آخرین خبرها از زلزله امروز ورزقان

زلزله 4.1 ریشتری ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. به گزارش اعتدال پرس، زلزله‌ای به قدرت 4.1 ریشتر ساعت 21: 15 دقیقه به عمق 6 کیلومتر، ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. موقعیت این زمین لرزه 38.38 شمالی و 46.83 شرقی اعلام شده است. این زمین لرزه در 21 کیلومتری ورزقان، 23 کیلومتری […]

image_pdfimage_print

زلزله 4.1 ریشتری ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

به گزارش اعتدال پرس، زلزله‌ای به قدرت 4.1 ریشتر ساعت 21: 15 دقیقه به عمق 6 کیلومتر، ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. موقعیت این زمین لرزه 38.38 شمالی و 46.83 شرقی اعلام شده است.

این زمین لرزه در 21 کیلومتری ورزقان، 23 کیلومتری اهر و 29 کیلومتری هریس رخ داده است.

خلیل ساعی، دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان شرقی گفت: نیروهای امدادی به منطقه اعزام شده‌اند اما تاکنون از خسارات احتمالی گزارشی نشده است.

فرماندار شهرستان ورزقان گفت: خوشبختانه زلزله 4.1 ریشتری بعد از ظهر امروز در این شهرستان خسارتی نداشته است.

علی وفادار امروز در گفت و گویی افزود: ستاد بحران در این شهرستان از نخستین دقایق وقوع زلزله تشکیل و گزارشات لازم از دهیاری های شهرستان جمع آوری شد که خوشبختانه هیچگونه خسارتی نداشته است.

زلزله 21 مرداد سال گذشته در منطقه ارسباران آذربایجان‌شرقی 11 شهرستان به مساحت 5 هزار و 500 کیلومتر تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند که شهر ورزقان و 91 روستای آن با بیشترین خسارت روبه‌رو شدند به طوریکه نزدیک به یک هزار و 500 واحد مسکونی در خود شهر ورزقان دچار آسیب شدند .

در این زمین‌لرزه 264 نفر از هموطنانمان در شهرستان‌های ورزقان، اهر و هریس جان خود را از دست دادند.

بعد از این زمین لرزه ورزقان بیش از 4 هزار پس لرزه در این شهرستان رخ داده است.

انتهای خبر