شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده ایرانی تایید شد/ آشنایی با مرزبان ایرانی به شهادت رسیده +عکس

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی را تایید کرد. ˈجمشید دانایی فرˈ تنها درجه دار از میان پنج مرزبان ربوده شده به شهادت رسیده است. به گزارش اعتدال پرس، مسئولان سیاسی سیستان و بلوچستان و قائم مقام وزیر کشور، خبر شهادت یکی […]

image_pdfimage_print

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی را تایید کرد. ˈجمشید دانایی فرˈ تنها درجه دار از میان پنج مرزبان ربوده شده به شهادت رسیده است.

به گزارش اعتدال پرس، مسئولان سیاسی سیستان و بلوچستان و قائم مقام وزیر کشور، خبر شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی را تایید کردند و خواستار پاسخگویی دولت پاکستان در قبال وقوع چنین حوادثی در خاک این کشور شد.

به گزارش تابناک، علی اصغر میرشکاری در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته است: بر اساس تحقیقات به عمل آمده خبر شهادت یکی از پنج مرزبان ایرانی تایید شده است. جمشید دانایی فر تنها درجه دار از میان پنج مرزبان ربوده شده به شهادت رسیده است.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با ‌تسنیم با اشاره به اینکه تائید شهادت جمشید دانایی‌فر براساس منابع مورد وثوق بوده است، اظهار کرد: تلاش ما در این مدت بر این بود که بتوانیم با کمک نیرو‌های بومی از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنیم و بتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم. چنین اتفاقی اثرات سویی در افکار عمومی دارد  و  همچنین بی پاسخ نخواهد ماند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سرنوشت چهار سرباز دیگری که در دست جنبش جیش العدل هستند تصریح کرد: این شرارت‌ها به استان سیستان و بلوچستان صدمه زده و منافع مردم استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر خود قرار‌ می دهد. منافع مردم استان سیستان و بلوچستان برای ما مهم تلقی می شود و تمام تلاش خود را برای این موضوع به‌ کار بسته‌ایم.

یعقوب جدگال در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار کرد: متاسفانه گروهک دست‌نشانده و منفور موسوم به جیش‌العدل یک تن از ۵ مرزبان ربوده شده را به شهادت رساند که با تسلیت خود در حوزه انتخابیه از دولت پاکستان می‌خواهیم نسبت به آزادی ۴ مرزبان گروگان در بند تلاش موثرتری را از خود نشان دهد.

وی افزود: براساس معاهده‌های بین‌المللی دولت پاکستان موظف به تامین امنیت جانی مرزبانان ربوده شده است و سفر اخیر مقامات پاکستان نیز به کشور جمهوری اسلامی ایران با همین هدف انجام گرفت که متاسفانه تا این لحظه اقدام موثری انجام نگرفته است.

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: گروهک‌های فریب خورده بدانند با شهید کردن مرزبانان تنها موج نفرت مردم را نسبت به خود بیشتر کرده و عزم و اراده مردمی و دولتمردان را برای ریشه‌کن کردن باقیمانده‌های آنان افزونتر خواهد کرد. از دستگاه دیپلماسی کشور به‌ویژه وزارت امور خارجه انتظار می‌رود به طور فعال‌تری نسبت به آزادی ۴ مرزبان دربند با مقامات پاکستانی عمل کند.

حسینعی امیری قائم مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: منابع محلی تأیید کرده‌اند که خبر شهادت یکی از مرزبانان ایرانی به گروگان گرفته شده در این کشور صحت دارد.

تا پیش از این منابع رسمی و مقامات وزارت کشور صحت این خبر را تأیید نکرده و اعلام کرده بودند که خبرهای منتشره شده از کشته شدن یکی از مرزبانان کشورمان توسط جیش‌العدل، قابل تائید نیست.

