رویدادهای مهم یک هفته گذشته آذربایجان شرقی در غیاب اعتدال پرس/ تغییرات جدید در فرمانداریها و چند انتصابات مهم در استان همراه با خبرهایی از متهمان موسسه جوانان خیر و ادامه معضل موسسات مالی اعتباری در تبریز

در غیاب اعتدال پرس که هفته گذشته به علت برخی مشکلات، امکان فعالیت و بروزرسانی  نداشت، تحولات مهمی در استان به وقع پیوست که جهت اطلاع  مخاطبان محترم سایت در زیر اشاره کوتاهی به آنها می شود: انتصاب فرمانداران جدید در استان هفته گذشته، استاندار آذربایجان شرقی بازهم ایام پرکاری را داشت و با حضور […]

image_pdfimage_print

در غیاب اعتدال پرس که هفته گذشته به علت برخی مشکلات، امکان فعالیت و بروزرسانی  نداشت، تحولات مهمی در استان به وقع پیوست که جهت اطلاع  مخاطبان محترم سایت در زیر اشاره کوتاهی به آنها می شود:

انتصاب فرمانداران جدید در استان

هفته گذشته، استاندار آذربایجان شرقی بازهم ایام پرکاری را داشت و با حضور در شهرستانهای مختلف، ۴ فرماندار جدید دولت تدبیر و امید را در شهرستانهای بناب ، ملکان، شبستر و بستان آباد معرفی و از تلاشهای فرمانداران سابق تجلیل کرد.

فرماندار ملکان هم از آذربایجان غربی آمد

با گذشت شش ماه از آغاز فعالیت دولت یازدهم و روشن شدن موتور محرکه انتصاب فرمانداران در استان آذربایجان شرقی ، بالاخره استاندار آذربایجان شرقی تصمیم قطعی خودش را برای تعیین و معرفی فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان ملکان را گرفت و با حکم وزیر کشور، جهانگیر اسکندرزاده  به عنوان فرماندار جدید شهرستان ملکان منصوب شد.

اسکندرزاده متولد ۱۳۴۴ در شهرستان میاندوآب و دارای تحصیلان فوق لیسانس مدیریت بازرگانی و برادرشهید است.

در سوابق کاری وی،  رئیس اداره سیاسی فرماندار مهاباد- رئیس اداره امور اجتماعی فرمانداری مهاباد- کارشناس سیاسی استانداری آذربایجان غربی و بخشدار سرو دیده می شود و قبل از انتصاب به این سمت نیز کارشناس مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی بود.

پیش از این، محمد شیرین زاده فرماندار شهرستان ملکان بود.

کاشانی بازهم فرماندار شد

با صدور حکمی از سوی استاندار اذربایجان شرقی ، سعید کاشانی به سمت سرپرست جدید فرمانداری  شبستر منصوب شد.

کاشانی که با سابقه ترین فرماندار استان و از نیروهای معتدل محسوب می شود، کاشانی متولد ۱۳۳۷ د ر شهرستان میانه و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی میباشد.

وی در دولتهای نهم و دهم مسولیت سیاسی داشته و تا اوایل دولت نهم فرمانداران ملکان بود که در شش سال گذشته و تا پیش از این، معاونت  سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه مراغه را برعهده دارد .

متن حکم استاندار آذربایجانشرقی بدین شرح است ؛

جناب آقای سید سعید کاشانی

سلام علیکم،

به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد معاونت محترم سیاسی و امنیتی به سمت سرپرستی فرمانداری شهرستان شبستر منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در چهارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق  اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای دولت تدبیروامید ، تحت منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق باشید .
اسماعیل جبارزاده – استاندار آذربایجانشرقی

سوابق اجرایی و مدیریتی  سعید کاشانی :  معاون جهاد سازندگی شهرستان میانه- معاون شبکه بهداشت و درمان- سرپرست فرمانداری میانه- معاون فرماندار تبریز- فرماندار ملکان- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مراغه

قبل از کاشانی، جمشید عقلمند فرماندار شبستر بود.

