انتقاد امام جمعه بناب از نحوه انتقاد رسانه ملی از دولت

امام جمعه بناب گفت: نحوه انتقاد صدا و سیما از عملکرد دولت یازدهم منصفانه نیست. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: همه باید قبول کنیم که حق انتقاد از دولت و هر انسانی لازم و وارد است، اما انتقاد با […]

image_pdfimage_print

امام جمعه بناب گفت: نحوه انتقاد صدا و سیما از عملکرد دولت یازدهم منصفانه نیست.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: همه باید قبول کنیم که حق انتقاد از دولت و هر انسانی لازم و وارد است، اما انتقاد با انتقام فرق می کند و واژه انتقاد با تخریب و بی انصافی منافات دارد.

وی تاکید کرد: نباید کینه ها، دشمنی ها و تسویه حساب های شخصی مانع اجرای عدالت در جامعه شود.

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: اصل اجرای عدالت و اعتدال محوری از همه موارد یاد شده بالاتر است.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیر مهم عدالت و اعتدال در عملکرد انسان ها گفت: نباید با تندروی، کج سلیقه گی و گرفتن مواضع نادرست بهانه به دست دشمن دهیم.

حجت الاسلام باقری بنابی از شروع هجمه های گسترده و سازمان یافته علیه مذاکرات هسته ای خبر داد و گفت: در این زمینه هرکس هرگونه که دلش می خواهد به صورت مستقیم به رییس دولت بی احترامی می کند.

امام جمعه بناب اظهار کرد: بهره برداری سیاسی از نقاط ضعف کوچک، تحقیر و تضعیف دولت در این برهه حساس بین المللی آن هم در زمانی که دولت در برابر دشمن ایستاده است، انتقاد محسوب نمی شود و این ادبیات و حرکات رنگ و بوی دیگری دارد.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به اینکه خود انتقاداتی به عملکرد دولت یازدهم دارد، گفت: اما برای بیان انتقادات همچنان که رهبر معظم انقلاب فرموده اند باید منتظر فرصت مناسب بود.

وی با طرح این سوال که آیا نوع برخورد برخی گروه ها به ویژه سازمان صدا و سیما در برنامه های مختلف به ویژه اخبار ۲۰:۳۰ در قالب انتقاد می گنجد؟ و آیا با چنین مدیریتی می توان گره های کشور را باز کرد؟ افزود: پاسخ این سوالات را باید از کجا پیدا کرد؟

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین با بیان اینکه در قانون اساسی تعیین و نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام بر عهده رهبر معظم انقلاب است، تاکید کرد: معظم له مصالح نظام را بهتر از همه می دانند و همه جوانب و جزییات امور را کنترل می کنند.

وی ادامه داد: بنابراین کسانی که امروز به بهانه انتقاد از مذاکرات ژنو دولت یازدهم را زیر فشار گذاشته و با انواع توهین و تهمت، عملکرد دولت را زیر سوال می برند، باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام باقری بنابی تاکید کرد: جای بسی تاسف و تعجب است در حالی که رهبر معظم انقلاب با صراحت از مذاکرات هسته ای ژنو حمایت و از نمایندگان دولت در این مذاکرات به عنوان فرزندان انقلابی ملت نام برده اند، هنوز سیل هجمه ها علیه مذاکرات یاد شده متوقف نمی شود.

وی بار دیگر سوال کرد: آیا نام این نوع حرکات مذموم را می توان ولایت پذیری و ولایتمداری گذاشت؟

امام جمعه بناب اظهار کرد: البته مردم ایران باهوش، بیدار و حساس هستند و گفتار صادقانه را از کینه توزی عامدانه خوب تشخیص داده و به موقع به آنها جواب می دهند.

حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: آیا تصاویری که در برخی موارد از صفحه رسانه ملی حذف می شود، از صفحه دل مردم نیز هم حذف می شود؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش امام راحل در خصوص اینکه ملت ایران از ملت حجاز در عهد رسول الله افضل است، گفت: این ملت همان هایی هستند که در ۲۲ بهمن امسال از همه تفکرها، گرایش ها و قومیت ها به خیابان آمدند و نمی توان این ملت را از هم جدا کرده و درباره آنها انحصاری فکر کرد.

حجت الاسلام باقری بنابی افزود: حیف نیست حرکت و موضعی را نشان داد که نصف ملت ایران را از خود رنجانده و آنها را بیگانه نامید؟

وی اظهار کرد: سیل عظیمی که از اقشار مختلف ملت در ۲۲ بهمن به خیابان ها آمدند و با زدن مشت محکم به دهان استکبار جهانی و منافقان داخلی آنها را به حاشیه راندند، همیشه در صحنه حاضر هستند.

انتهای خبر