رایزنی های اقتصادی منطقه آزاد ارس با تجار ترکیه/پیشنهاد عرب باغی برای ایجاد دفتر گروه تجاری ترکیه در ارس

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در نشست اقتصادی ایران -ترکیه که با حضورهیاتی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کشور ترکیه درتبریز برگزار شد خواستار راه اندازی دفتر منطقه ای توسیاد؛ گروه تجاری ترکیه در این منطقه شد. به گزارش اعتدال پرس، مهندس محسن خادم عرب باغی طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه آزاد […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در نشست اقتصادی ایران -ترکیه که با حضورهیاتی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کشور ترکیه درتبریز برگزار شد خواستار راه اندازی دفتر منطقه ای توسیاد؛ گروه تجاری ترکیه در این منطقه شد.

به گزارش اعتدال پرس، مهندس محسن خادم عرب باغی طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه آزاد ارس دروازه بازار کشورهای CIS  و ایران می باشد پیشنهاد می شود دفتر منطقه ای توسیاد در این منطقه تاسیس شود.

وی اظهار داشت: همچنین توسیاد میتواند در زمینه معرفی صاحبان صنایع با تکنولوژی های پیشرو و هایتک با منطقه آزاد ارس همکاری مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: منطقه ارس از دیرباز مورد توجه بازرگانان و فعالان اقتصادی ترک بوده و برنامه های ما برای ایجاد خطوط ارتباطی جدید وتوسعه ارتباطات زمینه ساز روابط بهترو بیشترخواهد بود.

وی گفت: هم اکنون موضوع ارتباط ارس با ترکیه از طریق مرز صدرک در حال بررسی و تصمیم گیری است که با اجرای این طرح ارتباط حمل و نقلی منطقه ارس به کشور ترکیه و اروپا متحول خواهد شد.

وی افزود: منطقه آزاد ارس با توجه به توانمندیهای ذاتی و تسهیلات قانونی سرمایه گذاری و حضور فعالان اقتصادی ترک، آمادگی دارد تا میزبان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هیات های ترک و برگزاری نشست ها و همایش های سرمایه گذاری باشد.

مهندس محسن خادم عرب باغی افزود: در این نشست همچنین 85 پروژه مطالعه شده سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی در منطقه آزاد ارس در اختیار سرمایه گذاری میهمان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: موقعیت خاص منطقه آزاد ارس در قرارگیری در مسیر کریدورهای ترانزیتی و نزدیکی به کشور ترکیه و زیرساخت های مناسب ارتباطی با این کشور زمینه حضور و فعالیت سرمایه گذاران ترک را در این منطقه فراهم می کند.

وی افزود: همین مزیت ها باعث شده تا اکنون شاهد حضور پررنگ صنعت گران و سرمایه گذاران کشور ترکیه در این منطقه مهم باشیم.

عرب باغی اظهار داشت: صنایع نساجی، مبلمان خانگی و شهری، محصولات پلی اتیلنی و پوشاک و خدمات گردشگری از جمله زمینه هایی است که در این منطقه مورد استقبال سرمایه گذاران ترک قرار گرفته و روز به روز بر حجم فعالیت سرمایه گذاران در این منطقه افزوده می شود.

گفتنی است نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران ترکیه با حضور فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس و هیات اقتصادی تجاری ترکیه در هتل پارس تبریز برگزار شد.

هیئت بلند پایه اقتصادی از کشور ترکیه مرکب از 25 مقام دولتی و 55 فعال اقتصادی از بخش خصوصی پس از برگزاری نشست‌هایی در تهران وارد تبریز شدند.

سفر یک روزه مسوولان اقتصادی و کارآفرینان ترکیه به تبریز را شورای کار مشترک ایران و ترکیه به عنوان نهاد زیر مجموعه شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه وابسته به اتحادیه اتاق ها و بورس های ترکیه سازماندهی کرده است.

انتهای خبر