روحانی: انقلاب و آثار انقلاب به گروه خاصی تعلق ندارد/ دولت به انتقاد سازنده افتخار می کند و اگر اشتباهی کند به صراحت عذرخواهی می کند

رئیس جمهور گفت :‌ دولت تدبیر و امید با مردم عزیز پیمان می بندد که بر اهداف و آرمان های انقلاب و نظرات مردم ، منویات مقام معظم رهبری و خواست ملت بزرگ ، عزت و سربلندی کشور پافشاری و این دولت برای تحقق این اهداف تا پای جان ایستادگی خواهد کرد .  به گزارش […]

image_pdfimage_print

رئیس جمهور گفت :‌ دولت تدبیر و امید با مردم عزیز پیمان می بندد که بر اهداف و آرمان های انقلاب و نظرات مردم ، منویات مقام معظم رهبری و خواست ملت بزرگ ، عزت و سربلندی کشور پافشاری و این دولت برای تحقق این اهداف تا پای جان ایستادگی خواهد کرد .

 به گزارش اعتدال پرس به نقل از واحد مرکزی خبر، حسن روحانی در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی گفت: انقلاب ما برای احکام عزت آفرین و مسیر نجات بخش اسلام در این سرزمین بود.

وی افزود: رژیم گذشته به دنبال دین زدایی بود اما مردم ما در پی استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بودند.

رئیس جمهور گفت: امروز ما خوشحالیم که بعد از ۳۵ سال روز به روز به اهداف بلند و آرمان های بلند انقلاب نزدیک و  و نزدیک تر شده ایم.

روحانی در ادامه گفت: مردم ما در سالی که گذشت و رو به پایان این سال هستیم در خرداد امسال در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری حماسه عظیم و بزرگی را آفریدند.

وی افزود: پیام اصلی مردم در انتخابات ۲۴ خرداد این بود که اولاً به دنیا اعلام کنند که مردم به نظامشان و نظام جمهوری اسلامی ایران پایبندند که هر گونه اصلاح و تغییری را در مدیریت بخواهند در چارچوب مردم سالاری دینی آن را خواهند خواست و در نهایت برای مردم تحقق اهداف نظام اسلامی اهمیت دارد.

رئیس جمهور گفت: پیام دیگر مردم در ۲۴ خرداد این بود که خواستند به دنیا بگوید ما از دولتی حمایت می کنیم که در مسیر عقلانیت ، تدبیر و با مشی اعتدالی امیدها را زنده کند و راه پیشرفت و توسعه کشور را از طریق اتکاء به مردم خود ، امکانات داخلی و قابلیت های داخلی و با تعامل زنده در برابر جهان و تعامل سازنده ادامه دهد.

۲۲بهمن؛ روز جشن همه آزادی خواهان جهان

رییس جمهور گفت : امروز روز جشن ایرانیان سراسر جهان و همه آزادی خواهان جهان است.

روحانی افزود : امروز روز پیروزی اسلام در برابر کفرجهانی ، روز پیروزی استقلال و روز پیروزی حاکمیت ملی است .

وی گفت : ۲۲ بهمن روز اتحاد ملت ، وحدت ملی است .

رئیس جمهور افزود : ۳۵ سال پیش در چنین روزی ملت ایران به رهبری فقیه اندیشمند روشن ضمیر ، حضرت امام (ره) در برابر اختناق ، برابر دیکتاتوری ، در برابر آنهایی که می خواستند کشور ایران را در سلطه خود نگه دارند پیروز شدند.

روحانی گفت : پیروزی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ پیروزی یک طایفه ، یک قبیله ، یک قشر و یک جناح نبود، پیروزی همه مردم ایران بود ، امام حتی در ورودش به ایران وارد خانه خاصی نشد ، در جمع حزب و جناح خاصی وارد نشد ، امام در کنار شهیدان زنده و مردمی که از سراسر ایران اجتماع کرده بودند حضور پیدا کرد.

