عضو فراکسیون رهروان: در تعیین استانداران، وزیر کشور تصمیم گیر نبود/ دخالت معاون اول در تعیین استانداران

حداقل من که از نزدیک هستم می‌دانم که آقای لاریجانی برای معرفی هیچ وزیری پیشقدم نشد، حتی در مورد استانداران هم آقای لاریجانی به شدت اعتراض داشت. پایگاه خبری تحلیلی « پارس» – جواد جهانگیرزاده گفت: در ابتدای دولت برخی از مسوولان دولتی اعلام کردند با نمایندگان مجلس در تعیین استانداران کاملاً هماهنگ هستند. قطعاً این […]

image_pdfimage_print

حداقل من که از نزدیک هستم می‌دانم که آقای لاریجانی برای معرفی هیچ وزیری پیشقدم نشد، حتی در مورد استانداران هم آقای لاریجانی به شدت اعتراض داشت.

پایگاه خبری تحلیلی « پارس» – جواد جهانگیرزاده گفت: در ابتدای دولت برخی از مسوولان دولتی اعلام کردند با نمایندگان مجلس در تعیین استانداران کاملاً هماهنگ هستند. قطعاً این ماجرا از بیخ و بن محقق نشد.

دکتر جواد جهانگیرزاده عضو هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « پارس» افزود: نمایندگان دیدند افرادی که مد نظرشان بود، استاندار نشدند. خب دولت نشان داد توجهی به نظر نمایندگان ندارد و همین امر به تدریج نارضایتی در بین نمایندگان به وجود آورد.

وی اضافه کرد: البته شخص رحمانی فضلی تنها تصمیم گیر نبود مثلاً معاون اول هم در این قضیه تاثیر داشتند به خاطر اینکه این ماهیت دولت است. استانداران علاوه بر اینکه با وزیر کشور کار می کنند با همه وزرا هم کار می کنند.

وی گفت: معاون اول وظیفه اش این است که مدیریت اجرایی صحنه را بر عهده داشته باشد بنابراین نمی توانستند کسانی را به کار بگیرند که با دولت هماهنگ نباشند، همسو نباشند و توانایی اداره کار را نداشته باشند. اینها حق دولت است و نمی شود این را منکر شد

وی افزود: مگر اینکه بگوییم همه استانداران توسط آقای رحمانی فضلی صرفاً باشند و طبق برنامه ها و نظرات ایشان شناسایی شده باشند نه، من آن چیزی که حداقل از صحنه خبر دارم چنین چیزی نیست. حتی خیلی از کسانی که آقای رحمانی فضلی علاقه مند به استانداری آنها بودند، انتخاب نشدند چون دولت باید به آنها اعتماد می کرد، و صرف اعتماد شخص آقای رحمانی فضلی یا هر وزیر کشور دیگر که برای تعیین استاندار کافی نبود.

عضو هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این موضوع که رحمانی فضلی گزینه دکتر لاریجانی برای وزارت کشور بود گفت: حداقل من که از نزدیک هستم می دانم که آقای لاریجانی برای معرفی هیچ وزیری پیشقدم نشد، حتی در مورد استانداران هم آقای لاریجانی به شدت اعتراض داشت و اعتراض شان هم یک اعتراض شخصی نبود. چون نمایندگان می آمدند اعتراض خودشان را می کردند و ایشان هم به رئیس جمهور یا شخص آقای رحمانی فضلی انتقال می دادند.

دکتر جهانگیرزاده تاکید کرد: اگر قرار بود آقای لاریجانی ورود پیدا کنند حتماً استاندار قم استاندار فعلی نبود. آقای لاریجانی بیشترین آرا را در قم دارند، رئیس مجلس هم هستند، اگر بنا بود آقای لاریجانی به دولت، افرادی را برای تصدی استانداری ها پیشنهاد کند کسان دیگری در اولویت قرار داشتند تا تصدی استان قم را در اختیار بگیرند.

وی افزود: آقای سیدحسین هاشمی، آقای جمشید انصاری، آقای جبارزاده، آقای قربانعلی سعادت آقای صالحی منش استاندار قم با فشار چه کسی و کسانی مسوولیت گرفتند؟

وی خاطرنشان ساخت: اگر هم آقای لاریجانی چیزی را در انتخاب استانداران گفته است آن چیزی است که من حداقل می دانم، در حد انتقال انتقاد نمایندگان بوده. چون رئیس قوه است و یکی از وظایف اش دفاع از شئون نمایندگان.

وی افزود: وقتی که دولت توقعی را ایجاد می کند برای نمایندگان که در تعیین استاندار دقت کنید و چنین امری رخ نمی دهد خب طبیعی است که از این شأن بخواهند که دفاع کنند.

انتهای خبر