تبریز باید به جایگاه درخشان فرهنگی پیشین خود بازگردد

 فرماندار شهرستان تبریز گفت: این شهر باید به جایگاه درخشان فرهنگی پیشین خود بازگردد. به گزارش اعتدال پرس، رحیم شهرتی فر در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان افزود: بر این اساس نقش مطالعه و کتابخانه ها در ارتقا و توسعه فرهنگی انکار ناپذیر است و باید در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و […]

image_pdfimage_print

 فرماندار شهرستان تبریز گفت: این شهر باید به جایگاه درخشان فرهنگی پیشین خود بازگردد.

به گزارش اعتدال پرس، رحیم شهرتی فر در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان افزود: بر این اساس نقش مطالعه و کتابخانه ها در ارتقا و توسعه فرهنگی انکار ناپذیر است و باید در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تلاش کنیم.

b4504آذربایجان

وی گفت: همکاری و تعامل دستگاه های مرتبط فرهنگی با یکدیگر در تحقق این هدف موثر بوده و در این میان نقش شهرداری در فعالیت های فرهنگی تاثیرگذار است، به خصوص در پرداخت نیم درصد بودجه برای کمک به کتابخانه های عمومی خود را بیشتر نشان می دهد.
شهرتی فر خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز این موضوع را در قالب بودجه سنواتی خود آورده و تصویب کرده است.
فرماندار تبریز خواستار پرداخت سریعتر و در طول سال سهم نیم درصد شهرداری برای کمک به کتابخانه های عمومی این شهر شد و افزود: پرداخت این مبلغ به پایان سال موکول نشود تا به موقع این مبلغ با فراغت برنامه ریزی دقیق و بجا شده و برای هزینه کرد موثر آن اقدام شود.
شهرتی فر همچنین با بررسی وضع کتابخانه های ۱۰ گانه آموزش و پرورش تبریز با حضور اعضای انجمن کتابخانه ها گفت: وضع فعلی کتابخانه های آموزش و پرورش مناسب نیست، برخی غیرفعال و بلااستفاده بوده و برخی تغییر کاربری یافته اند.
وی اظهارکرد: دولت از اعتبارات بخش فرهنگی برای این کتابخانه ها هزینه کرده و در اختیار دانش آموزان قرار داده تا به صورت بهینه استفاده شود، ولی در مسیر خود استفاده نمی شود.
شهرتی فر تاکید کرد: آموزش و پرورش یا خود کتابخانه ها را تجهیز و ساماندهی کند، یا باید واگذار کند تا اداره کل کتابخانه های استان به صورت تخصصی این کتابخانه ها را تجهیز نماید.
فرماندار تبریز همچنین نظارت و ارتقای کیفی کتابخانه های حومه تبریز و کتابخانه های روستایی را گام موثری در توسعه فرهنگی و فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست.

انتهای خبر