گروهک تروریستی رباینده پنج مرزبان ایرانی از منطقه مرزی جکیگور در جنوب سیستان و بلوچستان یکشنبه شب ادعا کرده بود که یکی از مرزبانان به نام جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده است. گروهک تروریستی تهدید کرده چنانچه مسوولان ایرانی به درخواست آنها عمل نکنند ۱۰ روز بعد یکی دیگر از گروگان ها را به شهادت می رسانند.

این گروهک در حساب کاربری توئیتر خود هشدار داده است:  ˈاگر تا ۱۰ روز دیگر از این تاریخ به درخواست سازمان (گروهک تروریستی) مبنی بر آزادی زندانیان اهل سنت اقدام نکند، یک تن دیگر از پاسداران رژیم به دارآویخته خواهد گشت. بنابراین این ده روز پایان فرصت و چانه زنی است .ˈ

خبرگزاری دولت گزارش داد، شایعه است گروهک تروریستی یک میلیارد تومان پول نقد به ازای آزادی مرزبانان ربوده شده درخواست کرده است. اعضای گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل ۱۷ بهمن ماه گذشته پنج مرزبان ایرانی را در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربودند.

این گروهک فیلمی از نحوه ربودن مرزبانان منتشر کرده بود که منابع مسوول با دلیل مستند اعلام کردند که این فیلم ساختگی و جعلی است زیرا در این فیلم زمان ربایش غروب است در حالی که بنا به اظهار مسوولان مربوطه مرزبانان یادشده تا ساعت ۱۱و نیم شب (۲۳٫۳۰) با پایگاه اصلی خود تماس داشتند و احتمالا نیمه شب ربوده شده اند.

ˈموسی دانایی فرˈ برادر کوچکتر مرزبان جمشید دانایی فر گفت: جمشید دانایی فر متولد ۱۳۶۶ محمد آباد سیستان و دارای مدرک دیپلم است که از سه سال پیش در مرزبانی مشغول به خدمت شده است. جمشید دوسال پیش ازدواج کرده و نخستین فرزندش ۱۰ روزه است و هنوز پدر و فرزند، یکدیگر را ندیده اند.

آشنایی با گروهبان شهید

جمشید دانایی‌فر اهل سیستان بود و امسال بیست و پنجمین بهار عمر خود را بدون خانواده در نا کجا آباد سپری کرد. او فرزند ششم یک خانواده ۱۱ نفره از طبقه متوسط بود که سه خواهر و ۴ برادر داشت و سانحه تصادف سایه مادرش را سه سال بود که از سر او برداشته بود.

جمشید دانایی‌فر اهل سیستان بود و امسال بیست و پنجمین بهار عمر خود را بدون خانواده در نا کجا آباد سپری کرد. او فرزند ششم یک خانواده ۱۱ نفره از طبقه متوسط بود که سه خواهر و ۴ برادر داشت و سانحه تصادف سایه مادرش را سه سال بود که از سر او برداشته بود.
پدرش یک سالی می شود که بازنشسته شده اما بر اثر ناراحتی های روحی، مریض احوال است و خبر ربوده شدن جمشید مریضی وی را تشدید کرده.
جمشید مدت دو سال سربازی‌اش را درکرمانشاه گذراند و بعد از دوران سربازی به استخدام نیروی انتظامی در آمد و برای آموزش به چالوس رفت. حدود یک سال در چالوس دوره‌هایی را گذراند و طبق گفته خانواده اش با قبول شدن در دوره‌ها با او قرارداد ۵ ساله بستند و به عنوان گروهبان دوم در مرز مشغول به خدمت شد و پس از سه سال به مرزهای سیستان و بلوچستان آمد.
از مرزبانی او در سیستان و بلوچستان دو ماه می گذشت که توسط گروهک تروریستی جیش الظلم به همراه ۴ سرباز دیگر ربوده شد.
هنوز یک ماه از ربوده شدن جمشید نگذشته بود که فرزندش به دنیا آمد و همسرش برای او نام انتخاب نکرد تا جمشید بازگردد و او نام پسرش را برگزیند.

انتهای خبر