روحانی افزود: هر زمان که همه دست به دست هم دهیم ، هر زمان که بحث حزب و جناح و گروه خاص مطرح نبود و ملت ایران به صحنه آمد ما پیروز شدیم .

رئیس جمهور گفت : پیروزی ۲۲ بهمن ، پیروزی وحدت یک ملت است ، اتحاد یک ملت است ، بعد از پیروزی انقلاب هم در هر صحنه ای که همه با هم بودیم و دست به دست هم دادیم ، پیروز آن صحنه بودیم .

روحانی افزود:  در دفاع هشت ساله اگر رقابتی در انتخابات داشتیم ، در صحنه دفاع مقدس همه دست به دست هم دادیم همه در کنار یکدیگر در سنگرهای مقاومت برابر متجاوزان ایستادگی کردیم .

وی گفت : آنگاه هم که بعد از جنگ نوبت صلح رسید ، همه پشت سر حرکت صلح آمیز بودیم امام بزرگوار ما فرمود همانطور که در جنگ جدی بودیم در صلح هم جدی هستیم.

رئیس جمهور گفت: پیروزی ما در سایه وحدت و اتحاد، پشت سر فقیهی عادل که هر زمان اینچنین شد، نصرت الهی هم ما را در برابر همه قدرتها پیروز کرد.

روحانی در ادامه سخنانش در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: ۲۲ بهمن ۵۷ روز پیروزی حرکت اعتدالی مردم سراسر ایران بود.

وی گفت: می دانید در انقلاب ما شمشیر بر شمشیر پیروز نشد؛‌ در انقلاب ما خون بر شمشیر پیروز شد.

رئیس جمهور افزود: می دانید در انقلاب ما گلوله بر گلوله پیروز نشد؛ گل بر گلوله پیروز شد.

روحانی گفت: می دانید امام عزیز و بزرگوار ما در شرایطی انقلاب را به پیروزی رساند که فرهنگ و ندای مردم در برابر دژخیمان پیروز شد، اسلحه نبود که پیروز شد، کلام بود که پیروز شد، نوار ضبط صوت صدای امام (ره) بود که پیروز شد و سخنرانی ها بود که ما را پیروز کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: ‌فرهنگ ایستادگی و مقاومت ملت ایران بود که ما را به پیروزی رساند.

روحانی افزود: ما می بینیم یک حرکت اعتدالی  وحدت آفرین و پر شور و با استقامت، ملت ما را در برابر استبداد داخلی و حتی بر استعمار خارجی و استثمار خارجی پیروز کرد.

رئیس جمهور گفت: می دانید انقلاب ما ابتدا حرکت علیه استبداد بود و سپس از سال ۴۳ در ماجرای کاپیتولاسیون حرکت انقلابی ما در برابر استعمار بود.

روحانی افزود‌: این انقلاب هم برای این بود که رژیم کودتایی را سرنگون کند و هم در پی آن بود که مداخلات ناروا و نابجا و غلط آمریکا در سرزمین ایران را پایان ببخشد.

رئیس جمهور گفت: انقلاب ما متکی به هیچ قدرت خارجی نبود، هیچ کشوری، هیچ ابرقدرتی، هیچ قدرتی؛ و حتی آن زمانی که نظام دو قطبی در جهان بود هیچ کشور خارجی ما را پیروز نکرد، این ملت ما بود که با انگیزه دینی و اسلامی در برابر تحقیرها ایستاد و مقاومت کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع راهپیمایان در میدان آزادی گفت: رژیم کودتا به مردم آزادی بیان و ازادی رای نمی داد، رای و نظر مردم در اداره کشور مداخله نداشت .

آقای روحانی افزود: این تحقیر بزرگی بود در برابر یک ملت تاریخ ساز و بزرگ ایران، مردم در این انقلاب می خواستند اداره کشور با نظر انها و با رای انها اداره شود، یعنی استقرار حاکمیت ملی در برابر رژیم استبداد.

