واکنش منفی مدیران ارشد میراث فرهنگی به انتصاب سلطانی فر از سوی رئیس جمهور

پس از آن‌که رییس‌جمهور روز گذشته با استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موافقت و مسعود سلطانی‌فر را جایگزین او کرد، مهدی حجت دفتر کارش را در این سازمان خالی و اعلام کرد که ادامه‌ی فعالیت در این سمت را با توجه به شرایط جدید، به صلاح نمی‌داند. رییس پژوهشگاه سازمان […]

image_pdfimage_print

پس از آن‌که رییس‌جمهور روز گذشته با استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موافقت و مسعود سلطانی‌فر را جایگزین او کرد، مهدی حجت دفتر کارش را در این سازمان خالی و اعلام کرد که ادامه‌ی فعالیت در این سمت را با توجه به شرایط جدید، به صلاح نمی‌داند.

رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره‌ی تغییر رییس این سازمان، تصریح کرد: چنین عملکردی از دولت «تدبیر و امید» بسیار بعید بود.

 به گزارش اعتدال پرس جلیل گلشن در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: این انتظار وجود داشت که فردی متخصص جایگزین آقای نجفی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شود که دست کم با مسائل این سازمان آشنایی داشته باشد، اما رفتار دولت در این‌باره «تنگ‌نظرانه» و بسیار بعید بود.

او ادامه داد: پس از انتصاب آقای نجفی به‌عنوان رییس، شرایط سازمان مانند درختی بود که شکوفه داده باشد؛ اما با تغییرات اخیر، برف روی شکوفه‌ها نشسته و دیگر نمی‌توان انتظار داشت که این درخت، گل و میوه بدهد. شیوه‌ی تغییر رییس سازمان لاجرم در بدنه‌ی کارشناسی، سرخوردگی به‌وجود می‌آورد و این شرایط اصلا به‌صلاح نیست.

وی اظهار کرد: متأسفانه در این تغییرات، رفتار شایسته‌ای با کسانی مانند دکتر حجت – قائم‌مقام و معاون میراث فرهنگی – نشد که عمر، زندگی و فکر خود را برای میراث فرهنگی گذاشته‌اند.

در حالی که می‌شد به‌شکل دیگری عمل کرد تا کسانی که با شوق و امید به سازمان آمده‌اند، دچار سرخوردگی نشوند و امیدی که در نیروی انسانی به‌وجود آمده است، کمتر از بین برود؛ اما اکنون شرایط نیروی کارشناسی سازمان میراث فرهنگی که بار اصلی کار بر دوش آن‌هاست، مقداری مشکل می‌شود.

این باستان‌شناس همچنین بیان کرد: در سال‌های گذشته، این اعتراض مطرح بود که چرا روسای این سازمان بدون توجه به نظر کارشناسان می‌آیند و می‌روند، اما حالا همان کار انجام شده است و از نظر اخلاقی نیز با افرادی مانند دکتر حجت که عضو شورای شهر تهران بود و برای آمدن به سازمان از سمتش استعفا کرد، رفتار خوبی نشد.

گلشن در پاسخ به این پرسش که آیا این انتظار وجود داشت که با دکتر حجت برای انتخاب رییس جدید مشورت شود یا این‌که از او به‌عنوان یک پتانسیل در سازمان، برای سمت مدیریت استفاده شود؟ گفت: هر دو موضوع مطرح است؛ ما چنین پتانسیل‌هایی را در سازمان میراث فرهنگی داریم، اما دولت «تدبیر و امید» به‌گونه‌ای برخورد کرد که درست نبود و حالا کسی به‌عنوان رییس سازمان منصوب شده که شخص رییس‌جمهور او را می‌شناسد.

او درباره‌ی شرایط خودش پس از تغییررییس سازمان نیز توضیح داد: وضعیت من در این سازمان از قبل مشخص بود، با توجه به این‌که شرایط لازم را نداشتم، از روز اول مشخص بود که در آینده‌ی نزدیک فرد دیگری جایگزین من می‌شود. به همین دلیل، اصلا نگران این نیستم که جایگاه من در این سازمان چه می‌شود، چون از ابتدا می‌دانستم که در اینجا نمی‌مانم.

پس از آن‌که رییس‌جمهور روز گذشته با استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موافقت و مسعود سلطانی‌فر را جایگزین او کرد، مهدی حجت دفتر کارش را در این سازمان خالی و اعلام کرد که ادامه‌ی فعالیت در این سمت را با توجه به شرایط جدید، به صلاح نمی‌داند.

انتهای خبر