حمایت وزارت امور خارجه از رونق سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ارس

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه گفت: این وزارتخانه با توسعه روابط سیاسی از رونق سرمایه گذاری خارجی و فعالیت های اقتصادی در منطقه آزاد ارس حمایت می کند. به گزارش اعتدال پرس، ابراهیم رحیم پور در نشستی با مدیران این منطقه در جلفا، فعالیت های اقتصادی انجام شده در ارس را نشانگر ظرفیت […]

image_pdfimage_print

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه گفت: این وزارتخانه با توسعه روابط سیاسی از رونق سرمایه گذاری خارجی و فعالیت های اقتصادی در منطقه آزاد ارس حمایت می کند.

به گزارش اعتدال پرس، ابراهیم رحیم پور در نشستی با مدیران این منطقه در جلفا، فعالیت های اقتصادی انجام شده در ارس را نشانگر ظرفیت های منطقه دانست و افزود: باید تلاش بیشتری برای توسعه فعالیت های اقتصادی در مرزها انجام شود.

وی همچنین از سفر رییس جمهوری آذربایجان به تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توسعه روابط اقتصادی تهران – باکو با اجرای طرح های مشترک در منطقه آزاد ارس در دستور کار است.

رحیم پور اظهارکرد: فضای مثبت پیش روی ایران در ارتباط با منطقه و جهان، این فرصت را در اختیار منطقه آزاد ارس قرار می دهد که با وجود توانمندی ها از این تحولات بهره های کافی را ببرد.


وی گفت: ارس منطقه مستعدی برای رونق اقتصادی است و در شرایط کنونی که ایران اجازه ورود به اتباع نخجوان را بدون روادید داده است، منافع خوبی عاید مردم و منطقه می شود.
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان ترکیه و جمهوری آذربایجان خود اظهارامیدواری کرد: قسمت هایی از تعهدات این دیدار سه جانبه در سال جاری میلادی عملیاتی شود.
با حضور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه، سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس مسایل و مشکلات مرزی و مباحث اقتصادی و سرمایه گذاری در این منطقه آزاد بررسی شد.

ارس ظرفیت بهره‌مندی از فرصت‌های جدید ارتباطی ایران با دنیا را دارد

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه گفت: ارس به عنوان منطقه آزادی که کارهای توسعه‌یی در آن شروع شده و فعالیت‌های تجاری خوبی انجام شده است، فضای کافی برای بهره‌مندی از فرصت‌های جدید ارتباطی ایران با دنیا را دارد.

این گزارش حاکی است،  ابراهیم رحیم‌پور در حاشیه بازدید از پل مرزی جلفا در مرز نخجوان گفت: باید تلاش بیش‌تری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در مرزها انجام دهیم و وزارت خارجه با تفاهم‌نامه‌های سیاسی برای رونق سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در منطقه آزاد ارس حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: فعالیت‌های اقتصادی انجام شده در ارس نشان از ظرفیت‌های این منطقه برای توسعه دارد و در دیدار پیش‌رو با رییس جمهوری آذربایجان، پیشنهادهای لازم برای ارتباط اقتصادی بیش‌تر و سرمایه‌گذاری‌های مشترک را ارایه خواهیم کرد.

او ادامه داد: خوشبختانه فضای مثبت پیش روی ایران در ارتباط با منطقه و جهان، این فرصت را در اختیار منطقه آزاد ارس قرار می‌دهد که با وجود توانمندی‌ها از تحولات بهره‌های کافی را کسب کند.

وی تاکید کرد: ارس منطقه مستعدی برای رونق اقتصادی است و باید با کمک و مساعدت وزارت خارجه و بقیه نهادها تلاش کنیم ارس به جایگاه و شان بالاتری دست پیدا کند.

رحیم پور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برنامه‌های دولت و وزارت خارجه برای رفع مشکل دریافت ویزای جمهوری خودمختار نخجوان گفت: این مساله سابقه طولانی دارد، اما در شرایط کنونی که ایران اجازه ورود به اتباع نخجوانی را بدون ویزا داده است منافع خوبی عاید مردم و منطقه می‌شود.

وی تصریح کرد: به‌زودی رییس جمهوری آذربایجان به ایران سفر می‌کند و در مذاکراتی که خواهیم داشت مسائل مربوط به مرزها و مشکلات موجود را برای توافق دوسویه مطرح خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با وزیران خارجه کشورهای ترکیه و آذربایجان گفت: برای گسترش روابط با این کشورها برنامه‌ها و مذاکرات لازم در حال انجام بوده و دیدار اخیر در شهر وان کشور ترکیه رضایت بخش است.

رحیم‌پور اضافه کرد: تعهدات و قرارهایی در این دیدار سه جانبه انجام شد که امیدواریم در سال جاری میلادی قسمت‌هایی از آن عملی شود.

بر اساس این گزارش در جلسه‌ای با حضور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه و سرکنسول ایران در نخجوان، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس مسائل و مشکلات مرزی و مباحث اقتصادی و سرمایه گذاری در این منطقه آزاد را تشریح کرد.

انتهای خبر