وی گفت: تحقیر دومی که مردم ما در برابر ان به شدت عصبانی بودند، تحقیر خارجی بود، قدرت های بزرگ و ابرقدرت ها در امور داخلی این کشورمداخله می کردند.

رئیس جمهور افزود: امریکایی ها فکر می کردند سرزمین ایران و حکومت ایران از ان انهاست، همه جا مداخله می کردند، از جمله امور فرهنگی،  رادیو و تلویزیون ان روزدر مسائل اقتصادی حتی در مسائل امنیتی و نظامی مستشاران نظامی انها در همه پایگاه ها و پادگان های مهم ما حضور داشتند.

روحانی گفت: انقلاب برای این بود که دست رد به سینه مداخله جویان و استعمارگران بزند.

وی ادامه داد: اساس انقلاب ما برای این بود که مردم تحقیر را نمی پذیرفتند، ایا امکان پذیر است این ملت بزرگ انقلابی بعد از ۳۵ سال بخواهند تحقیر قدرت های خارجی و یا امریکا را بپذیرد، گویی انها ملت بزرگ این سرزمین و ملت ایران را نشناخته اند.

کشور در مسیر ارامش و ثبات

رئیس جمهور گفت: در حالیکه شش ماه از عمر دولت یازدهم سپری می شود امروز نسبت به شش ماه قبل جامعه از لحاظ اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی آرامش و ثبات بیشتری دارد.

روحانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی افزود: امروز شاهد نشاط ،آرامش ، وحدت و انسجام بیشتری در کشور هستیم .

وی تاکید کرد : بازارهای اقتصادی در طول شش ماه از آرامش نسبی برخوردارند و مردم ما بیشتر از گذشته مسیر صلح ،دوستی و آرامش را در میان خود برقرار کرده اند ؛ آنان می خواهند به آینده متحد و وحدت آفرین بیاندیشیم.

رئیس جمهور افزود:در دانشگاه ها و مطبوعات فضای آزادتر و آرامتری وجود دارد و مسیر دانش، تحقیقات و فناوری از دیروز هموارتر است و همه به فکر اعتلای این کشور هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: این دولت در فکر حاکمیت قانون در سراسر کشور است بنابراین با قانون گریزی نیز مقابله خواهد کرد.

روحانی افزود: با وجود اینکه چند ماهی از عمر دولت نگذشته بود تلاش شد در موعد مقرر لایحه بودجه به مجلس ارائه شود و حتی یک روز تخلفی از قانون صورت نگرفت.

وی تاکید کرد : این دولت معتقد به هماهنگی میان قواست و تلاش می کند تعامل بسیار نزدیک و خوبی با مجلس و قوه قضائیه داشته باشد.

رئیس جمهور همکاری دولت و مجلس را در بررسی و تصویب لایحه بودجه ۹۳ نمایشی  از تعامل و همکاری دو قوه برای رشد و توسعه کشور دانست و گفت: ما در پی مدیریت منسجم در کشور هستیم.

وی اضافه کرد:علت اینکه برخی به ناروا هنوز استعفای مسئول و یا اختلاف میان مسئولان را شایع می کنند به این علت است که می بینند مدیریت منسجمی در کشور حضور دارد.

آقای روحانی گفت: در کابینه و قوای سه گانه ،نیروهای مسلح و همه مسئولان رده بالا و همچنین میان مردم شاهد هماهنگی و همکاری و اتحاد و وحدت هستیم .

رئیس جمهور افزود: هیچ کس نباید فکر کند که یک جناح در کشور حاکم باشد باید همه جناحها و گروهها نقش خود را ایفا کنند.

