مدیرکل مالیات استان: سقف معافیت ماهانه کارکنان در سال جدید، ۱۰میلیون شد/ مردم از امسال، ۱% هم “مالیات سلامت” باید بپردازند

میزان معافیت مالیاتی سالانه حقوق کارکنان بخش خصوصی و دولتی بر اساس قانون بودجه برای سال جاری، مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال اعلام شد. به گزارش اعتدال پرس،  مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب افزود: بنا به لایحه بودجه سال ۹۳ حقوق ماهانه تا سقف یک میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است و […]

image_pdfimage_print

میزان معافیت مالیاتی سالانه حقوق کارکنان بخش خصوصی و دولتی بر اساس قانون بودجه برای سال جاری، مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال اعلام شد.

به گزارش اعتدال پرس،  مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب افزود: بنا به لایحه بودجه سال ۹۳ حقوق ماهانه تا سقف یک میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است و این معافیت برای کارمندان و کارگران یکسان است.

رسول رسولی افزود: درآمد حقوق اشخاص مازاد بر سقف مذکور تا هفت برابر معافیت مذکور به نرخ ۱۰ درصد مشمول مالیات خواهد بود و مازاد بر مبلغ فوق نیز به میزان ۲۰ درصد مشمول کسر مالیات خواهد شد.

رسولی در ادامه به نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده از اول سال جاری اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون برنامه ۵ ساله پنجم، هر ساله یک درصد مالیات به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود که از اول سال ۱۳۹۳، یک درصد دیگر نیز به عنوان “مالیات سلامت” به این نرخ افزوده گردید.

وی افزود: بدین ترتیب نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای سال ۱۳۹۳، به میزان ۸ درصد خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی خاطر نشان کرد: به علت تقارن مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سه ماهه زمستان ۱۳۹۲ با ایام تعطیلات نوروز، این مهلت تا پایان فروردین ماه تمدید گردید.

رسولی گفت: از مودیان محترم  تقاضا داریم تسلیم اظهارنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند و در مهلت مقرر نسبت به تسلیم آن اقدام نمایند.

انتهای خبر