تکمیلی: فرمانداران جدید هریس و ورزقان معرفی شدند/استاندار: حداکثر توان کاری یک فرماندار ۴ سال است/نجاری،صادقی،علمی و آثری هم به ایستگاه آخر رسیدند

همانطورکه قبلا در اعتدال پرس خبر داده شده بود(این خبر:آخرین خبرها از تغییر فرمانداران استان)قطار تغییرات دولت یازدهم  در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه فرمانداری ها رسید و امروز نخستین جابه‌جایی دور جدید تغییر فرمانداران دولت تدبیر و امید در سطح شهرستان‌ها با تغییر فرمانداران شهرستان‌های ورزقان و هریس کلید ‌خورد و با حکم استاندار، فروغی و مرادی به ایستگاه […]

image_pdfimage_print

همانطورکه قبلا در اعتدال پرس خبر داده شده بود(این خبر:آخرین خبرها از تغییر فرمانداران استان)قطار تغییرات دولت یازدهم  در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه فرمانداری ها رسید و امروز نخستین جابه‌جایی دور جدید تغییر فرمانداران دولت تدبیر و امید در سطح شهرستان‌ها با تغییر فرمانداران شهرستان‌های ورزقان و هریس کلید ‌خورد و با حکم استاندار، فروغی و مرادی به ایستگاه آخر رسیدند.

به گزارش  اعتدال پرس،  استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه سعید شبستری معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی با سفر به شهرستانهای هریس و ورزقان فرمانداران جدید این شهرستان‌ها را معارفه کرد.

فرماندار جدید هریس, منصوب, حسن یحیوی, داریوش مرادی

اسماعیل جبارزاده صبح امروز در نخستین گام با سفر به شهرستان هریس  از خدمات داریوش مردای  فرماندار این شهرستان تقدیر کرده و حسن یحیوی را به عنوان فرماندار جدید شهرستان هریس معرفی کرد.

 فرماندار جدید هریس متولد ۱۳۴۳ تبریز است و سابقه دبیری ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری آذربایجان شرقی و بخشداری سراب و خسروشهر، مدیر امور حقوقی و اجرایی شهرداری کلانشهر تبریز، مشاور حقوقی فرماندار و شهردار تبریز و حضور در مجموعه‌ها و نهادهای همچون محیط زیست و کمیته امداد را در کارنامه دارد.

یحیوی تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق از دانشگاه تبریز دارد و اکنون نیز دانشجوی فوق لیسانس حقوق در دانشگاه آزاد تبریز است.

 استاندار آذربایجان شرقی  در مراسم تودیع و معارفه فرماندار هریس بیان داشت: تغییرات مدیران به دلیل عدم پذیرش آنان نیست بلکه برای اینکه فردی دیگر با انگیزه و نوآوری سرکار بیاوریم صورت می گیرد.

جبارزاده با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سطح مدیران استان یادآور شد: تغییرات مدیران به دلیل عدم پذیرش آنان نیست بلکه برای اینکه فردی دیگر با انگیزه و نوآوری سرکار بیاوریم صورت می گیرد.

استاندار آذربایجانشرقی تاکید کرد: توان کاری یک فرماندار ۴ سال است و کار اضافه از توانش خارج است.

وی تصریح کرد: رمز موفقیت انقلاب اسلامی وحدت و یکپارچگی است و مدیران نیز برای موفقیت باید از تجارب مدیران گذشته استفاده کنند.

جبارزاده اذعان داشت: رنگ و بوی سیاسی نمی تواند به وحدت ما خدشه وارد کند زیرا هدف اصلی ما ارتقای نظام جمهوری اسلامی می باشد.

وی افزود: فرماندار جدید کارمند وزارت کشور بوده و سیاست دولت جدید نیز استفاده حداکثری از پرسنل وزارت کشور است. یحیوی فردی باتجربه است که به مسائل مدیریتی مربوط به فرمانداری آگاهی دارد.

جبارزاده بیان داشت: در مدیریت استان با توجه به اینکه از افراد دانشگاهی با تحصیلات آکادمیک و علمی بهره بردیم باید این افراد نیز با برنامه های علمی خود مدیریت کنند.

استاندار با بیان اینکه محور توسعه بین هریس و تبریز باید ایجاد شود اضافه کرد: هریس با  وجود مراکز دانشگاهی،  فرش منحصر به فرد با شهرت جهانی، خاک حاصلخیز، معادن غنی و  طبیعت و مراکز بکر و زیبا از اهمیت خاصی برخوردار است و این شهر پتانسیل بالایی دارد که باید شناسایی شوند.

جبارزاده اظهار کرد : امروز باید روی پای خود بایستیم و استان را بدون نیاز به درآمدهای نفتی اداره کنیم.

علی وفادار فرماندار جدید ورزقان/فروغی باید از من حلالیت بطلبد!

استاندار آذربایجانشرقی بعد از حضور در شهرستان هریس و برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان، بلافاصله عازم ورزقان گریده و با تقدیر از محرم فروغی، علی وفادار را به عنوان فرماندار جدید  این شهرستان معرفی کرد.

