” آقای گزارشگر ” ایران، از تبریز انتخاب شد + عکس

در مسابقه انتخاب برترین گزارشگر فوتبال تلویزیون، شرکت کننده تبریزی با ارائه گزارش های عالی و اطلاعات دقیق فوتبالی رتبه اول این رقابتهای جذاب و پرهیجان را کسب و به عنوان آقای گزارشگر شناخته شد. به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، برنامه پربیننده ” آقای گزارشگر” که  در ایام عید نوروز از شبکه سوم تلویزیون پخش می شد در […]

image_pdfimage_print

در مسابقه انتخاب برترین گزارشگر فوتبال تلویزیون، شرکت کننده تبریزی با ارائه گزارش های عالی و اطلاعات دقیق فوتبالی رتبه اول این رقابتهای جذاب و پرهیجان را کسب و به عنوان آقای گزارشگر شناخته شد.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، برنامه پربیننده ” آقای گزارشگر” که  در ایام عید نوروز از شبکه سوم تلویزیون پخش می شد در مسابقه فینال شاهد رقابت دو تبریزی در جمع 4 نفر راه یافته به این مرحله بود که در پایان این مسابقات ، پیمان احمدی مومنی با برتری محسوس نسبت به دیگر رقبای خود توانست به عنوان برترین گزارشگر انتخاب و معرفی شد.

گزارشگر

پیمان احمدی مومنی در پایان برنامه قبل از معرفی آقای گزارشگر گفت: امیدوارم نماینده خوبی برای شهرم تبریز بوده باشم.

مهرداد خمیرگیر دیگر جوان تبریزی حاضر در فینال و از گزارشگران پرتابل برنامه های اجتماعی شبکه استانی سهند، نیز رتبه سوم این مسابقه را بدست آورد.

در مسابقه ورزشی آقای گزارشگر که جهت ارزیابی توانایی علاقه مندان در حوزه گزارشگری فوتبال از شبکه سه سیما  تهیه و پخش شد 20 هزار نفر ثبت نام کرده بودند که بعد از تست های اولیه، 147 برگزیده مرحله اول ، 102 فرد را گزینش کرده و این افراد در گروه های 6 نفری به مرحله دوم مسابقه گزارشگری راه  یافتند که در 17 گروه دسته بندی شدند و در مرحله سوم نیز اطلاعات عمومی مشارکت کنندگان در زمینه فوتبال، شناخت آنان از جزئیات این رشته ورزشی و فوتبالیست ها مورد ارزیابی  کارشناسان و گزارشگران باتجربه قرارگرفت.

این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی هنری مهدی محمدی کاری از گروه ورزش شبکه سه سیماست که با هدف شناسایی و کشف استعداد های جوان در حوزه گزارش ورزشی در چند مرحله برگزار شد.

جواد خیابانی، پیمان یوسفی، علیرضا علی فر، محمد سیانکی، محمدرضا احمدی، محمدرضا بالاپور داوران این مرحله از مسابقه در بخش گزارشگری و مجید صالح، امیرحسین پیروانی، هوشنگ نصیرزاده، هادی طباطبایی، اصغر مازیار و… داوران این مرحله از مسابقه در بخش کارشناسی فوتبال بودند.

مهدی محمدی تهیه کننده این مسابقه درباره روند برگزاری مرحله اول این مسابقه بیان داشت:
مرحله نخست مسابقه آقای گزارشگر به مدت شش روز متوالی از 15 مهرماه از ساعت 8.30 صبح شروع  شد و گاهی تا 10 شب هم طول می کشید.

وی درباره نحوه حضور این افراد در مسابقه اعلام داشت: در ابتدا بر اساس سیستم نوبت دهی برای شرکت کنندگان در مسابقه کارت عضویتی صادر می شد و در دو مرحله از آن ها تست می گرفتیم. در مرحله اول آن ها می توانستند یک بازی را به انتخاب خودشان گزارش کنند. اما در مرحله دوم داوران یک بازی را انتخاب کرده و شرکت کنندگان موظف به گزارش مسابقه تعیین شده بودند.

این تهیه کننده درباره ملاک های ارزیابی شرکت کنندگان افزود: شناخت بازیکنان و داشتن دانش ورزشی، برخورداری از صدای خوب و مناسب و … از ملاک هایی بود که داوران در انتخاب شرکت کنندگان در مرحله نخست مد نظر داشتند. همچنین منتقل کردن حس و حال و هیجان بازی به بیننده هم مهمترین معیار ما برای انتخاب افراد بود.

محمدی با اشاره به این که شرکت کنندگانی از تمامی استان ها در این مسابقه حضور داشتند، ادامه داد: در این مسابقه محدودیتی برای حضور علاقه مندان به گزارشگری ورزشی اعمال نکردیم و تمام 20 هزار نفری که برای شرکت در مسابقه ابراز تمایل کرده بودند می توانستند در مرحله اول حضور داشته باشند.

او ارزیابی خود را از کیفیت گزارش های شرکت کنندگان هم این طور بیان کرد: خوشبختانه شرکت کنندگان در این مرحله بیش از حد انتظار ظاهر شدند و از میان آن ها 120 نفر به مرحله بعد راه یافتند. حتی یک نفر از ایتالیا برای تست دادن آمده بود و به هر دو زبان ایتالیایی و فارسی گزارش کرد. همچنین سطح تحصیلات بسیاری از شرکت کنندگان هم در مقطع فوق لیسانس و دکترا بود.

 

 

انتهای خبر