 فرج الهی بازهم به بناب بازگشت تا این بار فرمانداری را تحویل گیرد

پس از کش و قوس‌های فراوان و معرفی کلکسیونی از اسامی، بالاخره گزینه نهایی برای فرمانداری بناب مشخص و ولی‌الله فرج‌‌اللهی به عنوان نهمین فرماندار شهرستان بناب  منصوب شد.

فرج‌اللهی که متولد ۱۳۴۷ در شهرستان کلیبر و دارای لیسانس الهیات است قبل از انتصاب به این سمت،  بخشدار خواجه بود. وی  که از مدیران حفظ شده در دولت نهم و دهم  محسوب می شود همچنین بخشداری کلیبر، چاراویماق، ورزقان همچنین بخشداری مرکزی بناب، معاونت فرمانداری بناب، کارشناسی دفتر سیاسی استانداری آذربایجان ‌شرقی  را در سوابق کاری خود دارد.

پیش از فرج الهی، سعید برقی  فرماندار بناب بود.

قاری‌زاده، فرماندار جدید ‌بستان‌آباد شد

با پیشنهاد استاندار آذربایجان شرقی و طی حکمی از سوی وزیر کشور، سعید کاشانی فرماندار جدید  بستان آباد منصوب شد.

هفته گذشته همچنین، دکترجبارزاده با سفر به شهرستان بستان‌آباد و شرکت در شورای اداری این شهرستان ‌یدالله قاری‌زاده را به عنوان فرماندار جدید شهرستان بستان‌آباد معرفی و از خدمات الیاس گل‌محمدزاده در سمت فرمانداری شهرستان بستان آباد قدردانی کرد.

قاری زاده  متولد ۱۳۴۳  و دارای مدرک تحصیلی  فوق لیسانس مدیریت دولتی بوده و از مدیران ارزشی در استان میباشد که در شهرستان شبستر معاونت  فرمانداری  شهرستان  شبستر را در زمان منصور صادقی اصل بر عهده داشت.  وی در سال ۱۳۹۲ با حکم فرمانده سپاه عاشورا مدیریت اقتصادی و زیربنایی معاونت سازمان و ادارات ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان را برعهده گرفت .
وی کارمند وزارت کشور بوده وتا پیش از انتصاب به این سمت، به عنوان کارشناس در معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری آذربایجانشرقی مشغول فعالیت بود.

وی همچنین در سوابق خود، معاونت امور تعاونی‌های اداره کل تعاون استان آذربایجان شرقی را نیز دارد.

۷ فرماندار آذربایجان شرقی در لیست تغییر یا ابقا

پیش از این استاند‌ار آذربایجان ‌شرقی از ۲۱ فرمانداری استان آذربایجان‌شرقی به ترتیب رحیم شهرتی‌فر را به عنوان فرماندار تبریز، حسن یحیوی را به عنوان فرماندار هریس، علی وفادار را به عنوان فرماندار ورزقان و ظفر محمدی را به عنوان فرماندار مراغه و مرتضی علیخانی را به عنوان فرماندار شهرستان اسکو، اسماعیل حیدری آزاد را به عنوان فرماندار ویژه شهرستان میانه، تقی کرمی را به عنوان فرماندار ویژه شهرستان مرند و زاهد محمودی را به عنوان فرماندار شهرستان جلفا معرفی، سید محمد عابدی را به عنوان فرماندار سراب، سعید کاشانی را به عنوان فرماندار شبستر، یداله قاری زاده  به عنوان فرماندار بستان آباد، جهانگیر اسکندزاده فرماندار ملکان، ولی الله فرج الهی فرماندار بناب معرفی کرده و رضا صدیقی را فرماندار شهرستان اهر در سمت خود ابقا  کرده بود .

بدین ترتیب از ۲۱ فرمانداری استان آذربایجان ‌شرقی اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی ۱۳ فرمانداری را تغییر و یک فرماندار را ابقا کرده است و ۷  فرمانداری دیگر استان آذربایجان شرقی در لیست انتظار تغییر یا ابقاء قرار دارند و به نظر می‌رسد تا عید نوروز تکلیف آنان نیز مشخص می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این مدت استاندار آذربایجان شرقی فرمانداران شهرستان‌های آذرشهر، خداآفرین، هوراند، عجب‌شیر، چاراویماق، هشترود و کلیبر را ابقا یا تغییر می‌دهد.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی پیش از این یکی از معیارهای دولت دکتر روحانی را در انتخاب فرمانداران، داشتن تجربه و سابقه لازم در مجموعه وزارت کشور اعلام کرده بود.

