بازتاب پیروزی تراکتور در رسانه های عرب زبان /حاشیه های دیدار تراکتورسازی و الاتحاد/ حرکت ناشایست کاظمیان و اخراج مربی الاتحاد

دیدار تیم های تراکتورسازی و الاتحاد عربستان سعودی، حواشی مختلفی داشت که حرکت ناشایست جواد کاظمیان تا حدودی شیرینی پیروزی تراکتورسازی را تحت الشعاع قرار داد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، زمانی که در دقیقه 57 بازی تابلوی داور چهارم به علامت تعویض کاظمیان با محمد ابراهیمی بالا رفت، بازیکن تعویضی (کاظمیان) […]

image_pdfimage_print

دیدار تیم های تراکتورسازی و الاتحاد عربستان سعودی، حواشی مختلفی داشت که حرکت ناشایست جواد کاظمیان تا حدودی شیرینی پیروزی تراکتورسازی را تحت الشعاع قرار داد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، زمانی که در دقیقه 57 بازی تابلوی داور چهارم به علامت تعویض کاظمیان با محمد ابراهیمی بالا رفت، بازیکن تعویضی (کاظمیان) با اعتراض زمین را ترک و هنگام نشستن بر روی نیمکت ذخیره ها بطری آب را پرتاب کرد.

این حرکت کاظمیان که طی دو فصل حضور در تراکتورسازی بی سابقه هم نبوده است، با اعتراض هواداران مواجه شد.

سایر حاشیه های دیدار تیم های تراکتورسازی و الاتحاد به شرح ذیل است:

* با وجود اینکه تبلیغات گسترده ای در سطح شهر برای حضور هواداران در این بازی صورت گرفته بود، اما حدود 45 هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه حضور داشت که این رقم نسبت به نخستین بازی تراکتور با الجزیره امارات در فصل گذشته کاهش داشت.

* محمد ابراهیمی بازیکن متعصب تراکتورسازی پیش از ورود تیم ها به زمین در نقش لیدر ظاهر شد و هواداران را برای تشویق تیم هدایت کرد.

* تونی اولیویرای پرتغالی که از محبوبیت بسیار زیادی در تبریز برخوردار است، هنگام ورود به زمین به شدت از سوی تماشاگران تشویق شد و وی نیز به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

* پیش از شروع بازی سرود ˈ ای. اف. سی ˈ در فضای ورزشگاه به صدا درآمد.

* بیش از یکصد نفر خبرنگار، عکاس و تصویربردار بازی امروز تراکتورسازی و الاتحاد را پوشش خبری و تصویری دادند که در میان آنها چهار خبرنگار و عکاس عربستانی بودند.

* رنگ شماره پیراهن های زرد تیم الاتحاد عربستان سفید بود که این امر باعث شده بود شماره ها از فاصله های دور مشخص نشود.

* تیم تراکتورسازی تبریز برخلاف بازی های لیگ برتر از حامی مالی جدید روی پیراهن های خود استفاده کرد.

* پس از پایان نیمه نخست این دیدار بازیکنان تراکتورسازی به دلیل نمایش زیبا از سوی هواداران به شدت تشویق شدند.

* پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی مبنی بر بارش باران از نیمه دوم درست از آب درآمد و در فاصله دو نیمه بارش باران آغاز شد و دقایقی ادامه داشت.

* در دقیقه 83 و پس از به ثمر رسیدن گل تراکتورسازی درگیری هایی بین بازیکنان دو تیم در زمین تراکتورسازی به وجود آمد.

* داور هنگ کنگی این بازی برای نیمه اول یک و برای نیمه دوم شش دقیقه وقت تلف شده در نظر گرفت.

* در این بازی تراکتورسازی یازده و تیم الاتحاد صاحب چهار ضربه کرنر شدند که هر چهار کرنر تیم عربستانی در نیمه دوم به دست آمد و تراکتورسازان نیز هشت ضربه کرنر را در نیمه نخست زدند.

بازتاب پیروزی تراکتور در رسانه های عرب زبان

پیروزی با ارزش تیم تراکتور سازی تبریز بر تیم پرادعای الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بازتاب گسترده ای در رسانه های عرب زبان حوزه خلیج فارس در پی داشت.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «الدوری» و «الکاس» قطر گزارش دادند: تیم تراکتور سازی تبریز توانست در یک بازی هیجانی و سراسر هجومی تیم الاتحاد سعودی را شکست دهد و نخستین سه امتیاز این گروه را از آن خود کند.

به گفته این دو شبکه تلویزیونی، بازی حماسی بازیکنان و تشویق های مستمر هواداران بی شمار موجب شد تا بازیکنان الاتحاد تنها به فکر گل نخوردن و حفظ دروازه خود در مقابل آماج حملات بازیکنان تیم تراکتور سازی باشند.

تارنمای «الکوره» که پربیننده ترین سایت عرب زبان است نیز نوشت: تیم الاتحاد در میان تشویق جنون آمیز هواداران تبریزی و حملات گسترده بازیکنان تراکتور سازی نخستین بازی خود را در رقابت های جام باشگاههای آسیا واگذار کرد.

به نوشته الکوره، مربی اروگوئه ای الاتحاد با این شکست حالا در یک قدمی اخراج قرار گرفته و برخی منابع نزدیک به باشگاه الاتحاد «ابراهیم البلوی» رییس باشگاه قصد دارد طی یکی دو روز آینده «فریزی ری» را برکنار و مربی جدیدی برای این تیم انتخاب کند.

این سایت می افزاید: تیم الاتحاد در نیمه نخست حرفی برای گفتن نداشت و بازیکنان این تیم توپ ها را سراسیمه از محدوده خطر دور می کردند و بیکارترین بازیکن در این نیمه حامد لک دروازه بان تراکتور بود که حتی یک بار هم دروازه اش تهدید نشد.

«الکوره» ادامه می دهد، با اخراج علی کریمی در نیمه دوم، بازیکنان الاتحاد سعی در کنترل بازی و طراحی حملات متفرقه ای داشتند اما طولی نکشید که یاران تراکتور سازی با تشویق های بی وقفه هواداران در سکوها نبض بازی را مجددا در دست گرفت و توانست در دقیقه 82 توسط انصاری فر به گل برتری دست یابد.

کارشناس «الکوره» معتقد است: درخشش عبدالعزیر تکرونی درون دروازه الاتحاد مانع فروریختن چند باره دروازه این تیم شد و این دروازه بان بارها ناجی این تیم شد.

همچنین شبکه های تلویزیونی دبی و ابوظبی اسپورت کشور امارات، العراقیه، کویت اسپورت و عمان اسپورت، بی بی سی عربی، ام بی سی و روسیا الیوم چهارشنبه شب بارها خبر برتری تراکتور سازی مقابل الاتحاد را با پخش تصاویر گل این دیدار گزارش کردند.

انتهای خبر