تجمع کارگری مقابل استانداری آذربایجان شرقی

برای چندمین بار طی ماههای اخیر، ساختمان استانداری شاهد تجمعات اعتراضی کارگران و دیگر معترضین  بود و امروز نیز جمعی از کارگران شرکت تبریز کف در اعتراض به عدم پرداخت حقوق ۲۸ ماهه خود در مقابل ساختمان استانداری آذربایجان شرقی برای بار دوم  تجمع کردند. به گزارش اعتدال پرس، این کارگران با حمل پلاکاردهایی خواستار […]

image_pdfimage_print

برای چندمین بار طی ماههای اخیر، ساختمان استانداری شاهد تجمعات اعتراضی کارگران و دیگر معترضین  بود و امروز نیز جمعی از کارگران شرکت تبریز کف در اعتراض به عدم پرداخت حقوق ۲۸ ماهه خود در مقابل ساختمان استانداری آذربایجان شرقی برای بار دوم  تجمع کردند.

به گزارش اعتدال پرس، این کارگران با حمل پلاکاردهایی خواستار رسیدگی مسئولان ارشد استانی به مشکلات خود شدند.

خبرگزاری ایسنا در این خصوص نوشت: بر اساس مستندات موجود به منظور بررسی مشکلات تولیدی شرکت “تبریز کف” جلسه ای در مورخه ۲۰ آذرماه سال جاری با حضور کارفرما، نماینده ی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مرند و  نماینده ی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شده بود.

بر اساس این گزارش در این جلسه با توجه به توافق  کارفرما و اداره کل تامین اجتماعی، نسبت به پرداخت ۷ درصد حقوق بیمه کارگران توسط کارفرما اقدام و با توجه به مصوبه کمیسیون کارگری استان نسبت به تمدید دفترچه بیمه کارگران توسط تامین اجتماعی اقدام شود.

همچنین در این جلسه کارفرما ملزم شده بود نسبت به پرداخت مستمر حقوق و مزایای معوقه ماهانه کارگران در سر هر ماه به طور کامل اقدام کند و کارگران نیز ملزم شدند در صورت پرداخت حقوق و مزایای ماهانه از هر گونه اقدام اعم از شکایت، توقیف اموال و محصول و رفتار ای قهرآمیز خودداری کنند.

همچنین قرار بود پس از شروع به کار این واحد نسبت به پرداخت بدهی هر چهار ماه(یک حقوق معوقه ) به کارگران پرداخت شود.

کارگران تجمع کننده این شرکت در گفتگو با ایسنا اظهار کردند : طبق توافق قرار بر این بود که از ماه گذشته معادل یک ماه حقوق از معوقات ۲۸ ماه گذشته و یک ماه حقوق ماه جاری جهت امور معاش به کارگران توسط کارفرما پرداخت شود که متاسفانه هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفت.

این کارگرتان افزودند: این در حالی بود که تمامی کارگران از زمان تنظیم توافق اقدام به همکاری لازم برای راه اندازی تولید کردند و نهایت تلاش خود را انجام دادند ولی به علت عدم تهیه مواد اولیه لازم و قطعات شروع تولید با تاخیر ۲۰ روزه انجام شد.

این افراد با بیان اینکه به علت عدم عمل به توافق نامه از سوی کارفرما کارگران مجبور به اعتراض و پیگیری از طریق مقامات قضایی شدند ابراز امیدواری کردند؛ با توجه ویژه استاندار آذربایجان شرقی به بلاتکلیفی ۲۵۰ روزه  آنها پایان داده شود.

DSC_2834

اخبار مرتبط: 

اعتراض رانندگان تاکسی تبریز مقابل استانداری

تصاویر تجمع اعتراضی کارگران تراکتورسازی مقابل استانداری آذربایجان شرقی

تجمع کارگران معترض تبریز کف در مقابل اداره کار

انتهای خبر