راه‌اندازی پل مرزی جدید میان ایران و جمهوری آذربایجان بعد از ۲ سال

بعد از گذشت ۲ سال از افتتاح رسمی پل مرزی جدید جلفا که به دلیل پاره ای مشکلات فنی حقوقی مورد بهره برداری عملیاتی قرار نگرفته بود، این پل امروز راه اندازی شد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از واحد مرکزی خبر، پس از دو دور مذاکره میان هیئت های ایران و جمهوری آذربایجان و دستیابی […]

image_pdfimage_print

بعد از گذشت ۲ سال از افتتاح رسمی پل مرزی جدید جلفا که به دلیل پاره ای مشکلات فنی حقوقی مورد بهره برداری عملیاتی قرار نگرفته بود، این پل امروز راه اندازی شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از واحد مرکزی خبر، پس از دو دور مذاکره میان هیئت های ایران و جمهوری آذربایجان و دستیابی به توافق نهایی، پل مرزی جدید جلفا در رود ارس از امروز صبح راه اندازی شد.

 محسن پاک آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر تردد خودروها بر روی پل جدید جلفا بصورت عادی در جریان است و پل قدیم نیز برای تردد مسافران پیاده اختصاص یافته است.

وی ضمن تشکر از تیم های مذاکره کننده بخصوص نمایندگان مرزبانی و وزارت امورخارجه ، راه اندازی این پل را نشانگر اراده مسئولین دو کشور به تقویت مناسبات فیمابین دانست و ابراز امیدواری کرد که وضعیت فعلی موجب توسعه مراودات مردمی و مبادلات تجاری گردد.

b1786

پل مرزی جدید بر روی رودخانه ارس در کنار پل فعلی در مرز جلفا – نخجوان احداث شده است که در تیر ماه سال ۹۰ با حضور معاون اول رییس جمهوری سابق و مقامات عالی رتبه جمهوری آذربایجان مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت. برای احداث این پل نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال از بیت المال هزینه شده اما وجود مسایل مرزی فی مابین دو کشور باعث بلااستفاده ماندن این پل شده بود.

شایان ذکر است به دلیل فرسوده بودن پل قدیمی گذرگاه مرزی جلفا و به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی، از چند ماه گذشته تردد کامیون های سنگین با بار بیش از ۳۰ تن از روی پل مذکور محدود شده بود که انتظار می رود با بازگشائی پل جدید این محدودیت نیز برطرف شود.

انتهای خبر