معاون سیاسی وزیر کشور در تبریز: رقم‌های بودجه، برای اداره آذربایجان شرقی چیزی به حساب نمی‌آید

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: راهی جز واقعی کردن قیمت انرژی در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها نداریم. به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سیدکاظم میرولد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی، با اشاره به سابقه حضور خود در این استان، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ سال است با آذربایجان […]

image_pdfimage_print

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: راهی جز واقعی کردن قیمت انرژی در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها نداریم.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سیدکاظم میرولد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی، با اشاره به سابقه حضور خود در این استان، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ سال است با آذربایجان زندگی می‌کنم و نسبت به پیشرفت این استان تعصب دارم.

وی با اشاره به محدودیت منابع درآمدی دولت، اظهار داشت: رقم‌هایی که امروز در قالب بودجه تخصیص می‌یابد برای اداره استانی مانند آذربایجان شرقی، چیزی به حساب نمی‌آید، بنابراین باید به سراغ منابع دیگری برویم.

میرولد با بیان اینکه آذربایجانی‌های داخل و خارج از کشور منابع خوبی در اختیار دارند، افزود: این هنر ماست که بتوانیم این ظرفیت را فعال کنیم و آذربایجان به خاطر تعصبات سیاسی و اجتماعی خود می‌تواند این شیوه را در کل کشور به عنوان یک الگو معرفی و رایج کند.

قائم‌ مقام وزیر کشور در امور سیاسی با بیان اینکه ما برای عمران و آبادانی در روی زمین مامور شده‌ایم، متذکر شد: شرط تحقق این ماموریت، محبت، صمیمیت و همدلی بین انسان‌هاست، اگر این فضا حاکم باشد اتفاقات بزرگی خواهد افتاد.

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان استان آذربایجان شرقی فضای صمیمیت و همدلی و وحدت را در این استان حاکم کنند به نحوی که فضای این استان به عنوان الگو و نمونه در سراسر کشور قابل انتشار باشد.

معاون وزیر کشور با اشاره به تاثیرات اجتماعی رشد منفی اقتصادی، خاطرنشان کرد: کارشناسان مسایل سیاسی و اجتماعی در سال‌های گذشته دو خطر عمده برای کشور احصا کرده‌اند که عبارت است از عدم اعتماد مردم به دولت و عدم امید به آینده.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال ۹۲ اتفاقاتی افتاد که امید و اعتماد مردم افزایش یافت، افزود: دو عامل در این زمینه موثر بود؛ عامل اول انتخابات و عامل دوم مذاکرات هسته‌ای.

میرولد اضافه کرد: مقام معظم رهبری با درایت خود هم در بحث انتخابات و هم در بحث مذاکرات هسته‌ای موجب افزایش اعتماد مردم و شور و نشاط اجتماعی و امید به آینده شدند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: اگر در این زمینه مسئولان ما توجیه شوند قطعا کار راحت‌تر پیش می‌رود.

وی افزود: دولت در سال گذشته ۱۳۷ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده در حالی که کل درآمد دولت، ۹۲ هزار میلیارد تومان بوده؛ این یعنی کسری بودجه که تورم یکی از نتایج آن است.

میرولد با بیان اینکه مسایل و مشکلات اقتصادی تا عمق جان خانواده‌ها تاثیر می‌گذارد، افزود: ما در گام دوم هدفمندی راهی جز واقعی کردن قیمت انرژی نداریم، بنابراین باید با مردم صادقانه صحبت کنیم و مردم را در این خصوص توجیه کنیم.

وی همچنین در خصوص اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: مواد مخدر امروز یکی از مسایل اصلی کشور ماست و دست پنهان دشمنان را در این مساله می‌توان احساس کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه راهی جز برخورد بابرنامه با این مشکل نداریم، یادآور شد: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی به برنامه مدون و خوبی در این رابطه دست یافته و امیدواریم اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان مؤثر باشد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921215001207#sthash.dO1NGBYD.dpuf

انتهای خبر