چرا نوبخت امروز به مجلس نرفت/شایعه استعفای جهانگیری و جابجایی نجفی و نوبخت!

یکی از اتفاقات نادر امروز رخ داد و برخلاف رویه سالهای گذشته، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در مجلس حاضر نشد تا از کلیات لایحه بودجه ۹۳ کل کشور دفاع کند و بررسی کلیات بودجه با گزارش سخنگوی کمیسیون تلفیق در دفاع از مصوبات این کمسیون آغاز شد و هم اکنون نیز […]

image_pdfimage_print

یکی از اتفاقات نادر امروز رخ داد و برخلاف رویه سالهای گذشته، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در مجلس حاضر نشد تا از کلیات لایحه بودجه ۹۳ کل کشور دفاع کند و بررسی کلیات بودجه با گزارش سخنگوی کمیسیون تلفیق در دفاع از مصوبات این کمسیون آغاز شد و هم اکنون نیز موافقان و مخالفان در حال ایراد سخن هستند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم، غیبت نوبخت در جلسه امروز مجلس در حالی است که برخی خبرها حاکی از اولین تغییر مهم در کابینه روحانی و ورود نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی به معاونت برنامه ریزی و برنامه وی برای احیای سازمان مدیریت است.

روز گذشته نیز خبر آمده بود که موضوع فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها به معاونت اجرایی رئیس جمهوری سپرده شده در حالی که پیش بینی می شد سرنوشت ساز ترین برنامه اقتصادی کشور به معاونت برنامه ریزی سپرده شود.

همچنین اعلام شد که مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور مسئولیت برنامه ریزی برای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را برعهده گرفته است که گمانه زنی را برای جایگزینی نیلی به جای نوبخت بیشتر کرده بود.

جهانگیری استعفا داده/ نوبخت معاون اول می‌شود/نجفی به سازمان مدیریت می‌رود/صالحی امیری جایگرین نجفی می‌شود

ک منبع آگاه از استعفای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور خبر داد و اظهار داشت دلیل این استعفا وجود برخی از اختلافات جهانگیری با رئیس جمهور بوده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از دانا، روز سه‌شنبه خبرهای تایید نشده‌ای از استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی منتشر شد.

 خبرگزاری میراث فرهنگی اعلام کرده که محمدعلی نجفی به دلیل «مشکلات قلبی و با توصیه پزشک» از حسن روحانی٬ رئیس جمهور٬ خواسته است که از او «در سمتی کم استرس‌تر استفاده کند» و در همین راستا از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا کرده است.

در حالی که روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موضوع رفتن نجفی از این سازمان را همچنان تکذیب می‌کند اما این زمزمه‌ها رفتن نجفی این روزها قوت بیشتری گرفته است.

یک منبع آگاه در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، از استعفای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در چند شب پیش خبر داد، اظهار داشت: دلیل این استعفا وجود برخی از اختلافات جهانگیری با تیم رئیس جمهور بوده است.

وی افزود: قرار است نوبخت جایگزین جهانگیری شود.

همچنین خبرها حاکی از آن است که محمدعلی نجفی جای خود را به سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی سابق که موفق به کسب رأی اعتماد در مجلس نشد، خواهد داد.

انتهای خبر