پزشکان زیرمیزی بگیر، وزارت بهداشت را تهدید کردند/ پزشکیان: سازمان نظام پزشکی باید پاسخگو باشد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پزشکان متخلف زیرمیزی بگیر، مسئولان وزارت بهداشت را تهیدید کردند که در صورت اعلام لیست اسامی به مجلس با لابی‌های خود مسئول نظارت بر درمان وزارت بهداشت را برکنار می کنند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، رسول خضری امروز در حاشیه اولین همایش علمی شاغلان حرفه‌های […]

image_pdfimage_print

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پزشکان متخلف زیرمیزی بگیر، مسئولان وزارت بهداشت را تهیدید کردند که در صورت اعلام لیست اسامی به مجلس با لابی‌های خود مسئول نظارت بر درمان وزارت بهداشت را برکنار می کنند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، رسول خضری امروز در حاشیه اولین همایش علمی شاغلان حرفه‌های پزشکی از اعلام لیست ۱۴ نفره پزشکان زیرمیزی بگیر پرده برداشت و گفت: این لیست توسط خود وزارت بهداشت تهیه شده و به کمسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام شد اما از آنجایی که باید روند قضایی برای محکومیت این افراد طی شود این اسامی را به طور علنی اعلام نکردیم.

وی ادامه داد: جالب این است که این پزشکان حتی مسئول نظارت بر درمان وزارت بهداشت را تهدید کرده‌اند و گفته‌اند هیچکس نمی‌تواند با ما در بیفتد چون ما همه جا نفوذ، قدرت، لابی و پشتیبان داریم.

به گفته این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جالب است بسیاری از بیمارانی که توسط این پزشکان جراحی شده‌اند گفته‌اند واقعیتش این است که ما پزشک خوب می‌خواهیم و این پزشک به ما گفته اگر جایی درز کند که به من زیرمیزی داده‌اید یا از من شکایت کنید دیگر شما را معاینه نمی‌کنم که این بحث خیلی مهم است و خیلی بد است.

خضری به حاشیه‌های جلسه ۳ ساعته با وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پزشکی با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره کرد و گفت: یکی از مسئولان وزارت بهداشت را تهدید کرده‌اند و به او گفته‌اند فکر می کنی آنجا کجاست؟ در عرض ۲ ثانیه پایین می‌آوریمت و با تو برخورد می‌کنیم، واقعیت این است که خود وزیر هم دیروز قول قاطع داد که کمیته مشترک بین کمیسیون و وزارت بهداشت تشکیل شود تا برخورد جدی‌تر و فوری با این افراد صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف ذاتی نظام پزشکی نظارت بر درمان هم هست، افزود: ما در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کردیم که چرا با این پدیده برخورد نکردید و به عنوان مثال می‌توان پروانه این افراد را لغو کرد تا حساب کار دستشان بیاید.

وی در مورد اثربخشی برخوردهای جدی نیز تأکید کرد: پزشکی که معروف است حتی اگر یک ساعت هم اعلام شود پروانه‌ات لغو شده چنان موجش در رسانه‌ها و میان مردم می‌پیچد که اعتبارش را از دست می‌دهد.

چرا مجری قانون خلاف قانون عمل می‌کند؟/ سازمان نظام پزشکی باید پاسخگو باشد

ضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به طور حتم اشخاصی که ناظر هستند باید پاسخگو باشند که چرا تاکنون با وجود اطلاع از چنین پدیده‌ شومی برخورد قاطع و جدی صورت نگرفته است و در برابر این اتفاقات سکوت اختیار کرده‌اند.

مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت‌ با اشاره به انتشار اسامی لیست پزشکان زیرمیزی‌بگیر افزود: امروزه افرادی که خلاف قانون حرکت می‌کنند دائما داد و بیداد راه می‌اندازند به گونه ای که وضعیت به نحوی شده که افرادی که با درستی به کار خود ادامه می‌دهند باید جوابگو باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشوری مانند آمریکا اگر چنین پدیده‌ای اتفاق افتد پزشک متخلف از طبابت محروم می شود ادامه داد: ممکلت دارای چارچوب و قانون است و پزشکانی که قانون را زیرپا گذاشته و بیمار را به چشم کالایی درنظر می گیرند نباید به عنوان پزشک معرفی شوند تا دیگر پزشکان بدنام نشوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: به طور حتم اگر فردی چارچوب قانونی را رعایت نکند و نسبت به حقوق مردم بی‌اعتنا باشد حاکمیت باید با آن برخورد کند و اگر در این میان کوتاهی صورت گرفته همه مسئولان اعم از مجلس، قوه قضاییه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقصر هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند خود را جدا از قانون بداند گفت: همه موظف به رعایت قانون هستند و اگر هم مشکلی در قانون وجود دارد باید آن را اصلاح کنیم نه اینکه جدا از قانون و خلاف مقررات عمل کنیم.

پزشکیان درباره برخی مخالفت‌ها مبنی بر امتناع از انتشار اسامی پزشکان زیر‌میزی‌بگیر تاکید کرد: متاسفانه منافع برخی‌ها به حدی وسیع و گسترده است که به همین راحتی دست از انجام چنین تخلفاتی نمی‌کشند.

وی با یادآوری انتقادات رئیس سازمان نظام پزشکی و معاونان وزیر بهداشت درباره انتشار اسامی پزشکان زیرمیزی‌بگیر افزود: باید از این افراد پرسد چرا مجری قانون خلاف قانون عمل می‌کند؛ به راستی اگر چنین تخلفاتی وجود داشته پس چرا تاکنون برخوردی جدی برای جلوگیری از آن صورت نگرفته است؛ نظام پزشکی باید پاسخ دهد که چرا این سازمان نسبت به این تخلفات بی‌تفاوت بوده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نهم ادامه داد: اشخاصی که ناظر هستند باید پاسخگو باشند که چرا تاکنون با وجود اطلاع از چنین پدیده‌ شومی برخورد قاطع و جدی صورت نگرفته است و دربرابر این اتفاقات سکوت اختیار کرده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ذکر مثالی پرداخت و گفت: در مدرسه‌ای به شاگردان می‌گویند چه کسی فلان کار خلافی را انجام داده همه سکوت می‌کنند غیر از فرد متخلف که با صدای بلند می‌گوید من این کار را نکردم، حال کسانی که خودشان دست به چنین تخلفاتی می‌زنند مدام می‌گویند ما از انجام این کار امتناع می‌کردیم.

انتهای خبر