انتقاد قائم مقام ستاد انتخاباتی روحانی از انتصابات استاندار مازندران

مشاور عالی استاندار مازندران با انتقاد از مجموعه مدیریتی ارشد استان، گفت: انتصابات فرمانداران در استان کارشناسی نیست. به گزارش اعتدال پرس به نقل از بلاغ،قائم مقام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان و مشاور عالی استاندار مازندران با انتقاد از مجموعه مدیریتی ارشد استان، گفت: انتصابات فرمانداران در استان کارشناسی نیست. رحیم قاسمی طوسی در […]

image_pdfimage_print

مشاور عالی استاندار مازندران با انتقاد از مجموعه مدیریتی ارشد استان، گفت: انتصابات فرمانداران در استان کارشناسی نیست.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از بلاغ،قائم مقام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان و مشاور عالی استاندار مازندران با انتقاد از مجموعه مدیریتی ارشد استان، گفت: انتصابات فرمانداران در استان کارشناسی نیست.

رحیم قاسمی طوسی در گفت وگو با تسنیم  اظهار کرد: بنده بازنشسته نظام بوده و در توافق های اولیه ای که با مجموعه ستاد دکتر روحانی در استان کردم این بوده که دنبال پست و جایگاه برای خود نباشم.

وی افزود: بنده اکنون از شخص استاندار و مجموعه مدیریتی او در استان انتقاد دارم چرا که با گذشت هفت ماه از تصدی مسئولیت مدیریت ارشد مازندران، هیچ برنامه عملیاتی برای توسعه استان تدوین نشده است.

مشاور عالی استاندار مازندران با اشاره به اینکه با گذشت هفت ماه مسائل مشاهده می شود که هر کدام از این موضوعات صرفا با بهانه عذرخواهی، دست بوسی و در آینده درست می شود بوده که مشکلی را از استان رفع نمی کند، تصریح کرد: دکتر فلاح استاندار مازندران از دوستان خوب بنده بوده ولی بنده در مطرح کردن انتقاد از کارکرد استاندار و تیم مدیریتی او از کسی ابایی ندارم.

قاسمی طوسی با بیان اینکه نسبت به استاندار و معاونان او انتقاد دارم، یادآور شد: انتقاد بنده شخصی نیست، بنده موانعی را در سر راه توسعه استان مشاهده و به اطلاع استاندار و معاونین او رسانده ولی گوش بدهکاری برای رفع این معضلات نبوده چرا که چینشی که در تغییرات فرمانداران و مدیران ستادی و استانی بوده با آن چه که اکنون شاهد هستیم تفاوت دارد.

وی با اعلام اینکه باید قبول کنیم که عیب کار خود را به گردن دیگران نیاندازیم، یادآور شد: اگر در روزها و یا هفته های نخست انتصاب استاندار مازندران، تغییرات فرمانداران و مدیران کل ولو با انتصاب سرپرست انجام می شد اکنون با این مشکلات و بی برنامگی ها در روند توسعه استان مواجه نبودیم.

قائم مقام ستاد دکتر روحانی در مازندران با بیان اینکه با گذشت هفت ماه از انتصاب استاندار دولت تدبیر و امید هنوز بسیاری از فرمانداران و مدیران کل تغییر نکردند، افزود: متاسفانه اکنون باید هزینه ای را پرداخت کنیم که می توانستیم در ابتدا با تغییر فرمانداران، پرداخت نکنیم.

قاسمی طوسی با اعلام اینکه بنده صرف اینکه به چینش مدیریتی استانداری، تغییرات فرمانداران و مدیران کل انتقاد دارم، در بسیاری از کارکردهای استاندار و قول های او برای توسعه استان نیز حرف دارم، افزود: متاسفانه در فصل برداشت مرکبات، علیرغم تعیین قیمت 1790 تومانی مرکبات استان در سبد کالا، این محصول استراتژیک استان به قیمت هزار تومان در بازار عرضه می شود که با این تنظیم بازار استان، پیکر باغدار مرکبات استان شکسته می شود.

وی با اشاره به اینکه در توزیع سبد کالا مسئولان استان ضعیف عمل کردند، گفت: استاندار مازندران باید از خود این جسارت را نشان می داد که حداقل در سبد کالا توزیعی شهروندان مازنی، برنج استان مازندران باشد.

طوسی ادامه داد :  نه تنها این اقدام صورت نگرفت، متاسفانه برنج ما را کارشناسان وزارت بهداشت، غیربهداشتی و سرطان زا قلمداد کردند که جای بسی تعجب دارد.