رضوانی مدیرعامل سایپا آذربایجان شد

در هفته اخیر همچنین با حضور قائم مقام ارشد شرکت مگاموتور رضا رضوانی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سایپا آذربایجان منصوب شد.

  به گزارش اعتدال پرس، در این مراسم که با حضور مصیبی در محل سایت یک شرکت سایپا آذربایجان صورت گرفت از خدمات اصغر خوش فهم مدیرعامل سابق شرکت تقدیر و رضا رضوانی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت منصوب شد.

در این آیین خوش فهم با ارائه گزارشی از فعالیت های خود ابراز داشت: شرکت سایپای آذربایجان با ادغام دو شرکت صانع و صنایع نساجی ایران در تاریخ ۱۷ مهر ماه سال جاری تاسیس و وظیفه تولید محصولات مگاموتور در بخش نیرو محرکه را بر عهده گرفت.

رضوانی مدیرعامل سایپا آذربایجان شد

رضوانی نیز در آیین معارفه خود با تشکر از زحمات مهندس خوش فهم ابراز امیدواری کرد تا بتواند در این سمت چشم اندازهای سایپا و مگاموتور را جامه عمل بپوشاند.

خوش فهم ۱۷ ماه مدیریت شرکت سایپای آذربایجان را برعهده داشته و امروز مدیریت این شرکت بر عهده رضا رضوانی قرار گرفت. رضوانی پیش از این مسؤولیت روابط عمومی و تبلیغات لشگر عاشورا همچنین فرماندهی بسیج کارگری استان را بر عهده داشته است.

 سرپرست جدید معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی معرفی شد

به گزارش اعتدال پرس انتصاب معاون جدید اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از دیگر تغییرات مهم استان در هفته گذشته بود.

در آئین معرفی  سرپرست جدید معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، از خدمات سرهنگ پاسدار امیر عباس زاده معاون اجتماعی سابق  فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی تقدیر و سرهنگ  علی اسمعیل پور به عنوان سرپرست معاونت اجتماعی استان معرفی شد.

با انتصاب ۸ مشاور جدید؛ حلقه مشاوران استاندارآذربایجان شرقی دو رقمی شد

استاندارآذربایجان شرقی هفته قبل، طی احکام جداگانه تعدادی از مشاوران جدید خود را منصوب کرد.

به گزارش اعتدال پرس، دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی با صدور احکامی ۸ مشاور جدید به مشاوران خود اضافه نمود تا حلقه مشاوران خود را که بیشترآنها که از همرزمان خود در دوران دفاع مقدس میباشند را تکمیل نماید .

eda20دکتر جبارزاده ” سرداراحمدجهانسری ” فرمانده اسبق توپخانه ۴۰ رسالت و پیشکسوت دوران دفاع مقدس را به عنوان نماینده استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران منصوب کرد تا رشید صالحپور یکی دیگر از اصولگرایان تندرو و اتوبوسی استانداری از سمت خود برکنار شود.

 

استاندار آذربایجان شرقی همنچنین” سردار مصطفی مولوی ”  قائم مقام ستاد روحانی و لیدر شاخه دوم ستادهای روحانی در استان  را  به عنوان مشاور استاندار منصوب کرد.

 

” دکتر کریم عابدی”  معاون سیاسی امنیتی استاندارآذربایجانشرقی در دولت اصلاحات هم از سوی جبارزاده  به عنوان مشاور جدید استاندار منصوب شد.

 

استاندار آذربایجان شرقی  طی حکم دیگری ” مهندس اکبر تقی زاده  اصل ” رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان  را به عنوان دیگر مشاور خود معرفی کرد.

 

این گزارش حاکی است، از سوی دکتر جبارزاده استاندار اذربایجان شرقی،“حسن استوار آذر” رییس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی به عنوان مشاور و رابط استاندار با سرداران دفاع مقدس منصوب شد.

 

DSC055732

در ادامه انتصاب مشاورین جدید استاندار آذربایجان شرقی، علیرضا حبیبی اصل خویی را به عنوان مشاور استاندار تعیین و معرفی شد.

