سیاسی کشور شروع و به استان رسیده است، لیکن شاید اولین استارت فعالیتهای انتخاباتی در آذربایجان شرقی بصورت تشکیلاتی را بتوان به ستادهای انتخابات ریاست جمهوری دکتر روحانی در استان نسبت داد که رئیس این ستاد در آذربایجان شرقی در نشست چندماه پیش اعضای ستاد، آنان را به برنامه ریزی و کسب آمادگی برای کاندیداتوری در مجلس دهم جهت تغییر ترکیب سیاسی آن در همسویی با دولت و رئیس جمهور فراخواند.

خبرهای رسیده نیز حاکی است فعالان این ستادها در این راستا دست بکار شده و شروع به شناسایی و ارزیابی چهره های رای آور مدنظر خود کرده اند.

طیف اصولگرایان استان نیز سردرگم و منقعل از شکست در انتخابات ریاست جمهوری بدنبال ارزیابی وضع موجود و تا حدود زیادی هم چشم انتظار افت محبوبیت دولت یازدهم برای امکان حضور قدرتمند در انتخابات مجلس است که البته شناسایی برخی چهرهای موجه و بکر را هم در دستور کار خود قرار داده اند.

البته برخی شخصیتهای غیر تشکیلاتی هم هستند که بصورت انفرادی عزم خود را برای حضور در انتخابات مجلس دهم جزم کرده و از خیلی وقتها پیش شروع به مقدمه ریزی و ارزیابی جایگاه سیاسی اجتماعی خود کرده اند.

حضور رسانه ای و برگزاری نشستهای مختلف با برخی اقشار بانفوذ و یارگیری و تشکیل هسته های اولیه ستادهای تبلیغاتی از جمله این تحرکات است که چهره های تشکیلاتی و انفرادی در راستای اقدامات زودرس انتخاباتی شروع کرده اند.

البته هستند برخی چهره های دیگر نیز که شخصا تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات ندارند ولی با پیشنهادات اطرافیان و محافل سیاسی نام آنها نیز در میان چهره های مطرح انتخابات مجلس دهم شنیده می شود.

صرفنظر از تشکیلاتی یا انفرادی بودن حضور این افراد و قطعی یا احتمالی بودن حضورشان در رقابتهای انتخاباتی مزبور، از افراد زیر به عنوان نامزدهای مطرح شده در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تبریز یا برخی شهرهای دیگر استان نام برده می شود:

مهندس نوین شهردار سابق تبریز، دکتر شعردوست نماینده اسبق تبریز، آیت الله هاشم زاده هریسی نماینده اسبق تبریز و نماینده فعلی استان در مجلس خبرگان، مهندس درویش زاده شهردار اسبق تبریز، دکتر جمالپور معاون دانشگاه پیام نور استان، سردار پورجمشیدیان فرمانده سابق سپاه استان، مهندس اشرف نیا معاون عمرانی سابق استانداری، نواداد مدیرکل صداوسیمای استان، بیگی استاندار سابق، تاج الدینی نماینده سابق تبریز، شایق نماینده اسبق تبریز، اکبر اعلمی نماینده اسبق تبریز، حجت الاسلام مهدوی نماینده اسبق تبریز، اکبرنژاد نماینده اسبق تبریز،  دکتر سبحان الهی استاندار سابق، نازیلا آصفی عضو سابق شورای شهر تبریز و کریم صدیقیان، مسعودی ریحان، حجت الاسلام لطف اله پور، محسن رحیمیان، سلمان خدادادی و دکتر یوسف نجفی از جمله این افراد مطرح شده برای حضور در انتخابات مجلس دهم در تبریز و شهرهای دیگر استان هستند.

اعتدال پرس در گزارشات بعدی خود سعی خواهد کرد اطلاعات و جزئیات بیشتری از این تکاپوهای انتخاباتی و چهره های مطرح شده جدید تهیه و منتشر کند.

انتهای خبر