انقلاب و آثار انقلاب به گروه خاصی تعلق ندارد

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۲۲ بهمن امسال با سال‌های گذشته طبق اطلاعاتی که تا دقایق قبل به من دادند کاملا متفاوت است،‌ امسال همه جناح ها، گروه‌ها، احزاب و تفکرهای متخلف در این راهپیمایی عظیم و بزرگ شرکت کرده‌اند و این مایه مباهات برای مسئولان و مایه یأس برای دشمنان است.

روحانی افزود: انقلاب و آثار انقلاب به گروه خاصی تعلق ندارد؛ انقلاب از آن ملت بزرگ ایران است، از آن همه آحاد این سرزمین است، ما می‌خواهیم روز به روز آشتی ملی، وحدت ملی و انسجام ملی بیشتر شود.

وی گفت: دل‌ها را از کینه‌ها پاک کنیم، مداوم به گذشته نپردازیم، بیشتر به فکر امروز و فردای کشورمان باشیم.

رئیس جمهور افزود: این دولت در فکر نظام اداری سالم‌تر و در پی مبارزه با فساد است، از همه مردم درخواست می‌کنم دولت را در زمینه مبارزه با فساد یاری کنید، همه قوا باید دست به دست هم دهیم؛ دولت، مجلس و قوه قضائیه و همه مردم.

روحانی گفت: مگر می توان تحمل کرد یک مرد ۹ هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد؛ کجا برده است؟، کجا مصرف شده است؟،‌ چه کسانی اجازه داده‌اند؟، ما باید مواظب فساد باشیم،‌ باید برابر مفسدان ایستادگی کنیم،‌ ملت ما نمی‌پذیرد پول بیت المال در جیب مفسدان و افراد خاصی باشد.

وی افزود: مبارزه با فساد خواست این ملت بزرگ است، این دولت به تمام وعده هایی که درانتخابات داده است پایبند خواهد بود و به آن عمل خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: حقوق شهروندی که اکنون در حال تدوین نهایی در چارچوب فصل سوم قانون اساسی است باید در این کشور مورد احترام همگان قرار گیرد.

روحانی افزود:‌ همه ما ایرانی هستیم، همه ما به قانون اساسی افتخار می‌کنیم،‌ همه ما زیر پرچم واحد هستیم و همه مردم باید از حقوق عادلانه شهروندی برخوردار باشند و دولت این خط را دنبال خواهد کرد.

دولت به انتقاد سازنده افتخار می کند

رئیس جمهور در ادامه سخنانش گفت: دولت ، دولتی مسئولیت پذیر و پاسخگو در برابر ملت و انتقادپذیر خواهد بود و دولت به انتقاد سازنده افتخار می کند.

روحانی افزود: هه یادمان باشد باید به فکر انتقاد باشیم، هیچکس به فکر انتقام نباشد، همه ما تلاش کنیم برای نقد سازنده؛ نصیحت یعنی دلسوزی، یعنی با اخلاص سخن گفتن، نصیحت یعنی با گفتار صحیح کمک کردن، نصیحت به معنای کمک از راه و سخن دلسوزانه است.

وی با بیان اینکه همه باید نقد را بپذیرییم، گفت: یادمان باشد همه ما ممکن است اشتباه کنیم، این دولت اگر در مورد خاصی اشتباه کرد به صراحت به مردم خواهد گفت و به صراحت از مردم عذرخواهی خواهد کرد، عذرخواهی در برابر مردم عزیز و خوب ما فخری برای دولت ما خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما امروز شاهد ان هستیم وضع اقتصادی کشور از دیروز بهتر است.

اقای روحانی گفت: ما امروز در طول این شش ماه تورم و رشد تورم را کاهش داده ایم، ما در طول این شش ماه تورم ۴۳ درصد را به ۳۵ درصد تقلیل داده ایم.

وی افزود: دولت در سال اینده تورم را با حول قوه الهی به ۲۵ درصد خواهد رساند.

رئیس جمهور گفت: دولت در برابر رکود ایستادگی خواهد کرد و رونق را به اقتصاد باز خواهد گرداند.