 

دکتر جبارزاده همچنین، “غلامعلی ولیخانلو”  رییس اسبق بازرسی وزارت مسکن و شهرسازی و ” سید حمید میری اقدم “  را به عنوان مشاورناظراستاندار انتخاب کرد .

تغییرات جدید پاشایی در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

طی هفته گذشته  معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و رئیس ناحیه ۳ آموزش و پرورش تبریز منصوب شد.

به گزارش  اعتدال پرس، مدیر کل آموزش و پرورش استان با حکمی طالب پرهیزکار را به عنوان معاون پرورشی اداره کل منصوب کرد.

طالب پرهیزکار متولد ۱۳۴۳ هشترود و جانباز و برادر شهید  است. پرهیزکار فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی و درجه طلبگی تا سطح لمعتین است.

پرهیزکار، ۱۵ سال به عنوان معاون پرورشی و رئیس منطقه در مناطق ناحیه ۴ تبریز، هشترود و صوفیان در خدمت فرهنگیان و دانش آموزان بوده و در سال های اخیر نیز به عنوان دبیر دبیرستان های تبریز مشغول تدریس و تعلیم بود.

پرهیزکار از مدیران اصلاح طلب وریشه دار و از اعضای شورای مرکزی کمیته فرهنگیان ستاد دکتر روحانی در استان آذربایجانشرقی بوده که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نقش بسیار تعیین کننده در هماهنگی و برنامه ریزی فرهنگیان استان را داشتند .

اولین تغییر در نواحی ۵ گانه آموزش و پرورش تبریز؛ رئیس ناحیه ۳ تبریز منصوب شد

با ابلاغ حکمی از سوی مدیر کل آموزش و پرورش استان ، احمد رضالو بعنوان مدیر جدید آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز معرفی و از زحمات و تلاشهای خلیل اولاد عبدالهی قدردانی شد.

رضا لو متولد ۱۳۴۳ در شهرستان مرند ؛ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی الهیات ،عضو هسته مرکزی ستاد فرهنگیان دکتر روحانی در استان میباشد . 

سوابق اجرایی و مدیریتی  رییس جدید آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز؛ معاون پرورشی مراکز تربیت معلم

شهردار گرمی- معاون مالی واداری تربیت معلم شهید رجایی تبریز- کارشناس مسول تربیت معلم و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش پرورش استان – معاون مالی واداری  تربیت معلم علامه امینی – مدیر آموزش و پرورش شهرستان جلفا – مدیر آموزش و پرورش شهرستان شبستر- مدیر دبیرستان تیزهوشان شماره یک تبریز- مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند می باشد.

ادامه تغییرات گسترده دکتر صومی؛ معرفی سرپرست جدید بیمارستان شهدا در پی استعفای رئیس قبلی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در حالی بیست و سومین تغییر خود در بدنه مدیریتی حوزه بهداشت و درمان استان را انجام داد، که تغییر و تحول چندانی در پی این تغییرات محسوس نبوده و به نظر می رسد این تغییرات نیز نخواهد توانست حوزه نابسمان بهداشت و درمان استان را ساماندهی و بهبود بخشد.

به گزارش اعتدال پرس، مراسم معارفه دکتر پورآقائی به عنوان سرپرست مرکزآموزشی درمانی شهدا و پاشایی فر، مدیر مرکزآموزشی درمانی شهدا، با حضور دکترصومی رییس دانشگاه، اساتید و کارکنان مرکز برگزار شد.

درپی استعفای دکترجعفرگنج پورثالث، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز دکتر محبوب پورآقایی را تا تعیین ریاست جدید مرکز به عنوان سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهدا تبریز منصوب کرد.

گفتنی است: دراین مراسم دکتر صومی از زحمات دکترگنج پور ودکترمرادی با اهدا لوح سپاس تشکر نمود و ابلاغ سرپرستی و مدیریت مرکزآموزشی درمانی را به دکترپورآقایی و پاشایی فر اعطا کرد.

وزیر علوم‌ بالاخره سرپرست جدید دانشگاه بناب را منصوب کرد

وزیر علوم‌، کریم عباسیان رئیس اسبق دانشکده فنی مهندسی بناب را به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه بناب منصوب کرد.