جبارزاده در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ورزقان با بیان اینکه پتاسیل های شهرستان ورزقان باید شناسایی شود و باید سرمایه گذاری در بخش معادن را محور توسعه در استان قرار دهیم، اظهار کرد: نباید از ورزقان به عنوانی شهری محروم یاد شود چرا که این شهر به دلیل داشتن پتانسیل هایی چون نیروی انسانی و معادن می تواند بستی مناسب برای توسعه استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه  نباید به بهانه درآمدزایی محیط زیست را از بین ببریم، اعلام کرد: در شهرستان ورزقان نیز برای بهره برداری از معادن، از قبل باید مطالعات زیست محیطی صورت بگیرد و کار کارشناسانه اجرا شود تا ناخواسته منجر به از بین رفتن محیط زیست نشویم.

انتخاب مسئولان جدید به منزله واگذاری سنگر خدمت به مردم از سربازی به سرباز دیگر است
وی در خصوص تغییر مدیران استان نیز بیان کرد: زمانی که مدیر یا مسوولی را به جای مدیری دیگر منصوب می کنیم، در واقع سنگر خدمت به مردم و نظام را از سربازی به سرباز دیگر واگذار می کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر مسئولی که انتخاب می شود باید سمت خود را فرصتی برای خدمت خالصانه به نظام جمهوری اسلامی و مردم تلقی نماید.
وی با اشاره به اینکه سیاست دولت تدبیر و امید در انتخاب مسئولان به نحوی بوده که به خاطر گرایش سیاسی کسی را از منصب برکنار نکرده است، متذکر شد: هر شخصی که در تمامی امورخود ارزش های نظام جمهوری اسلامی را در نظر گرفته و در چارچوب قوانین حرکت کرده، برای ما قابل احترام می باشد.
جبارزاده خاطرنشان کرد: نباید در خود کشور شاهد اختلاف مسئولان با یکدیگر باشیم چرا که اکنون زمانی یکپارچگی، وحدت و همدلی است و نباید هیچ گونه دشمنی و تفرقه در بین مدیران اجرایی ایجاد شود.

فروغی باید از من حلالیت بطلبد!

دکتر جبارزاده در مراسم تودیع فروغی با بیان اینکه زمستان امسال و زمانی که ایشان برای نجات مردم گرفتار در برف و بوران رفته و خود گرفتار شده بودند، من نگران ایشان بودم و از این بابت باید از من حلالیت بطلبند.
استاندار در قسمتی از سخنان خود با اشاره به لزوم پاک دستی مدیران گفت:مدیران همواره باید مشی پاک دستی را پیشه خود سازند چرا که نهایتاً همه ما باید در یک متر جا (قبر) بخوابیم و تنها دارایی ما به وقت مردن یک متر و یا بیشتر از یک متر کفن خواهد بود که در این هنگام استاندار به مزاح گفت:خوب است که من از گزینش قبول شده ام و الا باید بابت ندانستن اندازه کفن میت از گزینش رد میشدم که این سخن استاندار با خنده حضار همراه شد.
در این مراسم علی وفادار بجای فروغی به عنوان فرماندار شهرستان ورزقان معرفی گردید.

وفادار در کارنامه ۲۶ سال خدمت خود بخشدار مهربان، شندآباد شبستر و همچنین شهرداری شند آباد را دارد.

تغییر قطعی ۴ فرماندار دیگر استان

استان آذربایجان شرقی دارای ۲۱ شهرستان است که پیش از این رحیم شهرتی‌فر به عنوان فرماندار تبریز معرفی شده بود و پیش‌بینی می‌شود تغییرات در ۱۸ فرماندار باقی مانده در روزهای آینده سرعت بیشتری بگیرد.

گزارش اختصاصی  اعتدال پرس حاکی است، قطار تغییرات دولت یازدهم طی روزهای آتی به شهرستانهایی مانند هشترود، عجب شیر و اسکو نیز خواهد رسید.

بعد از قطعیت تغییر نجاری و انتخاب حسن مستفید به عنوان فرماندار هشترود، اخبار رسیده به اعتدال پرس از قطعی شدن تغییر فرماندار اسکو حکایت دارد و شنیده های موثق حاکی از انتخاب مرتضی علیخانی  به جای آثری در این سمت دارد.

علیخانی متولد ۱۳۵۷ در شهرستان شاهین دژ، دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز وعلوم پزشکی تبریز، برادر شهید ودارای مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق بوده ودر حال نیز دانشجوی کارشناسی ارشد میباشد  و سابقه بخشداری اسکو در دولت اصلاحات  ، کارشناس دفتر سیاسی استانداری آذربایجانشرقی را در کارنامه داردودر حال حاضر نیز به عنوان کارشناس در فرمانداری آذرشهر مشغول به کار میباشد .

بنابه این گزارش، تغییر فرماندار عجب شیر هم قطعی شده و طی روزهای آینده جانشین اژدر علمی نهایی و معرفی خواهد شد.

همچنین طی روزهای آینده ظفر محمدی به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه معرفی  و جانشین منصور صادقی اصل  فرماندار فعلی این شهرستان خواهد شد.

 محمدی متولد ۱۳۴۳ در شهرستان میاندواب و دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت دولتی میباشد .  ایشان در (دوره مجلس هشتم )  کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان ازحوزه انتخابیه میاندوآب-شاهین دژ-تکاب برای  مجلس شورای اسلامی بود که نتوانست به مجلس راه پیدا کند .

 سوابق و مسولیتهای اجرایی :

فرماندار سلماس و ماکو (در دولت اصلاحات ) – معاون فرماندارمیاندوآب – شهردار میاندوآب

 محمدی درحال حاضر به عنوان کارشناس برنامه ریزی وبودجه وزارت کشورمشغول به کار میباشند .

انتهای خبر