مدیرعامل جدید سازمان قطار شهری تبریز معرفی شد/ پشمینه آذر، سکان مترو را از انصاری گرفت

انصاری بعد از سه و نیم سال مدیریت، از ریاست سازمان قطار شهری تبریز کنار رفت تا علی رغم برخی اعتراضات اعضای شورای شهر، پشمینه آذر سکان هدایت مترو تبریز را به دست گیرد. به گزارش اعتدال پرس، امروز طی مراسمی که با حضور معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و شهردار تبریز و تنی چند از مسئولان استان […]

image_pdfimage_print

انصاری بعد از سه و نیم سال مدیریت، از ریاست سازمان قطار شهری تبریز کنار رفت تا علی رغم برخی اعتراضات اعضای شورای شهر، پشمینه آذر سکان هدایت مترو تبریز را به دست گیرد.

به گزارش اعتدال پرس، امروز طی مراسمی که با حضور معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و شهردار تبریز و تنی چند از مسئولان استان و البته غیبت معنادار اعضای شورای شهر تبریز برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات انصاری مدیرعامل سابق ، مهندس محمد صادق پشیمنه آذر به عنوان مدیرعامل جدیداین سازمان معرفی شد.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در آیین تودیع و معارفه رئیس مترو، از مهندس پشمینه آذر به عنوان مدیری توامند و با سابقه یاد کرد که در عین تعهد و تخصص، فاکتور ریسک پذیری و نوآوری را همراه دانش خود دارد.

مهندس پورمهدی گفت : امروز با توجه به فضای جدید و اعلام آمادگی مدیریت ارشد استان و شهرداری تبریز برای حمایت ازاین پروژه ، هیچ گونه تاخیر و تعلل دربهره برداری آن پذیرفته نیست و کارهای این پروژه مهم باید به سرعت و بدون وقفه پیش رود.

وی با اشاره به تجربه و موفقیت کشورهای دنیا دراستفاده از مترو ، ضرورت و نقش آن در حل مشکلات ترافیکی و روان سازی حمل و نقل درون شهری را مورد تاکید قرار داد و خواستار تسریع در بهره برداری متروی تبریز شد.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: هرچقدر این پروژه به تاخیر بیافتد به همان میزان هزینه ها زیاد شده و گله مندی مردم بیشتر خواهد شد بنابراین ضروری است با همت جمعی و همکاری همه جانبه و به خاطر منافع مردم و شهر هر چه زودتر این پروژه به اتمام برسانیم .

دراین آیین صادق نجفی شهرداری تبریز هم ضمن قدردانی از زحمات انصاری مدیر عامل سابق ، آمادگی عوامل شهرداری را برای همراهی تیم جدید مدیریت سازمان قطارشهری تبریز( مترو) را مورد تاکید قرار داد و اهمیت سرعت عمل در بهره برداری از متروی تبریز را درحل مشکلات شهری به ویژه ترافیک این کلان شهر را یاد آور شد.

انصاری در این مراسم گفت: در طول فعالیتم در سازمان قطار شهری تمامی کارهایی که امکان انجامش بوده، انجام شده اند و کسی نمی تواند موردی ذکر کند که انجام نگرفته است. امیدوارم بتوانیم با همکاری تمامی مسئولین و سازمان ها به آروزی دیرینه مردم که افتتاح خط یک مترو می باشد، جامه عمل بپوشانیم.

وی در پایان ضمن تشکر از تمامی همکارانش از آنها و مردم حلالیت طلبید.

 محمد صادق پشمینه آذر از مدیران کهنه کار و باتجربه استان است که به عنوان شصت و یکمین شهردار تبریز در سال های ۱۳۶۱ – ۱۳۵۹ مشغول فعالیت بود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت عمران شهر سهند از دیگر سوابق مدیریتی وی می باشد. شهرک رشدیه و شهر سهند در زمان مدیریت وی ساخته شده است.

  گفتنی است، انتصاب پشمینه آذر که گفته می شود با تاکید استانداری و رای غالب اعضای دولتی هیئت مدیره سازمان مترو تبریز صورت گرفته، انتقادات مختلفی را به همراه داشته است.

برخی دلایل اعتراض اعضای شورای شهر و دیگر منتقدین انتصاب پشمینه آذر در این سمت، عدم مشورت قبلی با اعضای شورا و نیز برخی سوابق این مدیر کهنه کار بیان شده است. مخالفان می گویند سابقه محکومیت بدوی 5 ساله ی پشمینه آذر به انفصال از خدمات دولتی به علت تخلفات مدیریتی در سازمان آب و فاضلاب استان در سال 82 در دادگاه (که اجرایی نشد) و نیز شایعه عضویت وی در یکی از گروههای مسئله دار اوایل انقلاب، باید در این انتصاب مورد توجه و لحاظ قرار می گرفت.

انتهای خبر