به گزارش اعتدال پرس، هفته گذشته همچنین خبر رسید، رضا فرجی دانا وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری  طی حکمی کریم عباسیان  را به عنوان سرپرست جدید دانشگاه بناب منصوب کرد.

براساس این گزارش مراسم تودیع دکتر حقیقت دوست و معارفه دکتر عباسیان بعد از تعطیلات عید نوروز با حضور معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بناب برگزار خواهد شد.

سوابق مدیریتی و اجرایی : معاونت و ریاست دانشکده فنی و مهندسی بناب، دانشگاه تبریز در سالهای ۸۲-۸۴

لازم به ذکر است که دکتر عباسیان ازمدیران جوان و توانمند دانشگاهی استان  با گرایش اصلاح طلب  وازاعضای ارشد ستاد دکتر روحانی در شهرستان بناب بوده و هم اکنون نیز به عنوان عضو هیت علمی در دانشکده مهندسی فن آوری نوین دانشگاه تبریز مشغول تدریس و تحقیق میباشند . 

مشکلات تکراری موسسات مالی اعتباری/ تجمع سپرده گذاران موسسه شفا مهر در مقابل شعبه تبریز

سپرده گذاران موسسه مالی اعتباری شفامهر در مقابل دفتر این موسسه در خیابان راه آهن تبریز تجمع کردند.

به گزارش اعتدال پرس، هفته گذشته جمعی از سپرده گذاران موسسه مالی اعتباری شفامهر در اعتراض به عدم توجه مسئولین به حل مشکلات این موسسه و عودت سپرده های خود  در مقابل ساختمان موسسه شفا مهر در نصف راه تبریز تمجع کرده و خواستار رسیدگی مسئولان ارشد استانی به مشکلات خود شدند.

این گزارش حاکیست، علی رغم تجمع آرام و صرفا اعتراضی مردم مال باخته، بواسطه تصمیم برخی از تجمع کنندگان از ساعتی پیش یک مسیر خیابان راه اهن در محدوده نصف راه مسدود کرده بودند که با حضور یکی از مسئولان ارشد این موسسه مردم به داخل شعبه هدایت شدند.

گفتنی است تکلیف این موسسه از ماهها پیش بواسطه عدم توانایی در پرداخت وام سپرده گذاران و حتی بازپرداخت سپرده های خود مردم  مشخص نیست و در مقاطع مختلف خبرهایی مبنی بر ادغام این موسسه با بانک رسالت و موسسه مالی اعتباری افضل توس منتشر شده، اما هر بار بنابه دلایل نامشخصی این موضوع محقق نشده است.

آخرین اظهارات مسئولین این موسسه حکایت از ادغام آن با صندوق مهر رضا دارد.

دادستان تبریز مطرح کرد: موسسه مالی مشکل دار در تبریز وجود ندارد/ مدیران صندوق جوانان خیر تخلفات شخصی دارند 

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: با اشاره به اینکه اولویت دادستانی در سال جاری ساماندهی صندوقهای قرض الحسنه و موسسات اعتباری و مالی ای است که با مشکلاتی روبرو بودند، افزود: در حال حاضر موسسه مالی مشکل دار در تبریز وجود ندارد.

موسی خلیل اللهی تصریح کرد: در سال ۹۲ صندوقهایی با مشکل و بحران مواجه بودند که این بحران می توانست وارد جامعه شده و موجب از بین رفتن دارایی مردم شود؛ با این رویکرد برای ساماندهی این موسسات تلاش کردیم و به شکل موفقی، ادغام با صندوقهای معتبر دیگر و دارای مجوز بانک مرکزی انجام شد.

وی ادامه داد: به جز یک مورد «صندوق شفامهر» که  مراحل کارشناسی انجام شده، در مرحله توافقات اولیه برای ادغام است و طی هفته جاری با مجموعه دیگر زیر نظر بانک مرکزی ادغام می شود.

