انتظار ظهور امام زمان(عج) باید در تمامی ابعاد زندگی جاری شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار ظهور امام زمان(عج) باید در تمامی ابعاد زندگی ما جاری شود و نمی تواند تنها یک بعد را بر عهده بگیرد زیرا انسان باید تمامی ابعادش را از زندگی اهل بیت و امام زمان(عج) الگو بگیرد. به گزارش اعتدال پرس، آیت الله ممدوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، […]

image_pdfimage_print

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار ظهور امام زمان(عج) باید در تمامی ابعاد زندگی ما جاری شود و نمی تواند تنها یک بعد را بر عهده بگیرد زیرا انسان باید تمامی ابعادش را از زندگی اهل بیت و امام زمان(عج) الگو بگیرد.

به گزارش اعتدال پرس، آیت الله ممدوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فلسفه انتظار اظهار کرد: انتظار واقعی وقتی است که با ساختار وجودی حضرت رابطه داشته باشیم و سعی کنیم خود را شبیه ایشان کنیم و این شبیه سازی باید در تمامی ابعاد شکل بگیرد.

آیت الله ممدوحی

وی با اشاره به اینکه این موضوع از ویژگی های اصلی شیعه و منتظر واقعی است تصریح کرد: باید شیعه واقعی باشیم نه اینکه در گفتار به ابراز دوستی و مهر به ایشان بپردازیم و برای ظهورشان دعا کنیم ولی درعمل مشخص نباشد ما محب ایشان هستیم بلکه باید گفتارمان با رفتارمان مطابقت داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: ارتباط با ساختار وجودی حضرت صاحب الامر (عج) به گونه‌ای است که کاملا محدود در ارتباط ایشان باشیم و با تمام وجود برای ظهور ایشان تلاش کنیم و این میسر نیست مگر اینکه‌‌ همان طوری رفتار کنیم که ایشان می‌خواهد و در واقع سرتاپای وجودمان در ایشان حل شود.

وی افزود: متاسفانه امروز دنیا زدگی ما را از ارتباط شکلی و ساختاری و روحی با ایشان بازداشته است و تنها به دنیا و ظواهر آن می‌پردازیم به‌جای آنکه در فکر رضایت حضرت(عج) و پرداختن به ایشان باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: منتظر واقعی کسی است که شاکله وجودش امام زمانی باشد یعنی هر کسی که ایشان را می‌بیند با تمام وجود حس کند وی منتظر واقعیست و این نشاط انتظار را از وی دریابد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید امام زمانی حرف بزنیم و امام زمانی زندگی کنیم تصریح کرد: انتظار ظهور امام زمان(عج) باید در تمامی ابعاد زندگی ما جاری شود و نمی تواند تنها یک بعد را بر عهده بگیرد زیرا انسان باید تمامی ابعادش را از زندگی اهل بیت و امام زمان(عج) الگو بگیرد.

انتهای خبر