آقای روحانی افزود: نخستین قدم این است که رشد منفی که پارسال منهای پنج ممیز هشت بوده است، تلاش کنیم به نزدیک صفر در پایان امسال برسانیم .

وی اضافه کرد: پیش بینی ها این است که تا پایان سال ممکن است به منفی هفت دهم درصد برسیم، این برای دولت یک افتخار بزرگ است که در زمینه اقتصاد در طول شش ماه توانسته است موفقیت های مطلوبی را به دست بیاورد .

رئیس جمهور گفت: در زمینه کشاورزی با اقدام مناسب و به موقع دولت نسبت به قیمت خریدهای تضمینی و همچنین تامین ماشین آلات و تسهیلات بانکی، ان شاء الله در سال آینده شاهد محصولات کشاورزی بیشتر و بهتری نسبت به امسال خواهیم بود.

روحانی در ادامه سخنانش در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود : در زمینه وزارت نفت اقدامات بسیار مهمی را دردست اقدام داریم ، امسال به رغم سرمای شدید،توانستیم با مشکلات ، مسئله گاز و تامین نیازهای گاز را اداره کنیم.

وی گفت: البته همچنین مجبور شدیم ۳۰ میلیارد لیتر سوخت مایع را در اختیار نیروگاه ها قرار دهیم.

رئیس جمهور افزود: با برنامه ای که دولت دارد ان شاء الله سال آینده مشکلی برای تامین گاز نخواهیم داشت.

روحانی گفت: دولت برای میادین مشترک نفت و گاز که متاسفانه دیگران از منابع مشترک ما استفاده می کنند و مردم از این منابع محروم هستند برنامه ریزی مفصلی دارد که اولین آثارش را در سال آینده و ان شاء الله ۲۲ بهمن سال آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در زمینه مسئله بهداشت و درمان که معضل سلامت مشکل مردم ماست، اقدامات در زمینه تامین دارو و خدمات پزشکی انجام گرفته است که باید این خدمات را ما همچنان ادامه دهیم.

رئیس جمهور گفت: همچنین برای پوشش آنهایی که مشکلاتی فراوانی دارند، دارای بیماری های صعب العلاج هستند اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دولت در فکر تعامل موثر و سازنده از موضع برابر توأم با عزت

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در زمینه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، جوانان ما در سال آینده منتظر اقدامات موثری از طرف دولت باشند.
روحانی افزود: این کار شروع شده است و انشاءالله ادامه خواهد یافت.

وی گفت: من ضمن این که مسائل مختلفی را برای تبیین دارم و باید در محضر شما عرض کنم اما ضروری می دانم در زمینه سیاست خارجی و مسئله هسته ای نکاتی را به عرض ملت ایران برسانم.

رئیس جمهور اضافه کرد : ‌سیاست دولت در زمینه مسائل خارجی، سیاست اعتدال است یعنی نه تسلیم نه سازش ، نه انفعال و نه تقابل .

وی افزود: دولت در فکر تعامل موثر و سازنده از موضع برابر توأم با عزت ، حکمت ، مصلحت ، احترام متقابل و در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری است.

روحانی گفت: دولت آرمان و واقعیت را در کنار هم می بیند و بین آنها توازنی برقرار خواهد کرد.

وی افزود: خودباوری ، هوشمندانه عمل کردن ، واقع بین بودن برای ارتقاء جایگاه و منزلت ایران و توسعه کشور مدنظر این دولت است.

رئیس جمهور گفت: سیاست خارجی ما هم جهانی ، هم منطقه ای و هم دوجانبه است.

وی افزود: ما برای روابط خارجی با کشورهای منطقه و مخصوصاً همسایگانمان اهمیت خاصی قائل هستیم و قدم های بسیار موثری در این زمینه برداشته ایم.

