پرونده استانداران دولت یازدهم بسته شد/لیست کامل استانداران جدید

پروسه انتخاب ۳۱ استاندار جدید در دولت یازدهم به پایان رسید این درحالی است که برخی از چهره های سیاسی و نمایندگان مجلس به این انتساب ها انتقاد داشته و عقیده دارند که نیمی از استانداران با نگاه اعتدالی انتخاب نشده اند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، با انتخابات استاندار خراسان رضوی بالاخره […]

image_pdfimage_print

پروسه انتخاب ۳۱ استاندار جدید در دولت یازدهم به پایان رسید این درحالی است که برخی از چهره های سیاسی و نمایندگان مجلس به این انتساب ها انتقاد داشته و عقیده دارند که نیمی از استانداران با نگاه اعتدالی انتخاب نشده اند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، با انتخابات استاندار خراسان رضوی بالاخره پروسه انتخاب استانداران جدید ۳۱ استان کشور بعد از ۶ ماه از آغاز دولت یازدهم به پایان رسید. استاندارانی که به گفته وزیر کشور مبتنی بر نگاه اعتدالی و داشتن برنامه های مدون، تجربه مفید و قدرت تعامل با مردم و مسئولین انتخاب شده اند.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به فرایند طولانی و پیچیده ای که برای انتخاب استانداران به کار گرفته شده است، گفت: امروز می توانیم با قطعیت بگوییم که استاندارانی داریم که نگاه اعتدالی ، تجربه مفید و قدرت تعامل دارند و ۹۰ درصد آنان با هماهنگی و اجماع نسبی با نمایندگان مجلس، نمایندگان ولی فقیه، گروه‌های سیاسی و متنفذین هر استان انتخاب شده‌اند.

این گفته های وزیر کشور درحالی است که بسیاری از چهره های سیاسی و نمایندگان مجلس به تغییر استانداران اعتراض و عقیده داشتند که می شد حداقل چند استاندار در سمت خود ابقا شوند.

محمدرضا باهنر در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به تغییر مدیران در دولت گفت: قرار نیست وقتی که یک حزب یا یک جریان قدرت را در دست می گیرد در تمام پست های مدیریتی افراد مورد نظرش را جایگزین کند.

وی افزود: مثلا در ایران حداکثر ۲۰۰ پست سیاسی داریم، خوب یک دولت روی کار می آید بله باید وزرا، مدیرعاملان بانک‌های قدرتمند و بعضی از سفرای حساس (و نه ۲۳۰ سفیر) را عوض کند. اما دلیل ندارد بقیه پست ها را هم تغییر دهد. این تغییرات هم  یک دفعه صورت نمی‌گیرد بلکه مانند دومینو است؛ مثلا در کشور ما در جریان عزل و نصب‌ها؛ رئیس‌جمهور، وزیر را انتخاب می‌کند، وزیر می گوید من معاونین خودم را باید عوض کنم، معاونین هم می‌گویند مدیران کل را تغییر دهیم و همین ادامه پیدا می کند و حلا کار به عزل مدیر و سرایدار مدرسه رسیده است! بنابراین به جای ۲۰۰ نفر ۲۰۰ هزار نفر  تغییر می کنند و این برای نظام خیلی هزینه دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآورد شد: من بارها و بارها هم به وزیر کشور و هم به روحانی گفته ام که آیا در این ۳۳ استان یک یا ۲ نفر از استانداران دولت قبلی به درد بخور نبودند؟ البته من هم به جای روحانی بودم اکثر استانداران را عوض می‌کردم اما معنایش این نیست که حتی یک نفر از ۳۱ استاندار دولت گذشته  هم خوب نباشند. حتی این موضع را نسبت به وزرای احمدی نژاد هم داشتم. به روحانی گفتم و اسم هم بردم که این وزرای احمدی‌نژاد وزرای شایسته‌ای هستند که می توانند بر سمت خود باقی بمانند. اما این دولت هم رویه گذشته را دنبال کرد. ما امیدواری زیادی داشتیم که آقای روحانی این رویه را در پیش نگیرد.

اسامی ۳۱ استاندار انتخابی توسط دولت تدبیر و امید بدین شرح است:

ردیف استان ها اسامی استانداران
۱ آذربایجان شرقی اسماعیل جبارزاده
۲ آذربایجان غربی قربانعلی سعادت
۳ اردبیل مجید خدابخش
۴ اصفهان رسول زرگرپور
۵ البرز سید طاهر طاهری
۶ ایلام محمدرضا مروارید
۷ بوشهر مصطفی سالاری
۸ تهران سید حسن هاشمی
۹ چهارمحال . بختیاری قاسم سلیمانی دشتکی
۱۰ خراسان جنوبی وجه الله خدمتگذار
۱۱ خراسان رضوی علیرضا رشیدیان
۱۲ خراسان شمالی علی اکبر پرویزی
۱۳ خوزستان عبدالحسین مقتدایی
۱۴ زنجان جمشید انصاری
۱۵ سمنان محمد وکیلی
۱۶ سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی
۱۷ فارس سید محمد احمدی
۱۸ قزوین مرتضی روزبه
۱۹ قم محمد صادق صالحی منش
۲۰ کردستان عبدالمحمد زاهدی
۲۱ کرمان علیرضا رزم حسینی
۲۲ کرمانشاه ابراهیم رضایی بابایی
۲۳ کهکیلویه و بویراحمد سید موسی خادمی
۲۴ گلستان حسن صادق لو
۲۵ گیلان محمدعلی نجفی
۲۶ لرستان هوشنگ بازوند
۲۷ مازندران ربیع فلاح جلودار
۲۸ مرکزی محمد حسین مقیمی
۲۹ هرمزگان جاسم جادری
۳۰ همدان محمد ناصر نیکبخت
۳۱ یزد سید محمد محمدی
انتهای خبر