نماینده مجلس قلابی در تبریز دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری کلاهبردار با عنوان جعلی نماینده مجلس خبر داد.   به گزارش اعتدال پرس، صابر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی کسب خبر مبنی بر کلاهبرداری از اصناف و بازاریان با عنوان جعلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبریز، به این صورت که شخص […]

image_pdfimage_print

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری کلاهبردار با عنوان جعلی نماینده مجلس خبر داد.

 

به گزارش اعتدال پرس، صابر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی کسب خبر مبنی بر کلاهبرداری از اصناف و بازاریان با عنوان جعلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبریز، به این صورت که شخص کلاهبردار با اصناف ارتباط تلفنی برقرار کرده و خودش را از نمایندگان مجلس معرفی کرده و وجوه و اجناس را با نام آنها و شیوه‌های مختلف کلاهبرداری می‌کرد، گزارش شد.

وی ادامه داد: در آخرین بار نیز با باتری فروشی (ع – ج) در شهرستان آذرشهر تماس گرفته و خودش را با عنوان جعلی یکی از نمایندگان شهرستان تبریز معرفی کرده و یک دستگاه باتری خودرو درخواست کرد که به انبار ترمینال تبریز تحویل شود و عنوان داشته که فردی به نام (الف) آن را تحویل خواهد گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران اداره آگاهی با هماهنگی رئیس پلیس آگاهی در محل اعلامی ترمینال مسافربری حاضر شده و پس از چند ساعت مراقبت‌های ویژه نهایتاً فردی که باتری را تحویل می‌گرفت، دستگیر کردند که خودش را (د – الف) معرفی کرده که در تحقیقات انجام گرفته به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

عباس‌زاده تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی دستور بازرسی منزل نامبرده اخذ شد که وی ابتدا منزل خودش را نشان نداده و منزل مادرش که فوت کرده و خالی از سکنه است به ماموران معرفی کرد که اموالی کشف نشد.

وی افزود: مجدداً با شیوه‌های پلیسی و به بن‌بست کشاندن متهم با استفاده از فنون خاص تحقیقات، متهم به ناچار منزل مجردی خودش را نشان داده و با دستور قضایی و راهنمایی متهم منزل وی بازرسی شد و یک عدد باتری خودرو به همراه دو دستگاه ضبط و پخش خودرو کشف شد.

عباس‌زاده گفت: متهم در اعترافات خود نیز اظهار داشت دو روز قبل نیز یک دستگاه باتری به این نحو اخذ کرده و مدتی قبل نیز به نام یکی از نمایندگان مجلس چند مورد از اشخاص مختلف به صورت واریز به حساب خود پول دریافت داشته است.

وی تصریح کرد: متهم چند پرونده در اداره جعل و کلاهبرداری این اداره پلیس داشته و از طرف شعبه دو اجرای احکام کیفری تبریز تحت تعقیب قضایی بوده است که در نهایت پرونده به همراه متهم به نظر مقام قضایی ارسال شده و با قرار مناسب روانه زندان شد.

عباس‌زاده همچنین از کشف یک فقره پیش‌دستانه کلاهبرداری دیگر خبر داد و گفت: به استناد اعلام پلیس آگاهی شهرستان کلیبر در پی گزارش واصله از منابع مبنی بر اینکه شخصی به هویت (ح-الف) با اعمال کلاهبردارانه و جعل عنوان از افراد ساده‌لوح و کم‌سواد سوءاستفاده کرده و با وعده اینکه فرزندان آنان را به استخدام دولتی درخواهد آورد و یا اینکه در امر صادرات و واردات با مساعدت ایشان اقدام به معاملات تجاری بین‌المللی خواهد کرد، آنان را اغفال و مبالغ هنگفتی از اهالی گرفته است.

وی ادامه داد: نسبت به بررسی صحت و سقم موضوع اقدام شد که در نهایت با توجه به سابقه‌دار بودن متهم و تحقیقات انجام شده، مشخص شد که خبر صحت داشته است.

عباس‌زاده تاکید کرد: در ادامه با اخذ دستور قضایی نامبرده دستگیر شده و با تحقیقات معموله به اعمال مجرمانه خود اقرار و اعتراف کرد.

این مقام انتظامی افزود: پس از دستگیری متهم مالباختگان نیز شناسایی و به یگان دعوت شدند و مشخص شد متهم از افرادی به نام(س- ج) مبلغ ۳۰ میلیون ریال، از (الف- ح) مبلغ ۳۰ میلیون ریال، از (ب-ز) مبلغ ۵ میلیون ریال، از (ط- پ) مبلغ ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال، از (م – پ) مبلغ یک میلیون ریال و از (ر – د) مبلغ ۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است که پس از تکمیل پرونده به همراه طرفین به دادسرا ارسال شده و متهم با قرار مناسب روانه زندان شد.

انتهای خبر