بازداشت ۱۰ تن از مدیران مفسد تعزیرات حکومتی

وزیر دادگستری گفت: در سازمان تعزیرات حکومتی بیش از ۱۰ نفر از مدیران و روسای شعبه و مستشاران که در پرونده‌ها به فساد، انحراف و خطا آلوده شدند دستگیر شده‌اند. به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی با حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، اظهار کرد: موضوع تعزیرات بسیار مهم و اکنون […]

image_pdfimage_print

وزیر دادگستری گفت: در سازمان تعزیرات حکومتی بیش از ۱۰ نفر از مدیران و روسای شعبه و مستشاران که در پرونده‌ها به فساد، انحراف و خطا آلوده شدند دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی با حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، اظهار کرد: موضوع تعزیرات بسیار مهم و اکنون یک جایگاه نهادینه شده دارد. 

وی ادامه داد: قانون مبارزه با قاچاق کالا در مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شده است. مرز مهمی در این قانون به عنوان شاخص اعلام شده که بر اساس آن تخلف در سازمان تعزیرات حکومتی صورت گیرد و در آنجای که وارد حریم جرم می‌شود مرجع رسیدگی دستگاه قضایی است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جرم‌زدایی کنیم این مرز می‌تواند حاصل بسیار مهمی داشته باشد و باری را از دوش دستگاه قضایی بردارد.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد در دولت با تمرکز و جدیت دنبال می‌شود. بستر مبارزه با فساد با ایجاد دولت الکترونیک محقق می‌شود.

پورمحمدی تصریح کرد: متاسفانه در سازمان تعزیرات حکومتی به ویژه اداره کل استان تهران تعدادی از همکاران در پرونده‌ها به فساد، انحراف و خطا آلوده شدند که در این راستا بیش از ۱۰ نفر از آنها بازداشت شدند که این افراد از مدیران،‌ روسای شعبه و مستشاران بوده ‌اند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه پاکسازی تعزیرات به معنی ارتقای جایگاه سازمان تعزیرات است گفت: عددهای فساد این افراد بالا است و ما از این بابت متاسف هستیم، اما باید گفت این اعداد با آن اعدادی که امروز از پرونده‌های فساد در کشور مطرح می‌شود فاصله زیادی دارد.

وی افزود: باعث تاسف است که ما در کشور چنین پرونده‌های فسادی داریم.

وزیر دادگستری گفت: برای دفاع از اکثریت سالم و زحمتکش جامعه باید با آن تعداد از افرادی که در جامعه باعث فساد شده‌اند با قاطعیت برخورد کرد.

پورمحمدی ادامه داد: شاخص ارزشمند انقلاب ما این است که حق‌پرست به دنبال حقیقت هستیم. حال که انقلاب ما به دستاوردهای علمی بالایی رسیده و در جایگاه بین‌المللی رشد پیدا کرده است تمامی این دستاوردها متاثر از آن جایگاه والا یعنی حق طلبی است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه خیلی‌ها در فناوری رشد زیادی داشتند، اما خواهان حق و حق‌طلبی نبوده‌اند، گفت: این موضوع تفاوت عمده ما با دیگر انقلاب‌ها بوده است، به همین دلیل است که تاثیرگذاری داشته‌ایم، البته باید گفت که دشمن هیچگاه حاضر نیست تسلیم شود و سعی می‌کند این جایگاه را سیاه‌ و وارونه نشان دهد؛ چرا که وزن ما سنگین است. آن‌ها ما را توسعه‌طلب می‌دانند و می‌گویند که حقوق بشر را نقض می‌کنیم اینها تفسیرهای وارونه‌ای است که نسبت به وزن سنگین ما داشته‌اند.

پورمحمدی با بیان اینکه وزن انقلاب اسلامی سنگین است، اظهار کرد: هیچ کس به راحتی نمی‌تواند از کنار این وزن عبور کند؛ بنابراین نباید این وزن سنگین خود را از دست بدهیم البته باید آن را باید صیقل دهیم و نگذاریم زنگار بگیرد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ شعبه تعزیرات حکومتی در سراسر کشور داریم و امیدواریم این تعداد به بیش از هزار تا ۱۱۰۰ شعبه در کشور افزایش پیدا کند. در این راستا با معاونت ریاست‌جمهوری صحبت کرده‌ام و به زودی حقوقدانانی که دارای شرایط هستند جذب مجموعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه این حوزه نیازمند ممارست،‌ دقت و سلامت در کار است، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی برای تنظیم بخش بازار و مبارزه با فساد اقتصادی است؛ لذا خودش باید در این راستا پیشگام باشد و باید برای سلامت همکارانی که در این دستگاه فعالیت می‌کنند تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای دفاع از اکثریت مردم سالم و زحمت‌کش باید با آن تعداد ناچیزی که دچار فساد شده‌اند با قاطعیت برخورد کرد. این دولت انگیزه ضدفساد بالایی دارد و در این مسیر جدی است.

وزیر دادگستری ادامه داد: دولت تدبیر و امید اخیرا در حال تصمیم گیری است که نظارت درون سازمانی ایجاد کند و پالایشی را از درون داشته باشد. همچنین دولت برای ایجاد دولت الکترونیک نیز تصمیم جدی دارد و‌ آن را با قاطعیت دنبال می‌کند؛ لذا خواهشمندم صاحب نظران از این موارد پیشتیبانی کنند.

وی با بیان اینکه قرار نیست تاوان فساد گذشته را دولت امروز بدهد گفت: مبارزه با فساد نیازمند همدلی، همزبانی و اعتماد به یکدیگر است که باید ایجاد شود. حال که این دولت خود را مقید به این اصول می‌داند بیاییم به او اعتماد کنیم و او را همراهی کنیم و ان‌ءشاالله در این جهت تلاش جدی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات مجتبی ملکی مدیر کل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران تقدیر و محمدی به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران معرفی شد.

انتهای خبر