روایت‌ جهانگیری ازچک ۱۷هزارمیلیاردتومانی

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بازگشت بازار سرمایه به روال عادی، وعده داد که در سال جاری پروژه‌های عمرانی با اعتباراتی که دریافت خواهند کرد، شتاب بیشتری خواهند گرفت. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری در همایش کارگر، سلامت و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران قوی‌ترین پشتوانه‌های نظام اسلامی […]

image_pdfimage_print

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بازگشت بازار سرمایه به روال عادی، وعده داد که در سال جاری پروژه‌های عمرانی با اعتباراتی که دریافت خواهند کرد، شتاب بیشتری خواهند گرفت.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری در همایش کارگر، سلامت و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران قوی‌ترین پشتوانه‌های نظام اسلامی هستند، اظهار داشت:‌ انقلاب اسلامی برخواسته از فریاد قشر کارگر بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه پایدار جز با سلامت جامعه تحقق نمی‌یابد و اگر بخواهیم به سمت پیشرفت و تعالی پیش برویم باید به این مسئله به طور جدی بپردازیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه در سال ۹۳ بخش قابل توجهی از دغدغه هزینه درمان مردم برطرف شود، گفت: تلاش می‌کنیم بخشی از فشارها را کم کنیم.

وی کارگران را مهم‌ترین سرمایه‌ بنگاه‌های اقتصادی دانست و افزود:یکی از سیاست‌های به دنبال سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، در دستور کار دولت قرار گرفته این است که تولید در سال ۹۳ از رکود خارج شود.

جهانگیری در بخشی از اظهاراتش گفت: با وجود اینکه دولت دهها برنامه اساسی برای اجرا پیش‌رو دارد عده‌‌ای خواسته یا ناخواسته می‌خواهند دولت را وارد حاشیه‌های بی‌نتیجه کنند.

وی اضافه کرد: آنهایی هم که خیرخواه هستند می‌گویند چرا دولت شعار نمی‌دهد؟ مگر در مقطعی بیشترین شعارها برای مبارزه با فساد و آمریکا داده نشد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: روزی که دولت را تحویل گرفتیم حدود یک میلیون بشکه نفت و میعانات گازی می‌فروختیم اما برای گذر از این مشکل یک راه این است که مذاکره با خط قرمز‌هایی که رهبری تعیین کرده است انجام شود که نتیجه آن تثبیت حقوق هسته‌ای ایران شد و از زمان توافق به بعد حتی یک تحریم جدید علیه کشورمان وضع نشده است.

وی گفت:‌ نتیجه این شد که در اسفندماه سال قبل ۱.۵ میلیون بشکه نفت فروختیم و امروز هم برای رونق‌بخشی به تولید قرار است ارز مبادله‌ای به خودروسازان و تولیدکنندگان اختصاص دهیم.

جهانگیری با بیان اینکه عده‌ای به دلیل کاهش شاخص بورس در روزهای گذشته ابراز خوشحالی کردند، گفت: بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است و می‌دانیم که عده‌ای زیادی در این دوره سرمایه‌های خرد خود را در این بازار آوردند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: از زمان انتخابات سال گذشته تاکنون بازار سرمایه بیش از صد درصد بازدهی داشته است و در چند روز گذشته به دلیل تصمیماتی که در جای خارج از دولت گرفته شد این شاخص رو به کاهش رفت اما مجدداً به روال طبیعی خود بازگشت.

وی ضمن تقدیر از مدیریت سازمان تأمین اجتماعی در دوره جدید گفت: در سال ۹۱ این سازمان به سمبل فرسودگی سازمانی تبدیل شده بود و در آخرین اقدام هم ۱۷ هزار میلیارد تومان چک از سوی این سازمان صادر شد و در اختیار فردی قرار گرفت که الان در زندان است.

جهانگیری گفت: برخی‌ کارخانه‌ها با ده‌ها کارگر به سمت رکود و تعطیلی رفته بودند اما خوشبخانه با فروش نفت و اقدامات دیگر تا پایان سال گذشته ۲۲ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کرد و امسال هم رقمی بیش از این میزان به پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد و این پروژه‌ها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با جدیت طرفدار فعالیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در کشور است، افزود:‌ تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حتماً تأثیری در افزایش قیمت به دلیل اجرای هدفمندی یارانه‌ها می‌پذیرند.

وی در خصوص دغدغه کارگران مبنی بر ادغام تأمین اجتماعی با صندوق های بیمه‌ای گفت: مطمئن باشید که روش‌های پیش گرفته می‌شود که فکر و وقت مدیران به مسائل حاشیه‌ای گرفته نشود و تصمیم گرفته می‌شود که به مصلحت کارگران باشد.

انتهای خبر