معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد: تدوین طرح جامع فرهنگی شهر/ ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای جامعه شهروندی

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در نشست با مدیران فرهنگی مناطق دهگانه شهرداری، بر اهمیت برنامه ریزی و اقدامات این معاونت در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری، آموزش شهروندی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی اشاره و بر مطالعه دقیق برای جامعه ی شهروندی با شرایط و رویکرد متفاوت تاکید نمود .  به […]

image_pdfimage_print

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در نشست با مدیران فرهنگی مناطق دهگانه شهرداری، بر اهمیت برنامه ریزی و اقدامات این معاونت در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری، آموزش شهروندی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی اشاره و بر مطالعه دقیق برای جامعه ی شهروندی با شرایط و رویکرد متفاوت تاکید نمود . 

به گزارش اعتدال پرس، حجت الاسلام احمد حمیدی با بیان اینکه رویکرد این معاونت ایجاد نشاط و سرزندگی شهروندان ونشاط شهری است ، گفت:  تمامی برنامه هایی که  در حوزه این معاونت به انجام می رسد در خدمت سیاستهای مدیریت فرهنگی  شهری و در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندی و شهرنشینی است و امیدواریم با مجموعه برنامه هایی که در سطح فرهنگی اجتماعی برای شهروندان داریم ، بتوانیم سطح مشارکت شهروندان و توجه آنان به مبانی مدیریت شهری را ارتقا بخشیم .
معاون فرهنگی اجتماعی در این جلسه ابراز داشت: برنامه ریزی ، اجرا و پاسخگویی به نیازها و مطالبات فرهنگی ، اجتماعی ، هنری شهروندان و نیز موضوعات مرتبط با این مقوله ها در مدیریت شهری بدون داشتن برنامه و طرحی جامع و راهبردی امکان پذیر نیست و این معاونت به عنوان نخستین و اصلی ترین برنامه کاری خود کار تدوین و نهایی سازی طرح جامع فرهنگی شهر را دنبال خواهد کرد .
حجت الاسلام احمد حمیدی گفت: شناسایی و احصاء نیازها و خواسته های فرهنگی هنری شهر و شهروندان و برنامه ریزی در راستای پاسخ گفتن به ذائقه های مختلف و متنوع فرهنگی تنها در قالب طرح جامع و مطالعه  شده ای که برآمده از نیازسنجی عمومی باشد امکان پذیر است .
حمیدی در ادامه  با اشاره به اینکه  صرف هزینه در زمینه فرهنگ سازی به منزله سرمایه گذاری است گفت :اولویت معاونت فرهنگی اجتماعی  در کنار سایر فعالیت های فرهنگی، پرداختن به امر پیوست فرهنگی است که مطالبه ی مقام معظم رهبری است و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بدین منظور اساسنامه ای را تدوین کرده است .
حمیدی  افزود: باید نهادی تاسیس شود که در چهارچوب آن هر پروژه ای که طراحی می شود، برای آن یک پیوست فرهنگی نیز تهیه شود و قبل از اجرای طرح به تایید معاونت فرهنگی نیز برسد. در این راستا باید نیروهایی را جهت تهیه پیوست فرهنگی و نظارت بر پیوست های فرهنگی نوشته شده، آموزش بدهیم .
وی  درپایان  با اشاره به اهتمام شهردارمحترم کلانشهر تبریز در جهت رونق منطقی و برنامه ریزی شده  مسائل فرهنگی و اجتماعی اظهار امیدواری کرد : در سال ۹۳فضای شهری متناسب با شان در اختیار شهروندان قرار گرفته و شاهد پیشرفت روزافزون حوزه فرهنگی شهرمان باشیم
شهردار منطقه یک  جناب آقای دکتر بهرا  نیز در این جلسه ضمن خوش آمد گویی به مدعوین  گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص امور فرهنگی،آموزشی،ورزشی و شهروندی در محلات سطح منطقه  ارائه نمود و گفت : جایگاه طرح های آموزشی و فرهنگی در توسعه پایدار شهر بسیار موثر است و باید این طرح ها در راستای نیاز شهروندان صورت گیرد .
شایان ذکر است :این جلسه با عنوان جلسه راهبردی و هماهنگی فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری های مناطق شهر تبریز به میزبانی  شهرداری منطقه یک با حضور ، معاون فرهنگی اجتماعی کلانشهر تبریز و دکتربهرا شهردار منطقه یک ،مدیران فرهنگی مناطق دهگانه و مدیران ستادی معاونت  برگزار شد و به منظور کنترل و نظارت بر مراکز فرهنگی ، و در راستای استفاده مناسب از ظرفیت های موجود این اماکن، معاون فرهنگی واجتماعی به همراه مدیر ان فرهنگی  مناطق دهگانه از مراکز فرهنگی منطقه یک بازدید کرد. در این بازدید مدیر فرهنگی منطقه یک  ضمن ارائه گزارشی از  روند کار خود و فعالیت های انجام شده، پیشنهاد هایی در جهت بهبود وضعیت مرکز ارائه نمودند و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت .
دراین  جلسه  وبازدید  مدیران فرهنگی  به بحث و تبادل نظر در خصوص فعالیت های حوزه آموزشی ، فرهنگی  و شهروندی در سطح شهر پرداختند و برنامه های پیشنهادی خوبی را ارائه کردند.

انتهای خبر