روحانی گفت: ما در فکر ایجاد ثبات و آرامش در منطقه هستیم و معتقدیم باید همه علیه تروریسم دست به دست هم بدهیم ؛‌ علیه همه آنهایی که امروز در سوریه  برای ملت سوریه و در عراق برای ملت عراق و در افغانستان و دیگر کشورهای منطقه مشکل آفریده اند.

رئیس جمهور گفت: ما باید به فکر ثبات و آرامش امنیت کل منطقه باشیم.

تهدید ایران یعنی ایستادن در برابر عظمت یک تاریخ!

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع راهپیمایان تاکید کرد: باید وضعیت منفی که دشمنان ما نسبت به انقلاب اسلامی بوجود آورده اند بزداییم.

روحانی افزود: باید از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ۳۵ ساله آن با کمترین هزینه، حراست، حفاظت و صیانت کنیم .

روحانی اشاره ای به مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ کرد و گفت: این مذاکرات بر مبنای اعلام حسن نیت و صلح طلبی ملت ایران است.

وی افزود: ما خواستیم با صدای بلندتر فتوای مقام معظم رهبری را به جهانیان اعلام کنیم و بهانه های واهی و دروغ را از دست بدخواهان بگیریم و به کشورهای منطقه بگوییم ایران هراسی دروغ است ایران به فکر تجاوز به کشوری نیست و ۲۰۰ سال است که علیه هیچ کشوری تجاوزی نکرده و تنها دفاع کرده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز اگر کسی قصد تجاوز داشته باشد باید بداند ملت ایران با همه قدرت در برابر تجاوز خواهد ایستاد و آنها را پشیمان خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مذاکرات خواستیم به جهانیان بگوییم تحریم ها علیه ملت ایران، ظالمانه، غیرقانونی و غلط بوده است و نمی توانند این تحریم ها را ادامه دهد.

آقای روحانی گفت: با صدای رسا از طرف ملت ایران می گویم تحریم علیه ملت ایران بی ارزش و کودکانه است چرا که ملت در طول ۳۵ سال گذشته در برابر انواع تهدیدات دشمن ایستاده، مقابله کرده و پیروز شده است .

رئیس جمهور تاکید کرد: ملت ایران زبان تهدید را به دور از قانون، ‌اخلاق و ادب می داند و بدخواهان نیز بدانند هر گونه تهدید باعث مقاومت بیشتر مردم است بنابراین تهدید کنندگان بفهمند تهدید یعنی ایستادن در برابر عظمت یک تاریخ!

مذاکرات هسته ای ، آزمایشی تاریخی برای اروپا و آمریکاست

رییس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت‌‌ : تهدید به معنای ایستادن در برابر یک ملت عظیم و بزرگی است که هرگز در برابر هیچ تجاوزی شکست نخورد و در آینده نیز پیروز خواهد بود.
روحانی افزود : اگر کسانی در توهم هستند که بر روی میز آنها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد به صراحت اعلام می کنم نیاز به عینک جدید دارند .

وی گفت : روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد.

رییس جمهور افزود : با صراحت اعلام می کنم حرکت ملت ایران به سمت قله پیشرفت دانش و فناوری و از جمله فناوری صلح آمیز هسته ای دائمی خواهد بود .

روحانی گفت‌ : غرب به خوبی فهمیده که راه تحریم راه نادرست و غلطی است و هر کسی در پی تهدید و تحریم باشد سرنوشت او سرنوشت همه ظالمان و متجاوزان تاریخ خواهد بود .

وی افزود : اگر تحریم می توانست مردم ما را از مسیر حقش بازدارد ، در این سی و پنج سال می توانست این کار را انجام دهد.

رییس جمهور تصریح کرد : همه بدانند مذاکره ما از سر حکمت و عزت مندی و در چارچوب غیرت ملی و درمسیر آرمان خواهی ملت بزرگ ایران است ، ما همان آرمان ۲۲ بهمن ۵۷ را یک بار دیگر با صدای بلند تکرار می کنیم که استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی .

