بررسی وضعیت آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای مازاد آموزش و پرورش در مجلس

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه کمیته آموزش و پرورش مجلس اظهار داشت: در این جلسه مجددا مباحث مربوط به فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا اعتبار 20 میلیارد تومانی که توسط مجلس به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی اختصاص یافته، محقق شود. وی […]

image_pdfimage_print

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه کمیته آموزش و پرورش مجلس اظهار داشت: در این جلسه مجددا مباحث مربوط به فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا اعتبار 20 میلیارد تومانی که توسط مجلس به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی اختصاص یافته، محقق شود.

وی درخصوص ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: در این جلسه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش حضور داشت که در رابطه با نیروهای مازاد در آموزش و پرورش به صورت کلی صحبت شد و مقرر شد تا مباحث به صورت جزئی‌تر در جلسه بعد بررسی شود.

کوچکی نژاد افزود:‌سوال اعضای کمیته آموزش و پرورش مجلس این است که قانونی که به آموزش و پرورش دو سال فرصت داده تا نیروهای خرید خدمات آموزشی و مربیان پیش دبستانی را تعیین تکلیف کند رو به اتمام است و این وزارتخانه برای برگزاری آزمون استخدامی چه برنامه‌ای دارد؟ که در جلسه روز گذشته عنوان شد بخشنامه این موضوع صادر شده است و قرار شده تا نیازها برآورد شود و سپس برای این گروه آزمون برگزار شود.

به گزارش تسنیم، مجلس شورای اسلامی در تاریخ 17 مرداد 91 مصوب کرد که از تاریخ تصویب این قانون آموزش و پرورش موظف است حداکثر ظرف دو سال تمام مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را که با آموزش وپرورش همکاری داشته اند، از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد 2 و 3 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش مصوب 15 مهر 1388 و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش در اولویت استخدام قرار دهند.

انتهای خبر