دولت باکو،دفتر کمیته امداد در جمهوری آذربایجان را تعطیل کرد

فعالیت کمیته امداد امام خمینی در جمهوری آذربایجان بطور کامل متوقف شد . به گزارش اعتدال پرس، محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در آستانه پایان ماموریت کمیته امداد امام خمینی در این جمهوری گفت: نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از اوایل استقلال جمهوری آذربایجان و در شرایط سختی که […]

image_pdfimage_print

فعالیت کمیته امداد امام خمینی در جمهوری آذربایجان بطور کامل متوقف شد .

به گزارش اعتدال پرس، محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در آستانه پایان ماموریت کمیته امداد امام خمینی در این جمهوری گفت: نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از اوایل استقلال جمهوری آذربایجان و در شرایط سختی که بر این کشور حاکم بود، فعالیت های خیرخواهانه و انساندوستانه خود را در این کشور آغاز کرد و در طول حدود بیست سال کمک های خالصانه به دهها هزار نیازمند و خصوصا آوارگان جنگ و خانواده های شهدای قره باغ ارائه کرد .

به گفته سفیر ایران در باکو، این کمیته علاوه بر کمک های انساندوستانه در زمینه تحصیل ، اشتغال ، ازدواج و معیشت برادران و خواهران آذری و با ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی در کلینیک طبی امام علی(ع) وابسته به این نهاد نام نیکی از خود برجای گذاشت.

خبرگزاری فارس هم نوشت: جمهوری آذربایجان با خودداری از تمدید مجوز فعالیت نمایندگی کمیته امداد امام خمینی در باکو، ناسپاسی و قدرناشناسی خود به بیش از بیست سال فعالیت‌های انسان دوستانه این نهاد را نشان داد.

فعالیت خیریه کلینیک طبی امام علی (ع) وابسته به نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمهوری آذربایجان که به علت عدم تمدید مجوز از سوی باکو از جولای گذشته متوقف شده، به علت عدم همکاری ارگانهای ذیربط جمهوری آذربایجان همچنان تعطیل است.

بر اساس این گزارش بخش امور کمکهای انساندوستانه نخست وزیری جمهوری آذربایجان از ابتدای سال ۲۰۱۳ (دی ۱۳۹۱) و بدون اطلاع قبلی هرگونه همکاری خود با نمایندگی کمیته امداد امام خمینی را متوقف کرده است.

در حالیکه حساب بانکی نمایندگی کمیته امداد امام خمینی در باکو بلوکه شده، وزارت دادگستری آذربایجان چندی پیش در اقدامی مضحکانه، اسم نمایندگی کمیته امداد امام خمینی را در شمار سازمانهای غیردولتی خارجی فعال در آذربایجان که گزارش‌های مالی سالانه خود را ارایه نکرده‌اند، قرارداد.

بر اساس این گزارش از سال گذشته نیز برخی از نمایندگی‌های کمیته امداد در شهرستان‌ها تعطیل شده و نمایندگی‌های آن در گنجه و لنکران نیز تهدید شدند.

انتهای خبر