اعلام تمایل باکو برای لغو ویزای اتباع ایرانی

         سفیر جمهوری آذربایجان در حاشیه بازدید از از پل مرزی جلفا در مرز ایران با نخجوان در منطقه آزاد ارس گفت: گروه ویژه ای در حال بررسی لغو ویزا برای اتباع ایرانی هستند و ما به حل این موضوع در آینده نزدیک خوشبین و امیدوار هستیم. به گزارش اعتدال پرس، جوانشیر […]

image_pdfimage_print

         سفیر جمهوری آذربایجان در حاشیه بازدید از از پل مرزی جلفا در مرز ایران با نخجوان در منطقه آزاد ارس گفت: گروه ویژه ای در حال بررسی لغو ویزا برای اتباع ایرانی هستند و ما به حل این موضوع در آینده نزدیک خوشبین و امیدوار هستیم.

به گزارش اعتدال پرس، جوانشیر آخوندوف که صبح امروز در راس هیاتی با استقبال معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس وارد ایران شد طی نشستی با مدیران این منطقه اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده و تمایلات مناسب بین دو کشور برای توسعه روابط بزودی مسئله روادید برای اتباع ایرانی نیز مرتفع می شود.

وی اظهار داشت: دولت آذربایجان علاقمند به توسعه روابط و مناسبات با کشور ایران است و لغو روادید که ناشی از برخی مسایل فیمابین بود، به نفع هر دو کشور است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس در این نشست لغو روادید را خواسته مردم ایران و آذربایجان عنوان کرد و گفت: پیشینه مشترک تاریخی و علایق و اشتراکات فرهنگی و بخصوص ارتباطات خانوادگی بین مرزنشینان این منطقه و منطقه نخجوان عامل مهم توسعه مناسبات بین دو کشور و عمیق بودن آن است.

علیار راستگو با تقدیر از همکاری مقامات دو کشور برای راه اندازی سریع پل جدید جلفا افزود: باید با وجود منطقه آزاد ارس در این منطقه مرزی که از توانمندیها و ظرفیت های بسیاری برخوردار است و در این فضای اقتصادی جهانی، هر دو کشور به نفع و بهره مناسب برسند.

وی گفت: فرودگاه نخجوان در نزدیکی این منطقه می تواند ظرفیت مناسبی برای بهره برداری سرمایه گذاران و تجار خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در این منطقه باشد.

علیار راستگو اظهار داشت: احداث پل جدید ایران – آذربایجان در منطقه قلی بیگلو و گورادیز می تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور و سایر کشورهای منطقه باشد و موجبات تسهیل ارتباطات ترانزیتی در منطقه خواهد شد.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران نیز با استقبال از طرح این موضوع، بر بررسی مجدد احداث پل جدید تاکید کرد.

انتهای خبر