ادغام صندوق ها در حیطه وظایف دادستانی نیست

خلیل اللهی در پاسخ به این سوال که، چرا این صندوق جوانان خیر منحل شد در حالیکه شبهاتی مطرح شد که ساخت و پاختی با بانک مرکزی انجام شده و دادستانی در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته و نتوانست کاری انجام دهد، پاسخ داد: به موجب قانون هرگونه فعالیت پولی و مالی از جمله ادغام موسسات مالی تحت نظارت و ساماندهی بانک مرکزی است؛ در مورد صندوقی که تا این حد سپرده گذاری داشت باید از ازدحام و پایمال شدن سرمایه مردم و از بین رفتن حقوق سپرده گذاران پیشگیری می کردیم.

وی با تاکید بر اینکه، دغدغه اصلی ما حفظ حقوق و وجوه مردم است، گفت: ادغام صندوقها در حیطه وظایف دادستانی نیست، هرگونه فعالیت پولی و مالی، بانکی طبق ماده ۹۶ قانون توسعه برنامه پنجم تحت نظارت و کنترل بانک مرکزی است. وظیفه ما فقط پیشگیری از بروز بحران در جامعه است؛ رسیدگی به تخلفات وظیفه ما بود و ادغام هیچ ربطی به حکم قضایی ندارد.

موسی خلیل اللهی خاطرنشان کرد: زمان ادغام این صندوق دادستان خود برای جلوگیری از بروز بحران حضور داشت، کیفر خواست از طریق دادسرا صادر شده، دادگاه قضایی در حال رسیدگی به پرونده است اما از ذکر اتهام معذورم.

مدیران صندوق جوانان خیر تخلفات شخصی دارند

این مقام قضایی همچنین با اشاره به افرادی که در ارتباط با این پرونده دستگیر شده اند،  در رابطه با دلیل دستگیری و جرایم مدیران صندوق جوانان خیر اظهار داشت: مدیرانی که الان بازداشت شده اند تخلفات شخصی دارند ولی چون فعلا رای دادگاه در مورد آنها صادر نشده نمی توانم بگویم دلیل این بازداشت ها چه بوده است.

وی در پاسخ به اینکه جرم افراد دستگیر شده در ارتباط با این پرونده چه بوده است، گفت: کیفرخواست این افراد صادر شده و دادگاه جرایم در حال رسیدگی است ولی از ذکر دقیق جزئیات این موضوع معذورم.

دو پرونده نمایشگاه بین المللی در مرحله دیوان است

این مقام قضایی، در تشریح پرونده نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: این نمایشگاه ۲ پرونده داشت، یکی از آنها برای روابط مالی در ارتباط با زمین در شعبه دیوان عالی کشوری شاکی خصوصی داشت، دیگری در مرحله دیوان است، در یکی از شعب دیوان اداری طی می شود که حکم محکومیت به حبس طی شده، ۵۰ هکتار زمین وی نیز با نمایندگی منابع طبیعی به نام دولت مصادره شده است.

از بازداشت های روز زبان مادری در تبریز اطلاعی ندارم

دادستان عمومی و انقلاب تبریز در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با بازداشت شدگان روز زبان مادری گفت: از بازداشتهای روز زبان مادری در تبریز اطلاعی ندارم.

موسی خلیل اللهی در رابطه با تجمع ماموران پلیس در میادین و چهارراه ها طی هفته های گذشته و حاکم شدن فضایی امنیتی بر شهر گفت: ایستادن ماموران در میاین شهر تحت عنوان طرح مهار، طی هفته های گذشته اجرا شد.

وی در ادامه در تشریح جریان تیراندازی در منطقه جلالیه تبریز نیز اظهار داشت: تیراندازی برای پروسه مواد مخدر و کشف ۲۰۰ کیلوگرم شیشه در منطقه جلالیه برای دستگیری مجرمان به سمت چرخ خودرو انجام شده بود.

تخریب پارک نظامی ظلم به اهالی محل بود

خلیل اللهی در رابطه با پرونده تخریب پارک نظامی ولیعصر گفت: حوالی پارک نظامی منطقه ای مسکونی با تراکم بالای آپارتمانی است و این پارک تنها فضای سبز قابل دسترسی اهالی بود، چون عقیده دارم در این مسله به مردم ظلم شده است شخصا به نمایندگی از مردم منطقه پرونده را دنبال می کنم.

خلیل اللهی خاطر نشان کرد: محل حفاری شده پر شده و برای درختکاری آماده می شود.

 

انتهای خبر