مشاور عالی استاندار مازندران با اشاره به اینکه انتقاد اساسی بنده از تیم مدیریتی استاندار فعلی مازندران این است که تیمی که قرار بود با آن کار کنیم، محقق نشده است، افزود: معاونان منصوب شده استاندار اکنون خود به خودی در تغییرات مدیران و فرمانداران دخالت مستقیم دارند.

رسانه ها پیگیر وعده های استاندار باشند

وی با تاکید بر حساس شدن رسانه ها برای پیگیری قول ها و وعده های استاندار مازندران برای توسعه استان، گفت: رسانه ها باید نسبت به مسائل توسعه ای مازندران حساس بوده و نسبت به وعده های استاندار و معاونین وی بی تفاوت نباشند.

قاسمی طوسی با اشاره به اینکه اگر فرمانداران و مدیران کل دولت تدبیر و امید در ابتدای فعالیت دولت یازدهم منصوب می شدند تاکنون می توانستند خود را با نیازهای نمایندگان و ائمه جمعه هماهنگ کنند، افزود: استاندار مازندران خود می داند که چینش فرمانداران و مدیرانی که اعضای ستاد روحانی در استان منصوب کرده از افراد موثر، باسواد و کارشناسان با تجربه استانداری بودند ولی متاسفانه به کارگیری نشدند.

وی با بیان اینکه  به غیر از بنده، بسیاری از افرادی که اکنون به عنوان مشاوران استاندار فعلی مازندران هستند، در ابتدای فعالیت استاندار هیچ رغبتی به همکاری با وی نداشتند و برای اینکه پاسخ او را ندهند حتی تلفن های همراه خود را خاموش می کردند، افزود: حال ما که نزدیک ترین فرد به شخص استاندار فعلی مازندران و افرادی نظیر آقای حسین زادگان و روزبهی که ازفعالان ستاد روحانی در استان بودیم کاری به جایی رسیده که استاندار مازندران نه ما را به دعوت می پذیرد و نه به تلفن های ما پاسخ می دهد.

وی ضعف اساسی در فعالیت استاندار مازندران را وجود افرادی در دفتر وی اعلام کرد و گفت: نباید افرادی در مسئولیت مدیرکلی دفتر استاندار مازندران منصوب شوند که در دولت قبلی مسئولیت داشتند، چرا استاندار از افراد چینش شده ستادی برای تیم مدیریتی استان استفاده نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال پست و جایگاه سیاسی نیستیم ولی دلمان برای استان می سوزد، افزود: قرار بود از فرصت هایی که برای توسعه مازندران استفاده کنیم انجام نشد و این فرصت ها دارد به تهدید تبدیل می شود.

قاسمی طوسی با اعلام اینکه فلاح استاندار تخریب نیست و می خواهد برای استان کار کند، گفت: متاسفانه معاونان فعلی وی مایل نیستند وی از اعضای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی برای تیم مدیریتی استان تصمیم گیری کنند.

برخورد صادقانه فلاح با اصلاح طلبان ساروی

وی با بیان اینکه استاندار مازندران بهترین برخوردها را با اصلاح طلبان ساروی در عزل و نصب های مدیران کل داشته است، افزود: متاسفانه برخی از این افراد ساروی نتوانستند بر سر تصاحب مسندی با هم به توافق برسند و همین امر سبب شد تا قرعه به شهرهای دیگری مثل بابل و آمل برسد.

مشاور استاندار مازندران با اشاره به اینکه فلاح صادقانه ترین برخورد را با تیم اصلاح طلبان ساروی داشته است، افزود: این اصلاح طلبان ساروی به خود و شهر خود بد کرده و اکنون باید شاهد باشند که هر روز مدیر غیرساروی برمسند اداره کلی تکیه بزند.

وی با بیان اینکه بنده اکنون با استاندار نشست نداشته و او هم حتی به تلفن های بنده پاسخ نمی دهد، گفت: بنده دنبال پست و جایگاه نیستم ولی از طریق رسانه ها به شخص آقای فلاح می گویم که با ادامه این روند و عدم بکارگیری از تیم ستاد دکتر روحانی در استان، نمی تواند موفق باشد.

قاسمی طوسی با اشاره به اینکه بی مهری های استاندار مازندران به اعضای ستاد دکتر روحانی در استان اگر به اطلاع شخص رئیس جمهور برسد شایسته نیست، افزود: تیم ستادی دکتر روحانی در مازندران همچنان آماده همکاری با او و وزرا برای توسعه استان هستند.

انتهای خبر