روحانی گفت : به کشورهای ۵ بعلاوه یک به صراحت می گویم مذاکرات هسته ای ، آزمایشی تاریخی برای اروپا و آمریکاست ، اگر در مذاکرات اتمی در چارچوب قانون و حقوق ملت ایران و منافع و احترام مشترک و تعامل و همکاری حرکت کنند از طرف ایران و ملت بزرگ ایران پاسخ مثبت و مناسب خواهند شنید .

وی افزود : اما اگر بخواهند شیوه های ناپسند و نادرست گذشته را تکرار کنند بدانند به ضرر ملت خودشان ، به ضرر منطقه و به ضرر رفاه و ثبات جهانی قدم برداشته اند و روشن می شود تمام اتهاماتی که تاامروز علیه ملت ایران بر زبان جاری کرده اند نارواست.

رییس جمهور گفت :  ایران به مذاکراتی عادلانه و سازنده در چارچوب مقررات بین المللی مصمم است ، امیدواریم چنین اراده ای را از طرف مقابل هم در زمان مذاکره که در روزهای آینده شروع می شود شاهد باشیم .

روحانی افزود : همه دنیا بدانند مردم ما از تهدید و تحریم هراسی نداشته اند و نخواهند داشت .

سیاست خارجی در چارچوب منافع ملی ما خواهد بود

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع راهپیمایان یوم الله ۲۲ بهمن با بیان اینکه ما امروز در زمینه روابط با جهان در فکر منافع مردم خودمان و در فکر منافع منطقه و ثبات این منطقه هستیم گفت: ما اولین ضربه را در تحریم غیرقانونی زده‌ایم.

روحانی افزود: امروز شما می‌بینید در زمینه بیمه، کشتیرانی و بانک ضربه اول بر تحریم وارد شده است.

وی گفت: در زمینه صنعت غذائی، دارویی، خودرو و پتروشیمی ضربه محکمی بر پیکره تحریم وارده شده است.

رئیس جمهور افزود: مردم ما بدانند که دولت با تمام قدرت برای شکستن تحریم ظالمانه قدم به پیش خواهد گذاشت و آنچه برای دولت مهم است اینکه حرکت دولت درچارچوب منافع ملی مردم، حقوق ملت و مصالح ملت عزیز ما باشد.

آقای روحانی گفت: در سیاست خارجی، یک رهبر، یک رئیس‌جمهور، یک دولت و منافع ملی واحد همه مردم مطرح است.

وی افزود: باید برخی از افراد بدانند سیاست خارجی جناحی نیست، سیاست خارجی حزبی نیست، سیاست خارجی در چارچوب منافع ملی ما خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: همه دست به دست هم دهیم، همه ما متحد باشیم و همه زیر پرچمدار واحد، یعنی مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

روحانی ادامه داد: همه ما بدانیم در برابر انواع توطئه ها پیروز خواهیم بود.

وی افزود: این دولت در چارچوب وعده هایی که داده در طول این شش ماه به وعده های خود عمل کرده است، به وعده های خود پایبند است و از مردم استمداد می طلبد؛ آنچه تاکنون این دولت موفق بوده است به خاطر حضور مردم در صحنه، به خاطر حمایت مردم و به خاطر نظارت مردم بوده است.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن گفت: ما همچنان حمایت مردم، نظارت مردم و وحدت جامعه و انسجام جامعه را می‌خواهیم.

روحانی افزود: همه اقوام، همه گروه‌ها، زن و مرد و به ویژه جوانان در صحنه باشند تا ما از مسیر دشوار به خوبی و با کمترین هزینه عبور کنیم.

وی گفت: مردم عزیز ایران، ما به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم، ما به مسلمان بودنمان افتخار می کنیم، ما به انقلابی بودن‌مان افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور افزود: انقلاب ما، اسلام ما، کشور ما برای همیشه سربلند و پاینده باد.

انتهای خبر